Meistersinger collectie

Beste allemaal,

Ik heb een meistersinger met 1 wijzer, wat mij opviel is dat in de nieuwste collectie van het merk de 1Z versie(die ik heb) niet meer te krijgen is. is er een reden dat deze uit de collectie is gegaan. het N 01 model is volgens mij praktisch hetzelfde.
Weet iemand meer over deze ontwikkelingen?

MVG

Niels

Beste Niels,

Het model 1Z is inderdaad vervangen voor de No.1 in de collectie van MeisterSinger. Technisch is het horloge 100% identiek, alleen de bedrukking op de wijzerplaat is No.1 geworden i.p.v. 1Z. De reden hiervoor is dat wereldwijd gezien de aanduidingen No.1, No.2 etc. veel beter begrepen worden dan de aanduiding 1Z, wat staat voor Ein Zeiger, gezien de enorme groei die MeisterSinger ook doormaakt op deze markten is gekozen voor een verandering van de aanduiding. Deze verandering heeft ca. 1,5 jaar geleden plaatsgevonden.

Met vriendelijke groeten,

John van Steen
Time Company

Hmmm, misschien worden onze 1Z’s wel collector items! :wink:

Dat zijn ze toch al! :slight_smile:
De allereerste MeisterSingers met de kroon aan de linker kant in een oplage van 30 stuks… Die zijn al minstens twee keer zo veel waard als toen we ze kochten. Als ze niet 3x zo veel waard zijn.

Henrik Schreef:

Dat zijn ze toch al! :slight_smile:
De allereerste MeisterSingers met de kroon aan de
linker kant in een oplage van 30 stuks… Die zijn
al minstens twee keer zo veel waard als toen we ze
kochten. Als ze niet 3x zo veel waard zijn.

Ja maar die heb ik niet, ik heb een “gewone” 1Z. Ik bedoelde ook gewoon alle Meistersingers waar “1Z” op staat in plaats van “No. 1” :slight_smile:

Mijn dag is alweer goed, nadat ik deze berichten gelezen heb.

Op mijn Meistersinger staat 1Z en is gelimiteerd met een oplage van 100 en heeft de kroon links.

Ik word slapende rijk.

Hoera (:D(:smiley:

Gr.JanJ.

Ik heb mijn meistersinger nog gekocht toen er nog maar 3 juweliers in nederland waren die het verkochten.

Ik heb precies dezelfde (#62/100). Heel tevreden, altijd positieve reacties. Al wordt ie 10x zoveel waard, ik doe hem niet weg.

André