Meistersinger 1Z Mechanik

Goedenavond,

De haak van de opwindveer is afgebroken. Bij het opwinden springt de veer steeds opnieuw naar het begin.

Ik heb begrepen dat het “slechts” het verwisselen van de veerton is.

Ik las dat @peterLC in Rotterdam een goede mogelijkheid is om dit te repareren, maar ik woon in Eersel (Belgische grens, 20 km onder Eindhoven). Is er een Meistersinger reparateur in de omgeving van Eindhoven bekend die deze reparatie voor mij zou kunnen doen?

Groet,

Rob Roodenburg

Misschien Nieuwendaal in Budel, dat is volgens mij wel in de buurt.
Is gewoon een ETA uurwerk dus dat moet geen probleem zijn.
Hou er wel rekening mee dat een volledige service nodig kan zijn, is niet altijd het geval maar soms veroorzaakt het breken van een veer meer schade.

Ik heb op deze site gelezen dat de gebroken eindhaak en veer juist in de veerton blijven zitten waardoor er geen bijkomende schade is en alleen veerton moet worden vervangen.
Bedankt voor Nieuwendaal in Budel. Is inderdaad vlalbij. Ga ze even bellen.

De veer blijft inderdaad in de veerton zitten maar als de opwindveer vol is opgewonden staat er enorm veel kracht op het raderwerk en als die spanning plotseling verdwijnt door het breken van de veer kunnen er wel eens wat tanden beschadigen of zelfs helemaal afbreken.
Maar dit is het ergste scenario als je geluk hebt is het inderdaad te fixen met een nieuwe veerton.