Meest robuuste duikhorloge

Toch denk ik , dat ik bijvoorbeeld zo’n vostok als die van @GiveMeYourDough meer zou vertrouwen dan een Deepsea als ik er echt mee zou gaan gooien en smijten.
Dan zou ik mij niet blindstaren op het glas.
Maar goed volgens heb jij stiekem al best een keuzerichting voor jezelf bepaald :wink:

5 likes

100% zeker een Vostok.

3 likes

Hoi :wave:t3:

Goed dat je me getagd heb @Hertogjan Dit is een topic naar mijn hart :heart_eyes: en in mijn straatje… check mijn eigen foto’s waarbij alle horloge’s in mijn bezit zijn geweest. De Frogman heb ik inmiddels verkocht buiten het forum en de Citizen 1000M is binnen het forum gebleven. Daar is @CitizenAqualand blij van geworden… ik soms iets minder omdat ik hem verkocht heb :see_no_evil:

Anyhow… de foto’s;

De titel meest robuust van dit viertal zou gaan naar de Ploprof of de Citizen denk ik.

Laat me vooropstellen dat ze alle vier als een huis in elkaar zitten… technisch gezien allen hoogwaardig. Maar als je weekje gaat raggen met de hooggepolijste Deepsea… tja dat ga je echt wel zien! De Ploprof daarentegen is 1 bonk staal en voelt als een tank! Is gebruscht dus zal na een weekje raggen meer ongeschonden uit de strijd komen… De Citizen is eco drive en behuizing die echt dik is! Kan met niet anders voorstellen dat dat ding zoveel beating kan hebben! En het saffier ligt verzonken achter de bezel. De G Shock vindt ik een buitenbeentje en laat ik maar even voor wat het is…

Denk dat de Ploprof op 1 staat… die heeft de beste robuuste en rauwe looks en de Citizen hijgend op vouwsluiting tweede…

Nog wat plaatsen :stuck_out_tongue_winking_eye:

29 likes

En de Oris Depth gauge? (Ik heb de specs nog niet opgezocht🙈)

7 likes

Wat een bruut apparaat joh :muscle:t4: :ok_hand:

3 likes

Charmex 20.000 ft. Bruter wordt het niet.

afbeelding

5 likes

Ik weet dat niet ik kan de Vostok niet, maar puur gevoelsmatig is een horloge dat zo diep kan gaan, natuurlijk ook een robuuste constructie, zelf denk ik dat mijn top drie zou zijn:
1 de Frogman.
2 de quartz 1000m tuna.
3 als eerste mechanisch horloge de deepsea.
4 de mechanische Emperor Tuna.
5 de mechanische omega ploprof.
Verder zullen er meerdere horloges zijn die gelijkwaardig zijn en geschikt voor de zwaarste klussen zijn.:yum:

Dat ziet er erg stevig uit en vindt de term " bruut" echt passen

En b.t.w., hier nog een El-cheapo variant:

3 likes

Deze voldoen allemaal ruimschoots aan de criteria.
Prachtige horloges en in veel punten met je eens, maar hoe ze naderhand uitzien is weer een ander verhaal, de deepsea is toch een kanjer.:+1::smile:

1 like

Wat een bruut apparaat is natuurlijk ook een topper.:smile:

1 like

Verwacht je kennis echt diepzee te gaan duiken? Volgens mij komen de meeste recreatieve duikers niet dieper dan 50-80 meter.

Recreatief max 40 mtr geloof ik. Mijn diepste duik is ook maar 30 mtr. Mijn mooiste duik was op een meter of 10. :wink:

1 like

Indeed. 30m is recreatief wel een beetje de max. Een Tag Heuer Aquaracer is met 300m dan meer dan genoeg en ziet er leuk uit.

3 likes

Allemaal wimpy duikertjes.

Een beetje duikersklokkie moet de bodem van de Marianentrog kunnen overleven…

Voila.

8 likes

Dit topic is inmiddels een geweldige pissing contest geworden :joy:

9 likes

Tot nu toe pis(te) ik het verst :crazy_face:

3 likes

Ik geloof daar dus niks van. Als je de eerdere omega en Rolex zag die daarheen zijn gegaan, dan haalt deze dat echt niet.

Het is toch echt zo.

Die stopt er na 5km mee :joy:

1 like

Misschien moet je daar diepst van maken :joy:

2 likes