Meest robuuste duikhorloge

Ik vind 200m WR wel volstaan. Alleen niet om de Marianentrog mee in te gaan misschien.

1 like

Ach. Makkelijk te vervangen als je hem sloopt. Alleen maar voordelen. :upside_down_face:

2 likes

Maarrrrrr, de Noordzee is funest.
Wat je ook draagt het ding kraakt aan alle kanten van het zand.
Een echte sloper voor divers.
Van dat zand gaan zelfs de best geteste duikhorloges naar
de vaantjes.

Gewoon goed afspoelen en hopen op het beste :grin::+1:

1 like

tja, ik snap dat het het voor sommige mensen pijnlijk is te moeten constateren dat een stukje plastic
alle dure premium merken verslaat op de belangrijkste eigenschappen van een horloge.

Ik draag privé zelf een Marathon Gsar.
Top horloge, maar voor mijn werk doe ik een gshock om.

loopt altijd precies op tijd
onverwoestbaar

3 likes

Eensch!! :+1:

Ik draag nog geregeld mijn oude DW6900.

Maar onder water met troebelheid…gaat zo’n display niet werken.
Dan heb ik liever wijzers, grote wijzers!

2 likes

Mwah, die “sommige mensen” kunnen naast hun dure, maar minder degelijke horloge(s) toch gewoon een G-shock kopen voor hun klus- en outdooractiviteiten…

1 like

Valt wel mee even afspoelen klaar!

4 likes

Geweldig zo dik Top !

1 like

Maar dan moet je ook de bezel een aantal keer rondslingeren.
Want die kraakt als de neten.

Althans, dat is mijn ervaring met de SKX.
Dat kraken van dat zand ging door merg en been.

Maar ja, misschien moet ik dan eens verder gaan dan
het pierenbadje :grin:

2 likes

Ik heb ook beiden. Gshock voor vakantie, sportschool en sporten. De rest voor de overige tijd. :upside_down_face:

1 like

Robust, en zeker niet alleen onder water dus.

Ik denk dat dat de Victorinox een kans maakt.
https://www.victorinox.com/global/enjobs/Products/Watches/Men's-Watches/I-N-O-X-Professional-Diver/p/241812

’ * The only Swiss watch certified to withstand 130 extreme endurance homologation tests’

2 likes

1 like

Gek eigenlijk dat de afstand van het diepste punt naar het hoogste punt op aarde maar 20 km totaal is (dus van Rotterdam naar Rijswijk ) en apparatuur daar heel veel moeite mee heeft om zo hoog en zo laag te functioneren mits dat het extreem gebouwd is.

Daar tegenover functioneert een klokkie uit 1963 prima in de ruimte op een hoogte van 385.000 km.

Uiteraard zijn het de aardse omstandigheden,maar relatief gezien is 20km hoogte verschil niet heel veel.

3 likes

Robuust of extreem ? Ik ga voor deze UTS-Munch professional 4000 mtr. waterdicht :grin: nog niet op ons forum voorbij zien komen.

7 likes

Jaren mijn werk- (en zowat do-it-all)horloge geweest. Er is mee gedoken, tegen rotsen geknald, drilboor gebruikt en veel werk met gereedschappen, heeft in olie, benzine, diesel en hydraulische olie gezeten en werkt nog altijd perfect ondanks de nodige krassen.

Seiko BFK

7 likes

Ik zag deze specs eerder voorbij komen. Misschien een domme vraag, maar wat heb je aan deze specs?? Een horloge is toch zo sterk/robuust als zijn zwakste schakel? Leuk dat de kast tot 12000m kan, maar er komt dus na 5000m water in?

Klinkt mij bijvoorbeeld als een auto die je in het kanaal gooit. Die is naar de klote…, MAAR het goed nieuws is dat de binnenspiegel nog helemaal intact is.

Nog een tip voor Sinn: Misschien kan de rubberen band wel tot 15000m, of puchpins misschien nog wel verder.

Mocht ik het verkeerd zien, laat het me weten. Interessante materie vind ik het…

1 like

Terechte vraag hoor! Maar vraagtekens heb ik ook al een stap eerder, want wat is het nut van 5000 meter? Geen duiker die daar komt, geen mens die het daar uithouden kan.
Nu weten we dat het horloge eerder gaat lekken dan dat de kast vervormen gaat, lekker belangrijk eigenlijk. Nee die getallen zijn vooral theoretisch en geven alleen aan dat het geheel weerbaar en sterk is.
Op de site van Sinn wordt er meer over geschreven

https://www.sinn.de/de/Technik-ABC.htm#technikabc_14

Sowieso even kijken, is mijn advies. De focus bij vrijwel alle Sinn uren is de techniek die toegepast wordt om de horloges optimaal bruikbaar te maken voor werkzaamheden etc etc

Dat maakt het merk in mijn ogen en beleving ook zeer sympathiek, oder , wie die Deutschen sagen…sehr sympathisch

grappig wel dat veel horlogemerken hun uiterste best doen om robuust en sterke modellen te maken en dat Sinn met ogenschijnlijk speels gemak en lage prijzen, horloges maakt die onverwoestbaar zijn.

Nou dat :smiley:

3 likes

Sinn en Gshock lijken mij de voor de hand liggende, betaalbare , keuzes. Maar voor n speciaaltje adviseer ik de Pita Barcelona Oceana, titanium, goed afleesbaar en draagbaar, 8 mm polycarbo glaasje dus je kunt ermee los gaan :

Oceana is the ultimate sports & dive watch: water resistant up to 5000 meters.
Two patented systems for a water-entry free case: Pita-TSM (Time Setting Mechanism) and Pita-RT (Remote Transmission).
No crown, no back cover, no weak points.
8.2mm thick rounded polycarbonate crystal

2 likes

De SKA371 is inderdaad een wat onderschat model qua stevigheid, ik draag de mijne alleen te weinig om echt goed te waarderen, ongeveer dezelfde maat als een SRP turtle, maar een stuk bruter qua uiterlijk.

En volgens de tests die gepost zijn op watchuseek, is het uiterlijk een redelijke indicatie voor duurzaamheid.

1 like

Niet te koop, maar wel het vermelden waard en volgens mij nog niet voorbij gekomen hierboven.

Dit robuust dikkertje…

2 likes