Meistersinger Only

Die Nieuwe, binnenkort verkrijgbaar in de betere shops.

Net niet vind ik. Deze keer niet voor mij.

4 likes

Helemaal mee eens. Het ontgaat me ook waarom je minuten en seconden aangegeven moet hebben

Nee, deze snap ik ook niet. Weet iemand waarom je de minuten en seconden in de hele dag zou willen weten?

Juist zo min mogelijk info maakt het zo mooi

9 likes

Meistersinger collectie-update na 2-out (en natuurlijk weer 1-in :grinning:)

11 likes

Vandaag hier ontdekt dat Meistersinger ook chronos maakt. Funky :ok_hand:

Staat ook nog op de wensenlijst maar dan moet ik eerst uitvogelen welke. En misschien eens passen want alles boven de 40mm is riskant op mijn pols. :slightly_smiling_face:

1 like

Die is inderdaad 43mm :thinking:
Maar de chrono’s zijn wel leuk, met Valjoux 7750’s
Zoek maar op Chronoskop of Singular (en post 1571)

Die kwam vandaag binnen.

Ontzettend leuk horloge. Mijn kleinste MS met 38mm, maar draagt door de vorm van de kast veel groter. Prima! En super de hele subtiele rode accentjes met het zwart.

Minder prima is dat het horloge rammelt. Ik bedoel niet ‘‘het centrifugale’’ van de rotor, dus het ronddraaien daarvan.
Als je het op en neer beweegt, dus alleen verticaal, met ‘‘stille’’ rotor, dan rammelt/tikt hij en ‘‘voel’’ je ahw ook iets los zitten, alsof je iets los in een doosje hebt zitten.

Iemand ervaring met Sellita sw200?
Of de zonder enige kennis gestelde diagnose dat de rotor ook op-en-neer kan bewegen?

7 likes

Leuk horloge hoor!

Mijn Squale met een sellita sw200 doet dit zeker niet. Ik had iets soort gelijks met een ETA uurwerk. De rotor draaide maar daarnaast na een val een rare rammel in de kast. Hiervan is het uurwerk vervangen.

1 like

Dank voor je reactie. Uurwerk vervangen zou sh#t zijn, alhoewel een Sellita sw200 misschien niet zo duur is. Verkoper heeft het idee dat het zo hoort, dus van een val heeft hij geen weet of herinnering. Ik heb nog hoop op een los schroefje oid

Ik zit nog even te denken. In m’n Meistersinger neo zit volgens mij ook een sellita 200sw maar behalve een luidruchtige rotor zit er absoluut geen rammel in.

1 like

Hoe is het afgelopen?

1 like

Het horloge ligt ingepakt klaar, het gaat morgen naar Meistersinger. Ik heb de factuur van de verkoper gekregen dus ga er een beetje vanuit dat het onder garantie gaat vallen, het is nog geen 2 jaar oud.
Het horloge lijkt opgewonden het trouwens prima te doen, maar nauwelijks of niet zelf bij te laden.
Ik zal hem over een paar weken wel weer terug krijgen. Leuk om naar uit te zien, want het is een ontzettend gave Meistersinger.

5 likes

M’n neo is afgelopen jaar voor service naar Meistersinger geweest en kwam super strak terug. Gaat helemaal goed komen!

1 like

Had de bell hora om van een maatje van me. Dat belletje is ZO vet :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Geen idee, maar goede vraag.

Welke city ? :blush:

Groningen😉

1 like

Een (tot zover nog) hele zonnige goedemorgen!

7 likes