Meest ondergewaardeerde horloge (merk)?

Als we dan toch bezig zijn!B)-

Seiko (vooral hun Japanse modelen en de 5’jes)

Een Poljot met een Lada vergelijken:D

Seiko 5 of FP Journe

Niet het meest, maar wel enigzins : Tissot
Meest ondergewardeerde is toch wel Seiko.

gr Ron

Rolex, mijn vader heeft één van 1958, van mijn opa gekregen en loopt nog goed!
(tu) :wink:

Seiko…

Mijn beste,

Omdat ik ze zo mooi vind, een horloge ‘avant la lettre’!!

Foto van Horloge Platform Nederland

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Laten we dit maar héél stil houden, want anders worden die straks door de enorme vraag van de lezers ook allemaal nog “overgewaardeerd” :smiley:

Hier wat zo onmiddellijk in me opkomt:

Met stip op één: alle vintages van de “mindere” goden die bijna steevast werkjes hadden die konden wedijveren met de besten: Bvb.“Roamer” (MST), Juvenia, Arsa, Tourist (bumperautomaten), Kienzle chronometers, oude Tissots (afgeleide Omega werken), Edox, oude merkloze chrono’s met Valjoux en Landeron werkjes enz… enz…

Voor de huidige generatie: Orient, Vostok Europe, Poljot, Seiko (de lagere prijsklasse), Tissot, enz…

En om de controverse wat aan te wakkeren: de Alpha’s, Parnissen, MM’s enz… , maar zeker ook sommige “anonieme” merkloze Chinezen die je rechtstreeks bij de chinese “vendors” koopt voor een prikje. (dus geen anglo/duitse Ebay-“ronkers” die verkocht worden met woekerwinsten).
Hoewel deze een groot “hommage”-gehalte hebben zitten er soms echte pareltjes tussen die elke horloge-techniek freak met kleine beurs zullen plezieren (maar je moet hier wel door het bos de bomen kunnen zien, want er zit ook enorm veel rommel tussen ;)).

MVG,

Morse.

Breitling!

Wordt hier op dit forum soms flink op af gegeven maar ik vind ze haast zonder uitzondering allemaal super :wink:

Seiko …

En Orient is nog goedkoper, vind je op Ebay vaak voor een habbekrats.

Rolex… Er wordt veel tegenaan geschopt, vooral door mensen die er geen kunnen betalen, maar het zijn natuurlijke tijdloze horloges van perfecte kwaliteit die een ongeëvenaarde magisch gevoel met zich meebrengen. Toegegeven, de marketing is van evengroot belang als de kwaliteit zelf, maar op beide is niets aan te merken.

Klopt, maar ik negeer liever de prijs van de marketing (ik speel geen golf, heb geen yacht en zeil niet, en hun “prestige” reclame spreekt me echt niet aan, aangezien het niks met horloges te maken heeft, dus krijg ik tegenwoordig makkelijk factor 10 meer kwaliteit voor m’n geld… (en omdat ik makkelijk een Rolex kan betalen, kan ik dus beter 10 maal meer afwisselen met horloges die even goed zijn en hou ik nog geld over…;))

En dan praten we nog niet over de waanzinnige prijzen die sommigen over hebben voor een beetje rode verf op een oud wijzerplaatje…

MVG,

Morse.

Nomos!

Er zijn maar weinig bedrijven die net als Nomos naast kwaliteit zoveel waarde hechten aan hoe het horloge eruit ziet, zowel van buiten als van binnen. Ik heb veel respect voor Seiko, maar ze maken (toegegeven, soms hele mooie horloges, maar ook) af en toe echte gedrochten, let’s be honest. Ik ben geen fan van alle Nomos modellen, maar ze houden het behoorlijk “strak” en dat verdient toch een pluim, dus bij deze! Ik heb een tijd terug zo’n horloge gekocht en was zeer te spreken over de service van Nomos (via email; heel vriendelijk en persoonlijk).

(en er zijn inderdaad nog een aantal andere bedrijven die een pluim verdienen, waaronder Roamer, en Stowa, al vind ik dat Poljot nog wel wat aan een eigen stijl mag werken [hoe authentiek die dan ook mag zijn, als voornaam Russisch merk, zouden ze zich toch wat meer mogen onderscheiden mijns inziens]).

Roald

Wat bij mij als eerste opkwam was, Longines en Tissot.

Mido & Alpina.

Beiden zijn merken met een mooie geschiedenis en maken tot op heden nog steeds kwalitatief goede horloges voor een alleszins redelijke prijs.

mijn Sinn 903 st. ik vind hem mooier nog dan de breitling navitimer en hij scheelt de helft in de prijs. En dan heb ik het nog nieteens over het uurwerk en de afwerkingsgraad

Vintage Seiko’s, met name de 6138 en 6139 column-wheel chronografen. Kan wat mij betreft wedijveren met het Breitling-Buren Cal. 11/12 en de Zenith El Primero, welke allen ongeveer in 1969-1970 uitkwamen.

Probeer eens een cal. 11/12 of een El Primero te kopen, kost je zeker 1000 euro of meer. Een 6138 of 6139 kun je kopen voor 100 euro, en is technisch net zo hoogstaand (vind ik).

“Seiko still makes outstanding auto chronos, which, like the 6138/9, feature column wheels, vertical clutches and the magic lever winding system, similar to and equally as ingenious as IWC’s Pellaton system, and unique to Seiko.”

Dus Seiko vind ik in deze zeer ondergewaardeerd…

Ik ga voor de Certina DS serie en dan met name de oudere serie nog
met eigen manifactuuruurwerk.

Gr Dennis.

Prachtig !!

Daar ga ik zeker ook voor. De vintage Certina werkjes zijn gewoonweg …superieur… en uiterst duurzaam…(tu)

MVG,

Morse.