Meistersinger Only

Oef, dat licht op die blauwe indices :star_struck: Het blijft een plaatje!

1 like

Potverdikkie, die is fraai. :ok_hand:

2 likes

5 likes

Langzaam tikt de tijd naar de lente met zon…

1 like

Wat een schoonheid :sunny::heart_eyes:

2 likes

11 likes

Mocht de 75 jaar vrijheid versie de collectie verlaten , hou ik me aanbevolen.
Heb enkele maanden geleden nr 45 laten lopen en denk er vaak aan terug.

Beetje haat liefde verhouding… :rofl:

1 like

Ik zal het onthouden Maarten, ik wil namelijk toch terug naar 1 à 2 Meistersingers.
De Vrijheidseditie is die à 2, dus ik wil eerst even kijken hoe het met de verkoop van de andere gaat. Een concreet voorstel via PM mag natuurlijk altijd :wink:

1 like

De Unomatik weer eens een keer.

12 likes

Prachtig deze met power meter. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Voorbereiding voor de avondwissel

edit:
Ik wacht niet tot vanavond :grinning:

7 likes

Sinds dit weekend eindelijk ook in het bezit van een Meistersinger. Eigenlijk was ik op zoek naar een DM317, maar toen ik onderstaande om de pols had zitten toch mijn wensen laten varen.

13 likes

Hoe snel went dit, zeker icm afwisseling met ‘reguliere’ uurwerken?

Ik heb nooit moeite gehad met de tijd aflezen op een Meistersinger. Je ziet tussen welke uren de wijzer staat en dat is weer onderverdeeld in kleinere blokjes van 5 minuten, met duidelijk onderscheid op het halve uur en de kwartieren, maar je moet net wat beter en langer kijken.

Wat je mist op een Meistersinger is in een hele korte blik zien of het bijvoorbeeld al kwart over is. Op een normaal horloge zie je in één oogopslag de minuten wijzer op 3 staan, het is kwart over, op een Meistersinger is het dan 3 uur.

Het wennen is dus voornamelijk de enkele grote wijzer niet als minutenwijzer af te lezen

6 likes

eigenlijk is het simpel door veel te dragen :wink: maar ik sluit met aan het verhaal van @ Meistersinger heb er zelf ook nooit moeite gehad om hier aan te wennen .

2 likes

die getallen vind ik inderdaad ook te prominent aanwezig. 05 45 had ook niet mooi geweest maar tenminste nog wel betekenis gehad

1 like

Je bent idd niet de enige die dat vindt maar ik heb er verre van moeite mee.

Hoezo had 05 45 wel betekenis en 02 04 08 10 niet?

1 like

Het is niet dat ik er moeite mee heb maar hadden net wat kleiner kunnen zijn op een horloge wat over het algemeen er wat meer sober uitziet. En wat de 05 45 betreft, het is een bevrijdings exemplaar en laat 5 mei 1945 nu net Bevrijdingsdag zijn hier :wink:

1 like

Het blijft een kwestie van smaak, ik vind het juist goed in balans, helemaal op deze niet-zo-sobere uitvoering… De onderkanten van de cijfers staan mooi gelijk met het topje van de hourmarkers.

Wat betreft 5 mei '45 was me zeker bekend :joy: maar minuten en urenschaal combineren lijkt me lastig

Hieronder de ontwikkeling in mijn collectie na de komst van de Circularis, van een collectie mag je niet meer spreken :thinking:
Ik denk dat als ik er nog maar 2 over heb, de Vrijheidseditie en Circularis ik de Vrijheideditie niet zal kunnen laten gaan

7 likes

Goedenavond!

Sinds vandaag de blije eigenaar van deze Scrypto!

11 likes