Ten eerste viel mij direct de slechte photoshop op van de wijzerplaat.
Ook doet het stiksel van de band (gemaakt met rode strepen in paint) mij huiveren.
Ten derde is het aangegeven rekeningnummer waar verlangt word het geld naar overgemaakt te worden nog niet in de minste mate gerelateerd aan MeisterSinger, mensen blijf hier ver vandaan.
(ook is het raar dat een ltd. editie van 100 stuks maar tegen de 1100 euro kost wat een normale MeisterSinger toch ook al kost)
Laat ik me zelf eerst eens kort voorstellen; ik ben John van Steen, de Nederlandse agent voor o.a. het merk MeisterSinger. Vanaf de zijlijn volg ik het forum regelmatig en heb ook goede contacten met Hendrik. Het is bijzonder leuk om te lezen dat er zoveel enthousiaste mensen zijn met interesse in mechanische horloges.
Even reagerend op de reacties op dit Oostenrijkse Microkrediet horloge van MeisterSinger; dit is absoluut geen geval van oplichting. Ik ben zelf bij de eerste contacten geweest tussen de eigenaar van Microfinance.at Leopold Seiler en MeisterSinger en de bedoelingen van deze heer zijn oprecht. Dit is vanzelfsprekend ook geverifieerd door MeisterSinger bij andere partijen. D.m.v. o.a. de verkoop van deze MeisterSinger Limited Edition worden microkredieten gefinancieerd waardoor mensen in minder welvarende landen de mogelijkheid wordt geboden om een goed bestaan op te bouwen. De reden dat de rode stiksels in de band gephotoshopt zijn is simpelweg het feit dat MeisterSinger op het tijdstip van de ontwikkeling van dit model nog geen goede foto had van de originele band. Ook de wijzerplaat is een photoshop, wederom simpelweg omdat het horloge op dit moment nog in produktie is en er dus nog geen foto gemaakt is van het eindprodukt. Ik hoop dat hiermee wat onduidelijkheid is weggenomen.
Bij deze trek ik niet mijn waarnemingen maar wel mijn conclusie terug.
Wel zou ik graag een betere kwaliteit fotos willen zien voordat ik zou besluiten 1100 euro uit te geven en niet aan de hand van dit soort ‘‘prutswerkjes’’ om het grofweg te zeggen een limited te bestellen.
Als het oprecht is ziet het er wel veelbelovend uit, kan zeker een leuke klok worden!(tu)
Door de zo “stellige” reactie van BreitlingBerend, werd ik toch even aan het
twijfelen gebracht…
Mede ook met in mijn achterhoofd, de voor enige tijd terug , meneer , die in het programma ‘Opgelicht’ claimde “exclusieve importeur” te zijn voor MeisterSinger. Het begrip microkrediet zou in deze dan wel heel toepasselijk zijn…:)o
“het meest verkochte horloge in Nederland op dit moment”
Dat dit totale onzin was , lag er wel erg dik bovenop.
En alhoewel niet erg ruchtbaar(?), zullen ook MeisterSingers wel worden
nagemaakt?
Mocht er al twijfel zijn (kan) deze soms worden versterkt , doordat MeisterSinger over het algemeen , nooit melding maakt van deze door personen/bedrijven “bestelde” limiteds op de officiële site. Wel bepaalde, maar niet alle. Je vind ze of je vind ze niet…
Aan de andere kant verschilt deze “presentatie” ( afgezien van de rode stiksels met paint ), niet veel met andere beelden/foto’s van limiteds van juweliers/bedrijven. Je kunt ook zien dat hij ( volgens mij ) ten opzichte van die 2010 PVD zwarte , een lichte sonnenschliff zou hebben.
“de verkoop van deze MeisterSinger Limited Edition worden microkredieten gefinancieerd waardoor mensen in minder welvarende landen de mogelijkheid wordt geboden om een goed bestaan op te bouwen”
Amai, wat hebben jullie het toch goed zitten. Begrijpen…wie dat kan begrijpen?
Moeten we hier nu de tranen in de ogen krijgen! Medelijden?? Je kunt het in ieder geval heel goed uitleggen.
Microkrediet??? Zever in pakjes, dikke onzin!!!
Een zakenman ja…die tracht een graantje mee te pikken, ok. Dat is zijn volste recht maar…:
mensen die amper brood op de plank krijgen kopen geen dure uurwerken.
Eigenlijk moet je dat aanzien als een soort misbruik. Uitbuiting!
Aan welke “micro” intrest krijg je zo’n lening?
Een schande voor MeisterSinger dat ze dat toelaten…maar in “crisistijden” blijkt alles mogelijk?
@TheWolf: Misschien verstandig om eerst even het
topic door te lezen, en dan pas te reageren.
Bedankt voor de tip maar dat had ik uiteraard gedaan en laat me niet door een zogenaamde representative van dat bedrijf zand in de ogen strooien. En als hij écht van Meistersinger is dan vind ik het een waardeloze manier van zaken doen.
@anon48385240EV: Misschien verstandig om eerst even
het
topic door te lezen, en dan pas te reageren.
Bedankt voor de tip maar dat had ik uiteraard
gedaan en laat me niet door een zogenaamde
representative van dat bedrijf zand in de ogen
strooien. En als hij écht van Meistersinger is dan
vind ik het een waardeloze manier van zaken doen.
Nou , nou , nu draaf je wel heel erg door…
Dat er ( ook ik ) soms meningen ver doorgedreven worden, ok.
De heer John van Steen is wel degelijk van de Nederlandse Importeur van MeisterSinger
Time Company.
Ik refereer aan een kortgeleden uitzending van ‘Opgelicht’, met ons aller Antoinette Hertsenberg.
Daarin zat een persoon die ( buiten andere oplichtingspraktijken ) , meende exclusief importeur te zijn.
Dat het “plaatje” van het horloge van mindere kwaliteit is , omdat deze meestal voorlopen aan het eindproduct maakt in deze niets uit. De “rode strepen” op de lederen band met paint hadden inderdaad beter achterwegen gelaten kunnen worden.
Bedankt voor de tip maar dat had ik uiteraard
gedaan en laat me niet door een zogenaamde
representative van dat bedrijf zand in de ogen
strooien. En als hij écht van Meistersinger is dan
vind ik het een waardeloze manier van zaken doen.
Ah, jij suggereert dus dat John van Steen een leugenaar en bedrieger is. Tsja…
Overigens hebben al diegenen (waaronder ik) die de Forum Limited 2010 besteld hebben dat ook gedaan op basis van een photoshop, dus zo ongebruikelijk is dat nu ook weer niet. Het gaat er toch om dat je een idee krijgt van wat je koopt. Vergelijk het met het kopen van een nieuwbouwhuis vanaf tekening.
Hier nog een opmerking voor de mensen die dit allemaal niks vinden en het allemaal oplichters vinden.
10% van de opbrengst van deze 100pieces limited gaat naar de stichting microcrediet in Afrika.
Microcrediet is destijds opgericht om de mensen daar de kans te geven een zaak op te bouwen met beperkte financiele middelen, dus geen miljoenen zoals hiet gebeurt maar kleine bedragen.
100 euro per klokje is dan toch 10.000 euro en dat is veel geld in Ghana.
Meistersinger doet daarmee dus goed werk, het is natuurlijk ook goede reclame maar daar heb ik dan geen moeite mee.
Ik ken John van Steen persoonlijk (min of meer) en als hij zegt dat dit een bestaand product is, even afgezien van de knullige afbeelding, dan is dat zo. Steek ik mijn hand voor in het vuur.
Ik dacht toch dat ik mijn conclusie had bijgesteld en nog zeg je ‘‘mensen die het allemaal oplichters vinden’’. Sorry maar ik heb toch duidelijk gezecht dat ik in de eerste instantie niet bij het rechte eind zat. Ook ben ik op internet een andere foto van de meistersinger NL editie 2009 tegengekomen (google) waarop de zelfde slechte bewerking van de band met paint te zien is, blijkbaar is dit een gangbare manier van marketing bij MeisterSinger.
(gelukkig zegt dat niks over de kwaliteit van de mooie klokjes)
Ik kan me nog herrinneren dat volgens mij Meistersingerfan een keer bij Meistersinger was en het maar een armoedig onderkomen vondt voor zo een mooi merk.
Dat verklaard misschien de wat simpele photoshop marketing.
Verder mijn excuses aan Breitlingberend over mijn oplichters opmerking, dat rolde misschien wat te snel uit het toetsenbord.