Dat bedoelde ik nu met “het verhaal achter de reparatie”. Ik vind het een heel fair bedrag, temeer daar de horlogemaker waarschijnlijk meer tijd kwijt is aan het toepassen van gebruikte onderdelen dan in het geval van nieuwe onderdelen.
Volgens Ranfft kan een ETA 2451 ook nog een vaste pitonhouder hebben.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&&2uswk&ETA_2451
Hoi Scudo,
Klopt, eta 2451 heeft een vaste piton, dus beat is niet zo af te regelen.
Bordewolf,
Je moet kijken naar het verschil tussen de standen, die was 79,9 seconden en is nu 25 seconden ( de D waarde). Dat is een significant verschil. Verder heb ik op mijn avondcusus in Schoonhoven geleerd dat een amplitude beneden 220 graden vertikaal niet goed is, want als het uurwerk afloopt na 24 uur heb je misschien nog maar 170 graden over en dan komen alle afwijkingen heel hard binnen, lees gaat erg voor of achter lopen.
Met 245 graden heb je genoeg ruimte om na 24 uur nog steeds redelijk gelijk te lopen, izochronisme heette dat als ik mij goed herinner.
Samenvattend, naar mijn hobbisten mening, zijn dit voor een vintage van 50 jaar en dit type uurwerk prima waarden, zeker daar de horlogemaker geen nieuwe onderdelen heeft geplaatst maar, als ik de prijs zie, donor onderdelen heeft gebruikt. Met een nieuwe balans en anker was het vast iets beter geweest op papier maar dan was de prijs ook heel anders en blijkbaar was de inschatting van de horlogemaker dat dit de waarde van het uurwerk teveel zou overstijgen. Ik zou zelf ook die afweging gemaakt hebben denk ik. Ik denk dat je aan de pols het verschil niet zult merken, temeer daar je hem niet precies op tijd kunt zetten omdat er geen hack functie in een 2451 zit.
Verder nog, vergeet niet dat ETA zelf ook deze uurwerken specificeerde met als grenswaarde 1ms voor de beat en 30 seconden afwijking over maar 3 standen voor een vers uurwerk, dus ik zou hier prima mee tevreden zijn.
De horlogemaker heeft eigenlijk een fout
gemaakt door hem over 5 standen te meten.@
Ik heb zelf, als hobbyist, ook wel eens zo soort uurwerk gedaan en netjes bij de nul afgeregeld, maar dan liep hij achter op de pols. Ik denk dat dat mede komt door de relatief grote balans, die heeft wat traagheid en zal dus bij verschillende polstanden Even tijd nodig hebben om in de nieuwe stand weer zijn evenwichts snelheid te vinden. De docent in Schoonhover zij op de cursus dat hij zijn oude vintage uurwerken op een seconde of 15 afregelde maar dat je wel moest kijken in welke stand dit zat, je zit maar heel weinig dagen de hele dag met je pols omhoog als voorbeeld dus die stand is wat minder belangrijk, net zoald de wijzerplaat onder, hoevaak zit je nu met je horloge op zijn kop?
Remova, hoe is de nauwkeurigheid over de 24 uur aan de pols en naar ik aanneem s’nachts op tafel?
Succes met je mooie vintage.
Boem! zo mag ik het horen! 
Veel succes met en na je opleiding maar dat zit zo te lezen wel goed 

= isochronisme
Een amplitude van 280 is gewoon goed.
Als het uurwerk een vaste pitonhouder heeft dan is de beat error ook redelijk.
Maar de rate kan nog wel iets beter, dial up +10 zou een mooie afstelling zijn.
Dan loopt die met de kroon naar beneden wel een paar seconde achter maar dat heft elkaar mooi op.
Mijn idee, al met al geen slechte reparatie/service.
@Remova
Het is natuurlijk ook nog eens een leuk klokje dus dragen met plezier! 
Ik ga het controleren. Van het weekend zal ik de bevindingen hier posten. 
Hi, ik heb gemeten vanaf gisteren 11:30 tot en met vandaag 11:30 uur. Horloge heeft vannacht op nachtkastje gelegen en de rest van de tijd aan de pols gedragen.
Horloge heeft 24 seconden te snel gelopen.
Daar is wel mee te leven toch
Kroon omlaag of kroon boven op het nachtkastje zal nog enkele seconden daar vanaf snoepen. Hoewel heel strikt genomen het voor de balanstappen beter is als het horloge horizontaal ligt.
Leuk en leerzaam topic zo, dank aan allen voor de enthousiaste reacties, ik vond het leuk!!
Jazeker! Temeer ik het horloge niet dagelijks za dragen maar zo nu en dan eens