Meest precieze horloge

Hallo,

Ik heb juist een automatic seiko gekocht, maar deze loopt 20 seconden achter. Graag had ik een meer accurate horloge. Als ik het goed voorheb is een radiogestuurd horloge het meest precies. Zijn hier goede, betaalbare types in aub?
Of zijn er andere horloges die heel precies zijn, maar toch betaalbaar.
Het is voor mij zeer belangrijk dat het horloge niet constant moet bijgesteld worden.

Citizen en junghans hebben een betaalbare radio controlled line. Even googlen en je komt zat mooie tegen. Begint onder de 200 euro. Zijn wel vaak een hele klus om in te stellen… Anders is een hoge kwaliteit quartz een optie. Een Breitling thermo compesated quartz of een grand seiko quartz. Denk hier wel bij een instapper rond de 1200 euro.

Wat bedoel je met een hele klus om in te stellen? Dit gaat dus niet automatisch?

1 like

Wellicht is het de moeite waard om eens voor een Solar/Eco-drive/Kinetic horloge te kijken, al dan niet radio controlled. Dan heb je een een accuraat quartz horloge dat echt niet maandelijks bijgesteld hoeft te worden en genoeg keuze voor grote en kleine budgetten.

Ja en nee. Ik bedoel alleen de eerste keer instellen inderdaad. Zodat hij de juiste tijdzone meeneemt. Daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Met Seiko automaten moet je 't een beetje treffen. Je kunt 'm door een horlogemaker of ervaren hobbyist wel een heel stuk beter krijgen. De laatste horloges die ik kocht zijn beiden uit begin jaren’70, mechanisch, en allebei maar 1 seconde per twee dagen in de plus.

Radio-controlled is dan inderdaad de beste optie. Niet de mooiste om te zien vaak, maar OK. En inderdaad, Citizen en Junghans.

Ik zie inderdaad niet zo’n mooie radiocontrolled horloges. Is citizen trouwens een goed merk en junghans? Is dit vergelijkbaar met seiko?

Radio gestuurde horloges moet je hier instellen op de zender "Parijs"
en als je de gebruiksaanwijzing volgt is dat best te doen, wel kan het misgaan met “ontvangst” zodra je je in een gebouw bevind of het gaat mis met de zomer en wintertijd wat niet bij elk merk automatisch wordt overgenomen.

verder heb je ze in alle variaties van “pratende zenderhorloges” tot GPS
sommige Duitse webshops hebben al zenderhorloges van enkele tientjes.

Een casio G-shock met multiband is ook radiocontrolled.
Hoeft dus niet duur te zijn.

Ik heb zelf veel ervaring met Citizen en ook Gshock radiocontrolled horloges. Heb er bij elkaar zo’n 15 verschillende modellen gehad. Beide merken zijn zeer betrouwbaar in mijn ervaring. Citizen kan mij bekoren, Gshock is meer plastic en doet soms wel goedkoper aan, maar de kwaliteit is er zeker niet minder om, en zijn niet kapot te krijgen! RC is erg fijn… altijd op de seconde nauwkeurig, dat mis ik soms nog wel eens met mijn automatische horloges. Maar ik heb die tijd nu wel een beetje gehad en gevoelsmatig achter me gelaten. Ik richt mij nu meer op ander type horloges m.n automatisch. Zoals een Seiko SNGZ15 en de TWCO Air Controller :slight_smile:

Ps heb momenteel ook nog een Gshock Mudman die ik houd voor tijdens klus werk e.d.

Ps2 Mijn Citizen en Gshock horloges hebben dagelijks automatisch de tijd kunnen updaten dus met ontvangst binnenshuis zit het zeker ook goed.

De ontvangst in een gebouw is geen probleem, het horloge stelt zichzelf 1x per dag automatisch bij. Als er geen ontvangst is tikt hij gewoon door als een normale quartz. Dit geldt voor mijn Citizen althans.

klopt… alleen wanneer je hem dus voor de eerste keer in gebruik wilt nemen
en je stelt hem in terwijl he geen ontvangst hebt, dan loop je de hele tijd te klungelen… waardoor je de indruk krijgt dat het “moeilijk” instellen is…

ik heb ook een zenderhorloge die bij het “updaten” eerst helemaal op 12 uur gaat staan en je tijdens de update soms een kwartier lang geen tijd kunt aflezen.

bij een ander horloge krijg je die “update” op de achtergrond en kun je de tijd dus gewoon blijven aflezen , allemaal puntjes waar je op kunt letten maar vooral online kom je er pas later achter.

De Dugena vind ik een van de mooiste en niet duur!

Ik ben juist gaan kijken op de site van casio, gShock.
Ik vind de klassieke, zeg maar old school, G met multi band niet meer terug. Enkel nog in de ronde en de metalen modellen. Zou die geschrapt zijn?

Kijkshop heeft er nog voor € 149,- maar wel van die lelijke met gloss en negatief display

( misschien bij Myrrwatches en kish of horloge.nl of horloges.nl ? )

[quote=“robby0123, post:7, topic:76942”]
Ik zie inderdaad niet zo’n mooie radiocontrolled horloges
[/quote]

Beter zoeken dan :slight_smile:

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Parijs is de tijdzone. De zender voor Europa staat in de buurt van Frankfurt (Mainflingen)

Groeten,

Tecco

5 likes