Meest robuuste duikhorloge

Ja maar als het dieper dan 200m gaat, is het over.:sob:

Eerder richting 3mm geloof ik.

Ik zou voor de vintage 1300m en 800m Saturation duikers van Citizen gaan.(1 bonk titanium!) Als derde misschien de nieuwere 1000m Duiker van citizen.

10 likes

Hoeveel procent van de horlogedragers komt ooit zo diep?

2 likes

Digitaal nóg meer. Denk dat een g-shock wint.

1 like

Muhle Glashutte SAR timer?

vier millimeter saffierglas kan wel wat hebben denk ik. Is echter geen duiker natuurlijk, geen bezel of duik ISO, maar toch.

3 likes

Er is een filmpje waar ze zo’n vorige generatie frogman (GWF-1000 dacht ik) testen vanaf een trawler, maar dieper dan 1000m zijn ze niet gegaan omdat het touw op was.

Verder tja, G-Shock is stevig, Seiko is speciaal ontworpen op aanvraag van een Japanse industrieduiker, doe er mee wat je wil, dieper dan 30 meter zal ik toch niet komen ermee.

4 likes

Het is hypothetisch denk ik. Maakt niet uit dus.

Ik denk dat het glaasje een belangrijke rol speelt. Ik zou denk ik niet voor saffier kiezen ivm breken.

2 likes

De Edox Sharkman II Limited Edition misschien. Zijn er niet heel veel van, maar redelijk robuust lijkt met
https://www.edox.ch/new-edox-sharkman2/

De Rolex Oyster Perpetual Deepsea zou een aardige kandidaat zijn (kan meer dan 4000 m diep), maar echt robuust… Als er een krasje of een butsje op het horloge komt zullen de meeste bezitters er kapot van zijn en het horloge ter reparatie aanbieden. :wink:

Volgens mij is de eerder genoemde G-shock nog helemaal niet zo gek, als je robuust vertaald naar: het mag wat schade oplopen.

1 like

Denk inderdaad dat de Frogman het wint.
:+1:

Ik zal snel even de mijne posten vóórdat @MannetjeMar dit topic op zijn grondvesten laat schudden met zijn inzending…(-en)…

10 likes

Dat klopt maar daar gaat het niet om, gewoon het meest robuust en dan is de Frogman toch wel een van de kanshebbers.:laughing:

5000M

• Pressure resistance of the movement up to 5,000 m ( = 500 bar) and of the case up to 12,000 m (= 1,200 bar) diving depth, tested and certified by DNV GL

Van -20 tot +60 graden betrouwbaar.

Ik heb hem getest tijdens het afwassen, en dat ging uitstekend :ok_hand:

Maar als het puur zou gaan om schokken opvangen dan zou ik toch geld inzetten op m’n g-shock

11 likes

Het gaat niet om de diepte maar om robuustheid, 5 mm saffier is denk ik sterker dan 2 mm hardlex m.i.

1 like

Deepsea is inderdaad ook een goede kanshebber.

Het is dus 3mm en er zijn hele verhandelingen geschreven over de breekbaarheid van saffier en hardlex. Ik heb geen zin om ze te zoeken maar wat bij mij is blijven hangen is dat saffier sneller breekt en hardlex sneller krast. Maar ik kan het fout hebben hoor. :man_shrugging:

WUS dan maar:

2 likes

G-Shock horloges zijn zeker de meest robuuste horloges, maar alleen de Frogman is een echte duiker.:smile:

1 like

Volgens mij zijn ze beide even sterk, maar als het misgaat is hardlex beter, saffier breekt in veel kleinere stukjes.
Het komt dus op de dikte aan en niet op de gevolgen, maar je zal toch in beide gevallen naar de horlogemaker moeten.:sob:

Denk toch dat het verschil maakt tussen een deepsea 5mm saffier 4000m of b.v een seiko 200m duiker, de deepsea is veel robuuster, dat zou hij ook zijn met 5mm hardlex het is de dikte wat de robuustheid uitmaakt.

Planet Ocean, zeker de laatste versie is ook erg robuust. 600m uurwerk bestand tegen 15.000 gauss en 5G aan klappen.

6 likes