Meest overgewaardeerd en ondergewaardeerd model

Zeker, ik vind ze alle vier erg mooi.

Nee dat durf ik niet. Hoe zou je daarop reageren?

:point_up_2:

1 like

Ondergewaardeerd:

12 likes

Ftfy

Tijntje.

Normaal denigreer ik niet. Maar nu wel. :laughing:

Kijk. Ze zijn prachtig en glijden en schijnen door je vingers. Maar het kan aan mij liggen
 dat ik kleine handen heb of zo. Maar ze zijn gewoon dik. Voor een dressser.

:beers:

2 likes

Vintage Datejust overgewaardeerd in mijn mening. Ondergewaardeerd vintage Eterna.

Ik ben het warempel een keertje met je eens. :+1:

Overgewaardeerd: Alles van IWC, Rolex en de Omega Speedmaster.
Ondergewaardeerd: Breitling, H. Moser et Cie, MĂŒhle GlashĂŒtte, Steinhart, A. Lange & Söhne, Zenith.

4 likes

2 likes

Whut?

2 likes

Ondergewaardeerd:
Jaeger LeCoultre. Hoewel een gewaardeerd merk door velen, vind ik dat ze bij het beste dat er is thuishoren. Het feit dat ze (relatief gezien) geen astronomische prijzen rekenen voor hun horloges lijkt er soms voor te zorgen dat ze niet tot de top gerekend worden. Ze maken gewoon ook stalen varianten, dat scheelt al een hoop. En hun technische kunde lijkt eindeloos. Ze horen wat mij betreft dus bij de absolute top.

Overgewaardeerd:
Alle Rolexen die boven list gaan of die als statussymbool worden gedragen. Ik vind dat Rolex topuurwerken (perfect lopend en betrouwbaar) en horloges heeft, maar de premium omdat het een statussymbool is begrijp ik niet. Ik vind het zeker geen statussymbool. Jan en alleman heeft zo’n ding en het getuigt niet van een bijzondere smaak of eigenzinnigheid. Als ‘toolwatch’ vaak een perfect horloge (ik ben heel gelukkig met mijn Explorer), maar als statussymbool oninteressant. (Ik vind het dragen van een bepaald horloge omdat je status of succes wilt laten zien trouwens ĂŒberhaupt niet kies).

18 likes

Steinhart?!

Waarom waardeer ik die niet op haar waarde?

Jij hangt het gelijk aan geld, ik niet. :wink: Dat is een verschil in mindset.

1 like

Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.

Ik waardeer het gewoon niet. Voor mij is dat echt een hommage merk. :see_no_evil:

Heeft niks met rode flappen te maken.

3 likes

dat doe je niet met een horloge, dat doe je met een knappe vrouw van 20 jaar jonger

2 likes

Behalve vintage. Want ja. Die gaan boven list. :upside_down_face::beers:
@tompj

Ik vind heel wat vintage Rolexen prachtig, maar ik sluit me na het zien van iets teveel 3,5k+ rammelende Datejusts met kwestieuze kasten, wijzerplaten en servicehistorie gekocht door het type leden dat als ze een nieuw huis kopen hun Rammel-Rolex moeten verkopen van harte hierbij aan:

Ondergewaardeerd: Sovjet horloges, stuk voor stuk met een goed verhaal, geregeld mooie techniek en vaak een interessant design (interessant=soms mooi, soms matig en som mooi van lelijkheid?)

En heerlijk betaalbaar!

8 likes

Enigszins kort door de bocht. Ik zou eens naar de site gaan. De hommages zijn maar een deel van het aanbod. Het zou zonde zijn als je een heel merk afschrijft op basis van een deel van het repertoire. Ik heb diverse modellen gehad en ik was altijd erg onder de indruk van de kwaliteit.

1 like

Nee. Dat is echt BS. Elke vent van 45+ kan met een beetje moeite een vrouw van 25 aan de haak slaan.

Dus status
zou ik het niet noemen.

3 likes

Wel 90% van wat ze verkopen als ik op het forum kijk :upside_down_face:

2 likes