Meistersinger 1Z: precisie ? ( gebruikerservaringen aub)

Ik weet wel dat die op 5 minuten nauwkeurig is, maar daarom kan het horloge wel zeer precies lopen…

Wat zijn der ervaringen van de MS-1Z-owners ?

Staat na 1 week de wijzer om 12 uur ook precies op het streepje van de 12 ???

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ik heb er een gehad (nu niet meer overigens; verkocht aan een mede-forum lid…)

Zoals je al zegt: lastig om precisie in te schatten bij gebrek aan wijzers, maar voor zover ik kon zien liep hij altijd keurig op tijd… Geen issues met te snel / te langzaam lopen kunnen constateren. Ik had overigens de versie met Unitas hand-opwinder.

Groet
Mark

Bedankt voor de reactie, Mark.

De charme van de 1Z is juist dat het de “ongeveer” tijd aangeeft. Iets voor iemand die niet op de seconde (hoeft) te leven.

Ik heb de Limited van het forum gehad, maar was er snel op uitgekeken. het concept als zodanis is wel behoorlijk succesvol gebleken. Meistersinger is een blijvertje op de horlogemarkt, en de prijzen zijn gestaag aan het stijgen.

Maare… Marc, ik ken jouw als een liefhebber van quartz en digitaal (ben ik zelf ook steeds mneer aan het waarderen), de overstap van de nauwkeurigheid van quartz naar de "ongeveer"tijd van een 1Z is opmerkelijk te noemen.

Als je er een hebt, willen we natuurlijk wel plaatjes zien…

Nivelacuso Schreef:

De charme van de 1Z is juist dat het de "ongeveer"
tijd aangeeft. Iets voor iemand die niet op de
seconde (hoeft) te leven.

Ik heb de Limited van het forum gehad, maar was er
snel op uitgekeken. het concept als zodanis is wel
behoorlijk succesvol gebleken. Meistersinger is
een blijvertje op de horlogemarkt, en de prijzen
zijn gestaag aan het stijgen.

Maare… Marc, ik ken jouw als een liefhebber van
quartz en digitaal (ben ik zelf ook steeds mneer
aan het waarderen), de overstap van de
nauwkeurigheid van quartz naar de "ongeveer"tijd
van een 1Z is opmerkelijk te noemen.

Als je er een hebt, willen we natuurlijk wel
plaatjes zien…

Hallo Hans,

Ik zou je nog meer kunnen verbazen :smiley:
Voor mij zijn quartz en analoog “anders”, maar ik acht het ene zeker niet beter dan het andere.
Ik vind die MS wel een mooie look hebben, en zo’’ “ontbrekende” wijzer is natuurlijk ook wel een leuk hebbeding :wink:

Beste Marc,
Ben nu twee jaar in het bezit van een meistersinger loopt perfect op tijd en het blijft natuurlijk een kwestie van smaak maar het is de enige klok in mijn collectie waarvan ik bijna zeker weet dat ik hem of haar voor een tweede keer niet meer aan zou schaffen, maar je vraag was of ie op tijd loopt en dat doet ie perfect.
Veel sukses,
Guus

@Marc-B1:

“en zo” “ontbrekende” wijzer is natuurlijk ook wel een leuk hebbeding "

…hier moet ik even over nadenken:)…iets wat “ontbreekt” is een “hebbeding”…

Ik heb er 2, beide lopen op tijd, maar juist het onnauwkeurige is prettig aan dit horloge(en je hebt het snel door, ik moet juist weer wennen als ik een normaal horloge draag)
1 keer in de maand zet ik ze gelijk en dan scheelt het een paar minuten, maar goed, dat is toch niet zo´n probleem met dit type horloge.

Als ik het zo hoor: het perfecte anti-stress horloge ! :smiley:

Yep, als het enkel aan het horloge zou liggen, no stress what so ever!

Die NL uitgave …, met de kroon links ,is die nog te krijgen? In 43 mm
Hoe meer ik dit horloge zie , hoe meer ik hem mooi vind.
Graag reacties van eigenaren
Jack

En ik zou ook bijzonder graag een “linkse” 1Z willen hebben!
Mochten er leden zijn die me kunnen adviseren hoor ik dit graag!

Ik kan het niet laten,dus nog maar eens als "teaser"een paar fotoos van mijn Ltd Meistersinger 22/100 Nl 2005.
Ik ben er nog steeds heel erg blij mee.



Gr. JanJ.

Hoe meer ik de MS zie , des te mooier vind ik hem.
Vooral deze met de koperen cijfers en wijzer.
Prachtig exemplaar.
Ik word er jaloers van
Jack

Wie was eigenlijk de persoon, die de foto had gemaakt met die grote partij MS-en?
Vond ik een prachtige verzameling en wou die foto graag weer eens zien.
Alvast bedankt.
Jack

Ik ben niet de persoon, maar de foto is ook 1 van mijn favorieten. PS Lunar, wil je me niet zo pesten met die foto…

Die foto is van de Inkoopactie een aantal jaren geleden. Heb de mijne toen ook aangeschaft. (had ook zelf de actie opgezet met nog iemand, maar die zit al een tijdje niet meer op het forum geloof ik)

Over de precisie kan ik verder weinig vertellen. Het is idd een leuk hebbeding maar voor alledaags gebruik kan ik 'm niet aanbevelen. Heb de mijne ook vrij snel weer verkocht geloof ik. Zit er nog steeds aan te denken om er weer 's een aan te schaffen maar ruim 500 Euro voor een ‘hebbeding’ vind ik persoonlijk erg veel geld. Liever een iets praktischer horloge.

Marco V Schreef:

Ik ben niet de persoon, maar de foto is ook 1 van
mijn favorieten. PS Lunar, wil je me niet zo
pesten met die foto…

http://i298.photobucket.com/albums/mm264/mverheyde
/dscf36669qm.jpg

Marco,

Hoe kom jij aan al die MS-s? :o:o

Photo-shop??

Ik wilde je echt niet pesten,hoor, alleen maar laten genieten.:wink:

Gr. JanJ.

Hallo Majary
Ik heb je een PB gestuurd
Jack Willen

Hier de desbetreffende actie + foto’s:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,15272,36661