Meistersinger kenners?

Hallo,

Kunnen jullie mij de verschillen vertellen tussen de 01 02 en 03

En waar jullie voorkeur naar uit gaat en waarom.

Gr,

Klaas

Hoi Klaas,
de website van Meistersinger maakt het een en ander duidelijk over de onderlinge verschillen en overeenkomsten. Onder andere verschil in uurwerk, handwinder en automaten.
Succes!

Hoi Tobias,

Daar ben ik geweest en ik kom niet verder dan handopwinder of automaat
En zie bij no 3 saphir glas.

Maar wat is het verschil in de uurwerken e.d
En welke heeft de voorkeur.

Gr,

Klaas

Klaas,

De 01 heeft een eta 2801 handopwind uurwerk
De 02 heeft een unitas 6497 handopwind uurwerk(ook zeer mooi aan de achterkant)
De 03 heeft een eta 2824 automatisch uurwerk.

Over de kwaliteit van de uurwerken weet ik niet zo veel, de eta 2824 is volgens mij een werkpaard, heb ik vaker gelezen. Ik ben geen expert.

Ik heb gekozen voor de no3 omdat ik graag een automaat wilde.


Ok

Dan wacht ik op mensen die me de verschillen in uurwerken kan vertellen.

Ik zal hem niet elke dag dragen zou het dan ook beter zijn om een handopwinder te kopen?

Gr,

Klaas

Ik heb zelf heel erg getwijfeld tussen de No2 en No3, en ben uiteindelijk voor de No2 gegaan.

Waarom? Veel fraaier uurwerk dat beter in de 43mm kast past.

Nadeel is dat je hem echt elke dag moet opwinden.

Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat iemand anders liever voor de automaat gaat, maar ik heb nooit spijt gehad van de aankoop van de No2.

Succes met kiezen! (welke je ook kiest, je zal er denk ik geen spijt van krijgen)

Stef.

Beste Stef,
Ben net in het bezit gekomen van een lim. edition 2009 nr 94 van 109 ik vind het persoonlijk een prachtige klok maar dat komt ook omdat een automaat is, maar de allermooiste en dat ben ik met de vorige sprekers eens is de nummer twee,schitterende achterzijde met dat unitasuurwerk, en vooral als je hem kunt kopen met unitas op de wijzerplaat, hier zij er niet veel van gemaakt.
sukses
guus