Recent ben ik besmet door het horlogevirus. Nadat mijn 15 jaar oude Glycine kuren begon te vertonen, ben ik naar alternatieven gaan zoeken. Ik heb via internet een aantal quartz (sorry) horloges gekocht, tot ik plotseling tegen een Meistersinger aanliep. Ik was gelijk verliefd. De prijs was echter een obstakel (vooral voor mijn echtgenote). Gelukkig zag ik een Meistersinger 1z limited edition (helaas met dichte bodem), die onder de €500 te koop is. Ik heb hem gekocht en ben er erg blij mee. Het probleem is dat ik meer wil; ik zit steeds verlekkerd te kijken naar een aantal andere Meistersingers (o.a Perigraph). Wie heeft zo’n zich ontwikkelende verslaving ook meegemaakt en heeft tips hoe ik daar het beste mee kan omgaan?
Groet Roelof
Gefeliciteerd met je prachtige aankoop en veel succes met je verslaving.
De beste manier om er goed mee om te gaan is gewoon toegeven. Kopen die Perigraph en constateren dat je veel vaker naar je horloge kijkt dan om te weten hoe laat het is…
En dan flink veel rondkijken op fora en andere sites. Er is zóveel moois te koop dat kun je je haast nog niet voorstellen.
Succes! 
;)Haha, je hebt mij overtuigd (maar dat was ik eigenlijk al). Nog een wijs advies om ook mijn partner mee te krijgen?
Groet Roelof
Tweedehands zoeken, zorgen dat je snel veel horloges hebt zodat ze het overzicht kwijt raakt en ze niet meer weet of een horloge nieuw of oud is…
Welkom, Roelof,
Helaas ongeneeselijk…
Ik heb al meerdere horloges die “ECHT de laatste” waren 
Groet
Mark
Dat is inderdaad een goede tactiek :)…
of ze gaan helemaal in je horlogehobby mee (maar dan wordt het een dure grap) of je zaait verwarring door er snel een flink aantal te hebben. Deze wissel je met regelmaat af, duur en niet duur. Op het moment dat ze dan weer iets nieuws denkt te ontwaren aan je pols durft ze niets te zeggen… bang dat je haar desinteresse verwijt…
nog een tip, probeer alle zendingen persoonlijk aan te pakken. Die “geen gehoor” briefjes van de post werken niet in je voordeel…
Leuk om van ervaringsdeskundigen te horen dat het ongeneeslijk is. Ik ga maar een extra krantenwijkje zoeken. En misschien toch een idee om AWA (Anonymous Watch Addicts) op te richten?
Kijkend naar een tweede Meistersinger heb ik een dilemma. De einzeiger is natuurlijk hetgeen Meistersinger zich mee onderscheidt. Maar ook de meer gebruikelijke dreizeiger zijn niet verkeerd. Zo kwam ik op chronomaster.co.uk de Scrypto Automatik (nieuw) tegen voor Gbp325 (ongeveer €360). Kent iemand deze verkoper en hoe betrouwbaar is die?
Groet Roelof
Ik zou niet te snel een tweede Meistersinger kopen en eerst eens even rustig gaan rondkijken. Er is zo verschrikkelijk veel moois.
Je hebt gelijk; als ik bijv. kijk naar Nomos of IWC dan zie ik prachtige klokken, maar voor een prijs die ik niet wil betalen. Voorlopig probeer ik ergens tussen de €400 en €800 te blijven. En dan in principe een zo rustig mogelijke wijzerplaat. Suggesties?
Groet Roelof
De 1Z van Meistersinger was 1 van mijn eerste horloges, zeer mooie klok maar op termijn saai. Snel wat klokjes erbij gekocht voor de afwisseling.
Op een gegeven moment bleef de meistersinger maar liggen in de horlogekist en heb ik hem verkocht. Ik heb daar geen spijt van, want via de meistersinger ben ik verder gaan zoeken naar andere horloges en heb ik nu een kleine verzameling van horloges die ik regelmatig met plezier draag. (op de glycine na dan…)
Als het na een jaar nog steeds je favoriete horloge is, kun je er gerust een 2e meistersinger bij kopen. Anders is het zonde van het geld.
Roelof: Om “Moeders” mee te krijgen de volgende tip:
Het werkt!! heb het zelf geflikt haha!( echt waar!)
…Men koopt bij genevahorloges.nl 1 of 2 mooi grote dames geneva’s incl verzend kosten 49.90 euro! pinuts!!! althans dat was deze jongen kwijt! en je koopt gelijk dat horloge wat jij mooi vindt.
Wedden dat ze alleen maar oog hebben voor hun eigen klokkie’s ze zijn door het dolle heen.En ach dat jij dat klokje heb gekocht is voor hun op dat moment bijzaak…echt het werkt. (tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu) ach ik ben een rat op dat gebied maar het werkt :D:D:D:D:D:D:D
Ai!! ik ben een rat hahaha!:D:D:D ze zien dat dure klokje van je geeneens geloof me…(tu) dit is de tip voor horloge beminnend nederlands horlogeforum:D BigRosA weet raad!! haha!
Die van mij trapt daar niet in…als het geen diamant heeft hoeft het voor haar niet…
wel minimaal 1,5 karaat neem ik aan hahaha!
Bedankt voor alle waardevolle tips tot nu toe hoe de partner gunstig te stemmen c.q. te misleiden (geen reacties van vrouwelijke forumleden valt me op). Ik denk inderdaad dat het verstandig is om eerst de tijd te nemen of ik de Meistersinger mooi blijf vinden. Ik kan dan altijd t.z.t een tweede kopen.Van de andere kant is een tweede ‘echt’ horloge (naast Timex, Rotary, Wenger, Tauchmeister- jaja plakmerk, maar leuk) toch wel aardig voor de afwisseling. Aan jullie als ervaren horlogekenners de vraag wat je zou aanbevelen als ik nog een keer €500 te besteden heb en op zoek ben naar een mechanisch horloge met rustige/klassieke zwarte wijzerplaat. Of vraag ik nu het onmogelijke?
Groet Roelof
Roelof, je vraagt een rustig/klassieke zwarte wijzerplaat, mechanisch? je vraagt dus eigelijk …kijk eens bij Steinhart.de op de site naar de Nav b-Uhr wel groot 44 of 47 mm of kijk ook eens bij Stowa iets minder groot of Archimede op de site. De prijzen zijn heel gunstig, voor de mogelijke nieuwe toekomstige aanwinst. En de klokken hebben een hele rustige uitstraling, niet te schreeuwerig succes!:~
Roelof Schreef:
Aan jullie als ervaren
horlogekenners de vraag wat je zou aanbevelen als
ik nog een keer €500 te besteden heb en op zoek
ben naar een mechanisch horloge met
rustige/klassieke zwarte wijzerplaat.
Pellikaan
http://www.pellikaantiming.nl/products-page/
!
goedkoop, sober, rustig en toch fatsoenlijke kwaliteit? (ook met zwarte wijzerplaat)

Krijg je geen spijt van Roelof! :)-D
De archimede is erg mooi, zelf ben ik aan het sparen voor een steinhart nav b limited titanium, de pellikaan en een JOA Pam. Allemaal niet echt opvallende klokken maar het is erg persoonlijk. Wat voor de 1 goed is betekent niet automatisch dat de ander het ook mooi vindt. Veel rondkijken, passen, laten liggen en weer rondkijken. Totdat je er eentje hebt gevonden die in je hoofd blijft spoken als je weer thuis bent en dan weet je dat je een goeie hebt.
Hallo Tobias, idd een mooi horloge die Archimede Arcadia. Maar ook de Stowa Antea lijkt een optie. Het lastige blijft dat deze horloges niet in de winkel liggen en je dus tevoren niet kunt zien hoe ze in werkelijkheid zijn en of ze bij je passen.
Groet Roelof