Meisersinger met opgelegde cijfers

Ik heb een beetje op de site van Meistersinger zitten te sneupen, en mijn oog viel op dit model :

Model AM604

Eigenlijk wou ik wel een zwarte wijzerplaat met opgelegde witte of zilveren cijfers, beetje als deze :

Model AM602

Weet iemand toevallig of ze überhaupt een model hebben met zwarte wijzerplaat en oplegde cijfers ? En dan bedoel ik niet diegene met koper/goud cijfers.

Overigens is deze ook niet slecht :

UM202

Bedankt !

Volgens mij heeft MeisterSinger geen uitvoeringen met opgelegde cijfers. (Behalve dan de Archao)

Ik sluit mij aan bij RJ-Omega.

Voor zover de door jezelf aangehaalde koper/goud combinatie ,of inderdaad bepaalde no2’s, heeft MeisterSinger niet echte oplegcijfers.

Je kan meer spreken ( ook bij die koper/goud ) van “verdikte” cijfers i.p.v “gedrukte”.

Wat dan e.v.t een reden zou kunnen zijn voor zo’n wijzerplaat te kiezen.

Zeker bij de door jou gewenste zwart/wit, zou ik zo niet weten of ze die met verdikte cijfers hebben.

De no2 is trouwens al een tijdje uit de collectie…

Ik DENK ook , dat bij een MeisterSinger met ECHTE oplegcijfers , de “naald” (wijzer) er tegenaan gaat lopen… ( ?? )
Die ligt toch vrij vlak tegen de wijzerplaat aan en word door het loepeffect van het glas , optisch “naar boven” gehaald.

En dat dat met echte oplegcijfers, teveel ruimte gaat geven , en je “eronderdoor” kunt kijken…wat het aflezen dan niet ten goede zou komen…

Maar dat is zo maar een gedachte/verklaring van mij… :wink: :slight_smile:

Moet het perse met één wijzer? Meistersinger maakt ook mooie met reguliere minuten- en uurwijzer. Maar misschien vind je de afleesnauwkeurigheid niet zo belangrijk?

Ja, ik wil hem wel één wijzer. Persoonlijk denk ik dat dit juist Meisersinger zo uniek maakt t.o.v. de andere ontwerpen.

Wat ik me wel afvraag: welke is nu beter afleesbaar : een witte of zwarte wijzerplaat ?

taaiewillem Schreef:

Moet het perse met één wijzer? Meistersinger maakt
ook mooie met reguliere minuten- en uurwijzer.
Maar misschien vind je de afleesnauwkeurigheid
niet zo belangrijk?

Ik heb zelf de zwart met roodgoud en moet zeggen dat het goed afleesbaar is. (voor zover een MeisterSinger goed afleesbaar is :wink:

Denk inderdaad dat het kwa afleesbaarheid , niet uitmaakt welke kleur wijzerplaat je kiest.

Zelfs de plaat met sonnenschliff is gewoon goed afleesbaar, waar men daar over het algemeen van zegt ( ook bij 3 wijzers ) dat dat minder goed afleesbaar is.

In jouw ( klaarblijkelijke ) keuze zwart /wit, vind ik een zwarte plaat met witte cijfers mooier.

De no2 AM605 (koper/staal) ook erg mooi ( lees : niet zo algemeen ), en heeft ook “verdikte” cijfers.http://www.vintagefactory.es/images/meistersinger_02_col.jpg

Ik heb net als RJ-omega de zwart met roodgoud. Ik ging voor een lichte wijzerplaat. Blij dat Oostwegel meerdere modellen had om te passen. Lichte wijzerplaat viel enorm tegen. Passen maar zou mijn tip zijn.
gr. Twan