Welk horloge is dat bij jou, wat is de gemiddelde afwijking per dag?
Mijn afgeregelde Monster.
Mijn beste,
De grootste afwijking ten opzichte van mijn ijkpunt, ‘de BBC World Service’ is de Longines Conquest met een verschil van +19 sec. De kleinste afwijking, de quarts uurwerken buiten beschouwing gelaten, is mijn Omega 30 T2 uit 1950 met een verschil van - 3 sec. Mijn overige horloges bevinden zich hier tussen in.
Een mooi resultaat vind ik. En ach, het regelmatig gelijk zetten der horloges heeft mijn inziens ook wel weer z’n charme.
Orologio Signaturis Temporis
Mijn Oris duiker hoef ik alleen te verstellen als ik de datum moet verstellen. Dit was trouwens wel na een maal naar de fabriek teruggestuurd te zijn vanwege stilstaan na een val. Sindsdien loopt ie perfect.
Welkom op het forum en goede keuze qua horloge!
Veel lees en postplezier; Je hebt nog wat topics te gaan.
Ah, fijn dat je een van mijn eerste posts ever (12,5 jaar geleden, wat was ik toen een onschuldig kind met onschuldige droom) nieuw leven in blaast!
Mijn Speedbird. Deze onopvallende flieger bevat een ETA2824-2 top grade uurwerk en dat doet +/- 2 seconden per dag.
Mijn nauwkeurigste is de Maen Hudson 38 met ongeveer +1sec/dag, gevolgd door de Tudor BB36 met -2,5sec/dag.