Meest robuuste duikhorloge

Quote van één of andere bobo…

DESCRIPTION

• Bell & Ross - Hydromax 11000M

World water-resistance record

Designed to meet the most extreme diving conditions, the Hydromax watch has undergone a series of tests in hyperbaric tanks, tests wich proved its resistance at a pressure of 1,110 bar, equivalent to a record depth of 11,100 meters. Its performance is due to a majhor technical innovation: a watchcase completely filled with a transparent fluoridated oil called Hydroil.

Deze duiker heeft trouwens ook een deksel met een kunststof expansionplate die het uitzetten van de olie in de kast moet opvangen.
image

2 likes

Nee, we spraken over duikers in het algemeen, maar we vroegen ons ook af welke duikers nou echte toolwatch horloges zijn en dan krijg je toch een tweedeling, enerzijds de deskdivers variërend van seiko 5 100m duikertjes naar de 200 m iso duikers aan de ene kant, tot de echte professionele toolwatch, die dan ook een bijzonder prijskaartje hebben helaas.:joy:

Daar ben je dan … meter diep in het water.

Dat is niet diep!

Dat is pas diep !

5 likes

Maar dit is toch wel een van mijn meest robuuste duikers!
Dat is een bom van een horloge!

8 likes

Of deze als het wat lichter moet zijn.
Maar er zijn er vele!

4 likes

Je Panerai zie ik regelmatig voorbij komen… en telkens denk ik :cool: De nieuwe Submersible in 42 is en blijft mij aan het twijfelen houden… Tot ik van de week bij Schaap & Citroen de Breitling met gele wijzerplaat omslingerde… afijn jij hebt het oude model… ook zo’n gaaf ding :slight_smile:

Vervelend hobby hebben we :wink:

2 likes

:upside_down_face:

5 likes

Dit is één van mijn robuuste duikers. De uitstraling/beleving/gevoel/materiaal zijn TOP! Wat hou ik van dit horloge zeg…echt een fotomodelletje😍
@MannetjeMar denk dat de Ploprof en de Citizen aardig aan elkaar gewaagd zijn! JAMTEC(Japanse marine)heeft de Citizen getest aan een ROV tot een diepte van 3300m…denk persoonlijk dat de omega nog iets verder kan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Heb jij al wat testresultaten gezien? Al met al het blijven twee prachtige robuuste horloges in mijn ogen🤩

12 likes

Draai die bezel de volgende keer even ok voor je een foto maakt :wink: :slightly_smiling_face:

2 likes

https://www.scurfawatches.com/product/diver-one-d1-500-nd713-titanium-black/
Ik heb zelf deze:

:ok_hand:t2:

7 likes

Testresultaten… niet direct nodig aangezien hij niet natter wordt dan een ligt vochtig doekje om hem weer te laten shinen :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:

1 like

Ik heb deze! Inderdaad heel robuust, maar de lunette is keramisch. Een dikke ploffer tegen een steen en hij ligt in gruzelementen ben ik bang!

1 like

Voor mij is het deze, Frogman.
Voor de looks deze seiko tuna.

4 likes

5 likes

De deepsea heb ik helaas niet, zou wel eens een James Cameron willen, ik heb alleen een sub no date, maar deze is natuurlijk niet zo robuust als de seadweller en de andere super duikers uit bovenstaande reacties.:joy:

Tudor Pelagos zonder enige twijfel. Titanium. 500m water resistant. Helium escape valve. Lumed ceramic bezel. :ok_hand:

8 likes

Mooi horloge. Maar waarom 6 foto’s van de voorkant? 1 zou ruimschoots volstaan toch?

Edit: heb even je geschiedenis bekeken en ik zie een patroon…

4 likes

Sja…
Kom ik weer aan, maar unbeatable .

2 likes