Zag vandaag bij juwelier van der Meij in Apeldoorn een Meistersinger No 1 liggen voor volgens mij een leuke prijs. Hij staat voor €650,- in de etalage en dan gaat er nog 30% vanaf. Waarschijnlijk moet iets meer korting ook nog wel lukken. Op de foto staat dat het een automaat is maar het is natuurlijk een handwinder.
Moet wel zeggen dat hij niet in erg goede staat is. Verder is hij wel compleet met doos en originele factuur uit 2010.
Dank voor het delen. Handwinder hoeft niet… Tot ongeveer 2007 kon de No.1 op verzoek worden uitgerust met een automatisch uurwerk (was ook mijn eerste Meistersinger no1).
Ps. Is het wel een handwinder, dan zou ik deze laten liggen. Komen veel mooiere voorbij voor rond de €450,- - €500,-
Ik ben niet van plan om hem zelf te kopen. Had, zoals gezegt, het idee dat het wel een aardige prijs is. Denk dat ie voor €400,- wel weg mag. En ja, of polijsten nog zin heeft. Heb ik echt geen ervaring mee.
Voor €400,- zou het idd het overwegen waard zijn. Wel moet je rekening houden met €100,- + qua kosten om deze weer in zgan-staat te krijgen.
Ik ben overigens wel van mening dat, wanneer en horloge er zo uit ziet na een paar jaar, de vorige eigenaar op zijn zachtst gezegd ‘niet voorzichtig is geweest’. Met alle risico’s van dien…
Tering wat een smerig afgeleefd ding zeg. Zoals de mede-Fries hierboven zegt, de vorige eigenaar is er niet echt zuinig op geweest. Lekker laten liggen!