Meistersinger NL. limited 2010 wat vinden we ervan?

Henrik Schreef:

Hela! Die kroon links hebben wij hier verzonnen
he? De eerste NL Limited MeisterSinger is in 2004
immers voor het forum gemaakt in een oplage van
slechts 30 stuks.

Dat zo zijnde mag ik het nog steeds wel niks vinden, toch??

Deze heb ik heel toevallig zaterdag in m’n handen gehad !!!
Ik weet niet of-ie toevallig van dezelfde pols kwam ?
Maar deze vind ik sowieso mooier dan de 2010 !
De kroon aan de linkerkant is ook zeer praktisch gezien de afmetingen, de achterkant is waanzinnig mooi !
Ik ben heel jaloers op de gelukkige bezitters hiervan !
Maar zoals ik al eerder zei : de no1 blijft master !!!

Carpe Diem,Marc

Nee, sorry.

Duidelijk een limited omdat het moet, maar de inspiratie is een beetje op denk ik. Next!

idd, next. Als het maar geen MeisterSinger is.

Geheel mee eens.
Behalve voor de echte fans heeft de ein-zeiger imo niet veel bestaansrecht
Het blijft een hoog gadget gehalte, zoals bijvoorbeeld een jump-hour.
Limited is dan wel leuk voor verzamelaars, maar draagt niet bij aan het in stand houden van het merk/concept.

Han R Schreef:

Geheel mee eens.
Behalve voor de echte fans heeft de ein-zeiger imo
niet veel bestaansrecht
Het blijft een hoog gadget gehalte, zoals
bijvoorbeeld een jump-hour.
Limited is dan wel leuk voor verzamelaars, maar
draagt niet bij aan het in stand houden van het
merk/concept.

Vanaf 2001 dan zeker in de grotten van Han gezeten ? :smiley:

Maar ik geef toe, beetje blasé is ie wel. :wink:

Beetje bascule achtig…zo van onsje ham enzo… :slight_smile:

Beste Meistersingerfan,

Het was niet mijn bedoeling om u op uw Ur-Uhr te trappen.:slight_smile:
Ook ontken ik niet dat het knap is in het overvolle horloge-landschap succesvol iets nieuws neer te zetten.
Mijn 3 punten blijven echter de volgende:

1. In 2001, gelijk met de introducie van de EinZeiger wordt ook de DreiZeiger geintroduceerd. Marketingmensen noemen dit differentieeren. In mijn ogen is dit opportunisme, wanneer je een geheel nieuw concept brengt (compleet met de nadruk op de filosofie die erachter zit) en tegelijkertijd een conventioneel produkt neerzet voor als het nieuwe concept niet aanslaat.
  2. Het te pas en te onpas uitbrengen van limited editions is iets waar helaas de hele horloge-industrie aan lijdt. Gewoon een weinig creatieve manier om centjes te verdienen.
  3. Het is mij nog steeds niet gelukt om Meistersingers mooi te vinden. Dat er mensen zijn die een Meistersinger kopen omdat ze het Einzeiger-idee leuk en origineel vinden kan ik me dan wel weer goed voorstellen.

mvrg.
Han

Han R Schreef:

Beste Meistersingerfan,

Het was niet mijn bedoeling om u op uw Ur-Uhr te
trappen.:slight_smile:
Ook ontken ik niet dat het knap is in het
overvolle horloge-landschap succesvol iets nieuws
neer te zetten.
Mijn 3 punten blijven echter de volgende:

1. In 2001, gelijk met de introducie van de
    EinZeiger wordt ook de DreiZeiger geintroduceerd.
    Marketingmensen noemen dit differentieeren. In
    mijn ogen is dit opportunisme, wanneer je een
    geheel nieuw concept brengt (compleet met de
    nadruk op de filosofie die erachter zit) en
    tegelijkertijd een conventioneel produkt neerzet
    voor als het nieuwe concept niet aanslaat.
  2. Het te pas en te onpas uitbrengen van limited
    editions is iets waar helaas de hele
    horloge-industrie aan lijdt. Gewoon een weinig
    creatieve manier om centjes te verdienen.
  3. Het is mij nog steeds niet gelukt om
    Meistersingers mooi te vinden. Dat er mensen zijn
    die een Meistersinger kopen omdat ze het
    Einzeiger-idee leuk en origineel vinden kan ik me
    dan wel weer goed voorstellen.

mvrg.
Han

:wink: In het geheel niet op mijn Ur-Uhr getrapt hoor. :wink:

1 : Tja , dat van die dreizeiger weet ik niet zo , of dat nu een vangnet had moeten blijken. Van mij mogen ze hem schrappen. Vanaf 2001 word het allemaal wat discutabel , of hij het idee/concept heeft van ( toen met nauwe samenwerking met zijn Watch-People / met Botta ) Als je dan de quartz MeisterSingers neemt, kan je de dreizeigers in het begin weer plaatsen…:sunglasses:
Wat ik weet is dat de naam zeer overwogen is gekozen.
Verhaal Botta/Brassler heeft evenzoveel meestaanders als tegenstanders…
Maar met nu bijna tien jaar “historie” kan je van een hype niet meer spreken.
De prijzen ? tja… Hij moet een beetje uit gaan kijken denk ik…Aan de andere kant komt ie er nog steeds mee weg…

2 : Inderdaad. Aan de ene kant “lenen” MeisterSingers zich er ook erg voor om in (kleine ) aantallen als limited uitgebracht te worden door personen/bedrijven.
Aan de andere kant word het erg moeilijk “origineel” te blijven.
Het is een beetje ; als je er 1 hebt heb je ze allemaal…( gelukkig ) ! :wink:
Kan er weer eens 1 verschijnen die ik mooier vind…
Buiten de singulator, singular,monograph…

3 : Als je ze niet mooi vind , vind je ze niet mooi.:slight_smile: En zal het waarschijnlijk nooit je ding worden.
Ik heb er voor het eerst 1 gezien bij een zakenman die hem omhad. Had hij van zijn vrouw gekregen. Prachtig vond ik hem.
Maar : eens… het geheel ( zeker de kast ) is maar van een eenvoudige “triestheid”.Over het algemeen ben ik ten opzichte van MeisterSinger toch ook wel “realistisch kritisch” ?? door de postings heen …:wink: :wink: :wink:

MVGR;)

Den “meezingerfan” gaat duidelijk zijn leven beteren en hij begint ook in te zien dat het geld in het water is!
Of heb ik het weer verkeerd begrepen?

carteblanchepw Schreef:

Den “meezingerfan” gaat duidelijk zijn leven
beteren en hij begint ook in te zien dat het geld
in het water is!

Beste carteblanchepw,

Als je met deze uitspraak de aanschaf van een Meistersinger bedoelt, wil ik even zeggen dat, hoewel Meistersingerfan de meest uitgesproken liefhebber is, hij zeker niet de enige liefhebber is.

Ieder zijn/haar smaak, toch. Je uitspraak komt op mij (als No.01 bezitter) wat onaardig over.

Mvg Daan

carteblanchepw Schreef:

beteren en hij begint ook in te zien dat het geld
in het water is!

Nee, DAT heb je weer verkeerd begrepen !:wink:

Maar ik neuzel door mijn postings heen ook over dat mineraalglas op een horloge van 700,00 euro instap ( eigenlijk ) van de gekke is. ( nu dan niet meer )
Dat het “boek” waar ze inzitten van gerecycled papier-maché is.
Dat het moeilijk word om elke keer een aantrekkelijke uitvoering kwa limiteds te “verzinnen”.

Maar desondanks ben ik nog steeds ZEER tevreden.

De Pangaea al weer wat anders…Wat “rijker”, Een Singulator een “dik” horloge…ik kan dat dan wel hebben dat er nog twee (kleine) wijzertjes bijzitten.

En je hebt mensen die met geen mogelijkheid ook maar die 1-wijzer kunnen (willen) lezen, en dat MS ze toch aanspreekt…Tja, dan “maar” een 3-wijzer.
Een Scrypto GMT http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.uhren-miquel.de/pic-art/3903-bild11271664702.jpg&imgrefurl=http://www.uhren-miquel.com/MeisterSinger-Scrypto-GMT_art_3903_en.html&usg=__ZXJoYkHVb3L97XhoEFPg0iW4apM=&h=454&w=490&sz=117&hl=nl&start=1&zoom=1&tbnid=xyIaf1c7lX4eGM:&tbnh=120&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dmeistersinger%2Bscrypto%2BGMT%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1
dan nog wel leuk , maar je ziet of hoort er nauwelijks ( meer ) wat van.

Dat het alles van een uitgebalanceerde eenvoud is , de kalibers, een nagenoeg algemene horlogekast…
En toch trekt het mij.

Nu zijn ze bezig met een eigen kaliber, die naar ik vermoed ( hoop ) weer terugkomt in de no2 , als tienjarig jubilee.
Samen met de Pangaea en de andere modellen staat er dan toch wel iets !

Het geeft ook wel rust in de zin dat ik dit mooi ( blijf ) vind(en).
Buiten een Nomos , Stowa, of een Tissot Heritage Sovereign, zou ik best nog eens een paar MeisterSingers erbij willen. Maar dan houd het ook wel op.

Buiten mijn volgens sommigen “beperkte” referentiekader, heb ik om in MeisterSinger-termen te blijven de bodem van de put wel gezien…
Word alles erg relatief hoor.

Dus dan tevreden te kunnen zijn in deze klasse , en dan niet al dan niet dwangmatig maar horlogekistjes te vullen met wat dan ook maar voor handen is/komt…

En die/jou LeCoultre helemaal fantastisch.

Maar die perpetual met die “opgehaalde neus” om er dan maar een tourbillonetje in te vrotten ( wijzer zit niet in midden ), maar iets “verhoogd” vind IK dan zonde ja , en niet in verhouding met wat je dan ernaast hebt.

DaanL Schreef:

carteblanchepw Schreef:

beteren en hij begint ook in te zien dat het
geld
in het water is!

Beste carteblanchepw,

Als je met deze uitspraak de aanschaf van een
Meistersinger bedoelt, wil ik even zeggen dat,
hoewel Meistersingerfan de meest uitgesproken
liefhebber is, hij zeker niet de enige liefhebber
is.

Ieder zijn/haar smaak, toch. Je uitspraak komt op
mij (als No.01 bezitter) wat onaardig over.

Mvg Daan

Nou ja , het is dat tourbillonetje wat nog tussen ons in “draait”:wink:
En onaardig…ach welnee joh.

Uiteindelijk is het allemaal geld in het water. Maar wat is dat niet ?

Ok, hier kan ik ook inkomen…een weegschaal…in zijn kleinste vorm dan en dat ze aan recyclage doen hadden we al lang gemerkt. Gewoon ffkes de wereld gaan redden met microleningen en papier marché, olé olé.

Nee beste meezingerfan…hier ligt mijn probleem niet…als ik nu eens heel eerlijk tegen jou mag zijn en wat mij door jou het meeste tegen de borst stote was gewoon het feit dat je bemoeienissen, opmerkingen had en maakte over de financiële kant van mijn uurwerken. Het kan jou een zorg wezen welke budgetten ik daaraan spendeer. En ik vond dat trouwens heel ongepast op dit forum.

"Wees tevreden met hetgeen je maar hebt en het zal je sieren."
Hartelijke groeten uit Gent,
Walter

carteblanchepw Schreef:

Ok, hier kan ik ook inkomen…een weegschaal…in
zijn kleinste vorm dan en dat ze aan recyclage
doen hadden we al lang gemerkt. Gewoon ffkes de
wereld gaan redden met microleningen en papier
marché, olé olé.

Nee beste meezingerfan…hier ligt mijn probleem
niet…als ik nu eens heel eerlijk tegen jou mag
zijn en wat mij door jou het meeste tegen de borst
stote was gewoon het feit dat je bemoeienissen,
opmerkingen had en maakte over de financiële kant
van mijn uurwerken. Het kan jou een zorg wezen
welke budgetten ik daaraan spendeer. En ik vond
dat trouwens heel ongepast op dit forum.

"Wees tevreden met hetgeen je maar hebt en het zal
je sieren."
Hartelijke groeten uit Gent,
Walter

Tja…dat ik de toon heb gezet , en jij hem nu doorzet , mag.

En dat financiële aspecten meestal mank gaan t.o.v een forum over luxe-artikelen… ook daar kan ik in mee.

Al loopt dat hier in sommige topics , laat het dan niet als rode , maar als oranje draad erdoorheen.
En ook dat geeft niks. Ik vind een Seiko skx007 (bijv!!), net zo leuk als horloge als ieder ander ding. Gaat mij om het schijnbaar “gemak” waarmee er (soms zeer dure )horloges gepresenteerd worden,met hetzelfde gemak er dan oh & ah word geroepen , en zoniet in hetzelfde topic al uitgekeken word naar een ander. En ook dat geeft nog niks, uitgave’s naar inkomen en andersom.

Je brengt het financiële zelf nog verder naar voren , door te stellen dat ik met moeite een 1-wijzer bij elkaar heb gespaart.

Allemaal “gelijk” wat dat betreft hier, en ook 700,00 euro is al idioot eigenlijk…zelf vind ik een max van 1500,00 voor een horloge meer dan genoeg…zelfs daar komen de meeste mensen al met moeite aan. En “terecht”.

Maar kom dan niet met één of ander melancholisch verhaal over dat je 30 jaar met natte ogen voor het raam van de juwelier hebt gestaan. Dan roep je onwillekeurig dat aspect erbij. Overigens heb ik niets tegen melancholie.:wink:

Waar ik dan over “struikel” is het feit , dat je en passant , dan gelijk informeert naar een Astboerg ? Waar je overigens zelf op gegeven moment het adres van die handelende Duitse Turk naar boven tovert.En die Jaeger heeft dan bij wijze van spreken nog geen 48 uur zijn wijzers rond , en dan “presenteer” je die Perpetual.

In mijn ogen tot verhouding van de gedroomde JLC, kwa “smaak” een tegengesteld uiterste.

In hoofdzaak gaat het mij dan inderdaad over dat uiterste.

Daar kan ik dan “niet bij”, nee.

En niet dat je een Astboerg :sunglasses: , als je een JLC bezit niet “mooi” mag vinden.
Of een perpetual.

Maar misschien ben ik dan te “filosofisch”, en denk dan : als je toestemming had van de partner, die ook 30 jaar mee voor het raam van de juwelier heeft gestaan ,en uiteindelijk dat ding te halen, had ik voor voor die perpetual ,( ik wil eigenlijk niet eens weten wat dat ding kost ) maar eens leuk een weekendje Brugge voor hem/haar gedaan.:wink: Of mooi samen met de JLC op een verwarmd terras in het altijd pittoreske Zeebrugge.

Overigens went je daar ( misschien ) ook “Knokke” mee af , dat die JLC uiteindelijk op een kwade dag op Ebay.be per opbod de laan uit gaat. Maar dat is weer een ander verhaal…:slight_smile: En wellicht inderdaad totaal niet relevant op luxe-forums. Maar je “vraagt” het mij…

En aan je nieuwe onderschrift te zien ben je zelf een beetje tot inkeer gekomen.

Groetjes.

Get a room

MeistersingerFan Schreef:

Maar kom dan niet met één of ander melancholisch
verhaal over dat je 30 jaar met natte ogen voor
het raam van de juwelier hebt gestaan. Dan roep je
onwillekeurig dat aspect erbij. Overigens heb ik
niets tegen melancholie.:wink:

Waar ik dan over “struikel” is het feit , dat je
en passant , dan gelijk informeert naar een
Astboerg ? Waar je overigens zelf op gegeven
moment het adres van die handelende Duitse Turk
naar boven tovert.En die Jaeger heeft dan bij
wijze van spreken nog geen 48 uur zijn wijzers
rond , en dan “presenteer” je die Perpetual.

In mijn ogen tot verhouding van de gedroomde JLC,
kwa “smaak” een tegengesteld uiterste.

In hoofdzaak gaat het mij dan inderdaad over dat
uiterste.

Daar kan ik dan “niet bij”, nee.

En niet dat je een Astboerg :sunglasses: , als je een JLC
bezit niet “mooi” mag vinden.
Of een perpetual.

Eerlijk gezegd kon ik dat ook niet “rijmen” hoor,30 jaar sparen voor een JLC je droomhorloge.
En daarna een Astboerg kopen,het is toch op z`n minst opmerkelijk.
Maar niet onmogelijk natuurlijk…

Henrik Schreef:

Nee, sorry.

Deze extra forumregel kende ik niet, het spijt me.
Hiermee rekening houdende zal ik me voortaan, daar waar het forumlimiteds betreft, mij braaf als klapvee gaan gedragen.

grootmokum Schreef:

Henrik Schreef:

Nee, sorry.

Deze extra forumregel kende ik niet, het spijt
me.
Hiermee rekening houdende zal ik me voortaan, daar
waar het forumlimiteds betreft, mij braaf als
klapvee gaan gedragen.

Buiten mijn meningen over “klapvee”, vond ik nou juist die opmerking wel weer van humor getuigen! :wink: :slight_smile: