Meistersinger aankoop

Tips gevraagd wat betreft aankoop Meistersinger 1z n02 0f n03.

Welk horloge is kwalitatief beter? Dus wat betreft het uurwerk en glas?

Ik las dat in november dit jaar een nieuw limited model 2008 uitkomt.

Zijn de horloges op de Meistersinger site modellen van 2008 of komen er binnenkort ook “gewone” nieuwe modellen uit?

Ik heb al een hoop informatie kunnen vinden op het forum maar zou graag antwoord op mijn vragen willen krijgen.

Groeten,Stef. (nieuw op het forum)

Beste Stef, ik heb zelf de No. 2 met handopwinding. Type AM604 (zie afbeelding). Ik heb er bewust voor gekozen om elke dag dat verplichte moment te hebben om aandacht te schenken aan het horloge. Je moet het iedere dag opwinden anders stopt het natuurlijk. De No. 3 is een automaat, je doet hem s’avonds af en s’morgens weer om en dat is het zo’n beetje. Het zichtvenster aan de onderzijde is bij de No. 2 veel groter dan bij de No. 3 waardoor je meer zicht hebt op het binnenwerk. Er zit ook geen rotor in de weg als je kijkt.
Prijs bepaalt vaak de keuze. Helaas is de No. 2 duurder dan de No. 3.
Je mag ervan uit gaan dat de kwaliteit van het uurwerk bij beide gelijk is. De No. 2 heeft aan twee zijden saffierglas.
De modellen op de site van Meistersinger gaan al een tijd mee en kun je niet toeschrijven aan een bepaald jaar. Ze komen niet elk jaar met iets nieuws. (behalve Limited Editions) Voor Nederland hebben ze een Limited Editon op de markt gebracht met een naar mijn inzien verschrikkelijk lelijke wijzerplaat. De nieuwe Editions met gekleurde/lichtgevende wijzerplaten is een kwestie van smaak.

Ik ben in ieder geval blij met mijn keuze! (Ik zou het zo weer doen ondanks het duurdere prijskaartje) Mocht je interesse hebben koop dan niet in de eerste de beste zaak, maar doe een klein onderzoek naar prijzen. (Tip: als je er niet naar vraagt krijg je ook nooit geen korting…)

Succes met je keuze.
Okki

En ze hebben tegenwoordig een stalen band, mischien ook de moeite waard om er bij te kopen!!

Still happy after all this years
Automaat misschien gemakkelijker,maar om het horloge sávonds even op te draaien en te bekijken(poetsen,strelen,koesteren etc. etc,) heeft toch ook zijn charme

Ik heb mijn MS LTD 2005 gekruist met een Jubileeband van een Seiko duiker.
Gewoon om eens te proberen.
Het ziet er best wel goed uit, al sluit de band niet exact aan de lugs.

Gr. Jan

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik kom net bij de juwelier vandaan en heb de Meistersingers voor het eerst in het echt gezien. (heel mooi)

Nu wordt het heel goed nadenken over welk uurwerk en welke kleuren combinatie.

Mijn voorkeur heeft nu misschien toch de n02 maar die is wel weer bijna 200 euro duurder.

Heb genoeg gezien om weer over na te denken haha.

Zo lelijk is de ED107NL nou ook weer niet hoor.

Hadden ze de stalen band ook al ?? en hoe was die in het echt??

Misschien een beetje een gekke vraag, maar hoe lees je zo’n horloge eigenlijk af?
Het lijkt er op dat tussen de uren ieder streepje 5 minnuten aanduidt. Op de foto met het zwarte horloge /stalen band is het dan dus 4 uur en 11 minuten??

nojevive Schreef:

Misschien een beetje een gekke vraag, maar hoe
lees je zo’n horloge eigenlijk af?
Het lijkt er op dat tussen de uren ieder streepje
5 minnuten aanduidt. Op de foto met het zwarte
horloge /stalen band is het dan dus 4 uur en 11
minuten??

Klopt helemaal.(tu)

Het wordt zo goed als zeker de n02. Iemand een idee waar je nog een beetje korting kan krijgen op het horloge? Bij de juwelier bij mij in de buurt kost hij 1150 euro. Zou ik daar nog wat af kunnen praten?

Groeten,Stef.

Stef, Ik heb 13% korting gekregen bij een dealer van Meistersinger in Maastricht.

Okki

13% dat is niet mis!

Ik ben zo dom om nooit af te dingen ::o

Yep, voor duizend euri… Een mooi rond bedrag voor een geweldig horloge. Mensen spreken je vaak aan omdat ze zien dat er ‘iets niet klopt’ aan je horloge. ::o

Ik kom net thuis van een rondje juweliers.

Bij verschillende juweliers krijg ik 10% korting. Zodra ik hem echt ga kopen ga ik ook voor die mooie 1000 euro, maar nu zat ik nog in een orientatie fase haha.

Zo goed als zeker wordt het nu n02 met zwart lederen band en gebroken witte wijzerplaat. Zijn er meer mensen die deze combinatie hebben?

Stef.

Zit echt te twijfelen.

Ik draag veel zwarte kleding dus wil een zwarte band. Maar wat vinden jullie mooi? Zwarte band met zwarte wijzerplaat of zwarte band met gebroken witte band?

Zou wel leuk zijn als jullie erbij vermelden waarom de keus voor die kleur wijzerplaat.

Stef.

Ik vind zwart saai voor een wijzerplaat. Een witte wijzerplaat trekt beter de aandacht en is beter af te lezen.

Okki