Mijn buurvrouw wil haar man trakteren (tja, liefde…) op een “MeisterSinger, 1-wijzerhorloge”. Het gaat om een versie met doorkijkbodem.
Kunnen jullie haar adviseren of dit een verstandige aankoop is en wat alternatieven zijn? De 1-wijzer opzet is belangrijker dan het merk. Ook de doorkijkbodem vinden ze mooi.
Ik bezit een MeisterSinger met een wijzer. Ik kan hem van harte aanbevelen. Het is echt waar, maar het is een rustpunt in deze jachtige tijden,omdat je niet precies op de seconde nauwkeurig weet hoe laat het is.
Ik heb er een paar jaar eentje gehad, maar 'm weer verkocht omdat ik 'm niet zo vaak droeg. Er was niets mis mee - dit was de versie met Unitas handopwind uurwerk, maar ik kon er maar niet aan wennen… Wilde gewoon weer een minutenwijzer.
Ik zou Meistersinger zeker aanraden, maar zou persoonlijk een “meerhandig” horloge aanbevelen, zeker als ‘t een kadootje is en de buuv’ dus helemaal niet zeker weet of de buurman wel zo gecharmeerd is van zoiets:
Haar man moet er wel tegen kunnen dat je op enkele minuten nauwkeurig de tijd kunt aflezen met een snelle blik op het horloge. Ik merkte dat ik er niet tegen kon en er te lang over deed om 'precies’te weten hoe laat het was.
Grappig… 2 weken geleden heb ik een MeisterSinger no.1 van een Forumlid (Jaap-Wim) gekocht, deze no.1 (38 mm.) met zwarte wijzerplaat en koperkleurige cijfers en wijzer… is de MB304.