Meest robuuste duikhorloge

Vorige week had ik met een kennis die ook geïnteresseerd is in duikers een vraag.
Welk duikhorloge ongeacht de prijs is het horloge wat het meeste kan hebben i.v.m klappen, stoten, ergens tussen ijzer, rotsen, gebruik van gereedschap b.v in de olieindustrie, kortom het tegendeel van deskdive, het echte toolwatch.
Horloges die slechts 200 m waterdicht zijn hebben waarschijnlijk een te dun glas, wat dan ook hun zwakke punt is.
Mijn kennis kwam tot de conclusie dat een rolex deepsea, toch wel zowat het meest robuuste duikhorloge is.
Zelf denk ik dat de seiko tuna 1000m quartz die ook getest is tot 3200m met zijn shroud en voornamelijk door zijn quartz uurwerk nog beter bestand is tegen uitzonderlijke belasting.
Welke duikers voldoen volgens jullie nog meer aan deze zware eisen?:smile:

5 likes

Dit:

Helaas ( nog ) niet te koop. En dan nog: met 26 mm dik niet echt draagbaar, behalve op je duikpak misschien.
Een oliegevulde Sinn UX zou misschien wat zijn?

9 likes

Casio Frogman…

5 likes

Koop en SKX voor dit :point_up: gedeelte. Die 1000m diepte ga je toch niet bereiken dus die ultieme depth rating is minder relevant dan de stootvastheid.

En zonnepanelen, die kunnen ook heel diep.

2 likes

Dit is zeker een echte toolwatch.
Hoe dikker het glas des te minder kwetsbaar.

Skx heeft te dun glas een flinke tik tegen een rots of een stuk ijzer dan is het kapot, gaat ook niet om zo diep mogelijk maar het meest robuust.

Deze is denk ik wel solide. Alleen voor t maximum bedrijfszeker moet t denk ik n quartz zijn.

7 likes

Ook een goede kanshebber misschien wel de beste.:laughing:

Ik wil het wel zien. En meteen in diezelfde test opnemen tegen een Sea-Dweller ofzo.

2 likes

Ik denk inderdaad quartz kan toch meer hebben als mechanisch.

Dat gaat de skx helaas niet redden seadweller 5 mm glas.
Skx ? 2mm. :sob:

14 likes

Denk toch dat hij niet zo robuust is i.v.m een deepsea of tuna of frogman.:joy:
Wel mooi, maar dat is een andere discussie.

1 like

2mm hardlex en 5mm saffier tegen een steen. Ben benieuwd wie ‘wint’.

2 likes

Vostoks kunnen alles hebben. En als ie kapot is koop je voor 5 tientjes een nieuwe :joy:

1 like

Er is echt geen een mechanisch horloge van staal dat robuuster is dan een G-Shock. Dat moet iedereen gewoon accepteren.

5 likes

Kan er maar 1tje zijn…

3 likes

Het saffier, want de skx heeft waarschijnlijk nog niet eens 2mm.:joy:

Ja dat klopt maar het gaat om het meest robuuste duikhorloge.
Ongeacht de prijs.

1 like

Denk dat deze het ook niet red tegen een seadweller, helaas.:joy: