Meistersinger black line

Hallo daar en een goedemorgen,

Ik was altijd al wel gecharmeerd van de Meistersinger. Toch een uniek horloge op zich, maar nu hebben ze een black line uitgebracht.
Prachtig! Al zeg ik het zelf, nu ook swiss made met een ETA uurwerk in de kast (was geloof ik voorheen niet?).
Waar voorheen een PVD coating is gebruikt hebben ze hier een DLC (diamond like carbon) coating gebruikt dat zeer krasbestendig moet zijn.
De plaatjes volgen hieronder.

10 likes

Bedankt voor dit topic, erg interessant. Meistersinger gebruikte altijd al ETA-uurwerken overigens en hebben zelfs twee “eigen” uurwerken.

http://www.meistersinger.com/collection/the-movements-msa01-and-msh01.html

Gr. Hans

Overigens: op de laatste foto van de caseback zie ik dat het gebruikte uurwerk véél te klein is voor de kast. Dat zie je aan de overdreven dikke rand van het metaal van de caseback zelf cq. het overdreven kleine kijkglaasje. Ik kan mij hier erg over opwinden.

See what I did there, @anon50762135EV? :wink:

2 likes

Dan is waarschijnlijk bij de eerste foto het inhouse movement gebruikt, het oogt idd veel mooier een geheel glazen achterzijde. Maar net dat model kost ook het dubbele vergeleken met de andere 3.

1 like

Passen ze nog steeds ETA uurwerken toe? Grote kans dat er nu Sellita uurwerken toegepast worden, gezien de Swatch groep ETA uurwerken reserveert voor hun eigen merken.

Wel tof die matzwarte coating! Ik heb een paar modellen gehad met de oude PVD coating, dat was nogal krasgevoelig :grimacing:

1 like

Dat is wat bij de specificaties staat. Kan best hoor dat er een Sellita uurwerk inzit, maar volgens mij wat ik heb gelezen zijn die even nauwkeurig als een Eta toch?

1 like

Mooi hoor! Waar ik de perigraph normaliter nogal onrustig vind ogen, vind ik hem zo “all black” wel gaaf! (2e van links). Overigens: de Circularis daarnaast heeft een eigen uurwerk, met lange power-reserve. deze kost ook > 4K.
En van de Salthora daarnaast is de jumping hour module door Meistersinger zelf ontwikkeld (zjin ze trots op, daarom hebben ze ook een versie ervan met doorzichtige wijzerplaat)

1 like

De Perigraph vind ik zeker erg mooi in deze uitvoering. :ok_hand:

De N.03 is ook lekker.

1 like

Sellita gebruikt de basis van ETA :wink:
In basis zijn dit dus vergelijkbare uurwerken.

1 like

Rechten op de Eta 2824-2 zijn verlopen dus mag iedere fabrikant een model maken dat qua constructie en afmetingen ongeveer hetzelfd is, Selitta, Seagull, STP, allemaal hebben ze een kloon in productie.

3 likes

Kijk: er zijn meer die dit kunstje flikken dus. Bedankt voor je aanvulling.