Meistersinger Only

Oh sorry!!! Ik word ook een dagje ouder. Duid het me niet euvel. :grimacing::grimacing::grimacing::grimacing:

1 like

@Anacharsis
Zeer waarschijnlijk ga ik hem toch wel een beetje missen ja.:slight_smile:️ Gewoon een prachtig horloge.:+1:t2:

Jammer genoeg ben ik helaas niet in de positie alles te kunnen behouden wat ik zou willen.

Dat ‘vroegere’ MeisterSinger had altijd mijn aandacht. Dat kauwde ik werkelijk van voor naar achter uit.:joy: Helaas ben ik door de jaren heen de ‘anschluss’ ermee ( en dan met name financieel ) een beetje kwijtgeraakt.

Ik vind het wel mooi om te zien hoe MeisterSinger nu is uitgebouwd.
Met prachtige modellen en eigen kalibers.

Prijstechnisch groeit het echter nu wat boven mijn pet.

Ik kreeg nu toevalligerwijs een aanbod uit Duitsland die ze beter niet aan een MeisterSingerFan hadden kunnen/moeten doen…

Gezien ik ook wat ouder ben nu🙄, het mijn eerste en eigenlijk ‘enigste’ liefde was en is , besloten de Halios dan toch te laten.

Sec gezien had ik bij de bovenstaande NL2009 eens tevreden moeten kunnen zijn gebleven… kan zich m.i nog steeds meten met verscheidene ‘moderne’ modellen.

Ik was ooit het ALLEReerste lid van het toenmalige officiële MeisterSingerforum , wat helaas nooit echt goed van de grond is gekomen.

Daar heb ik er toen ‘vaak’ voor geopperd.
Hij heeft er toen eens een model in uitgevoerd…:wink: Die kon ik nu redelijk bekomen…:slight_smile:️ Al denk ik dat ik die kant van Münster toch nog eens op mail voor een kleine modificatie eraan…:upside_down_face:

Ik heb mijn ivoren No1 in December 2012 en de blauwe No1 in December 2013 gekocht dus het is denk ik tijd voor onderhoud? Beide horloges om-en-om gedragen en ze lopen niet merkbaar achter, maar heb begrepen dat het bij Meistersinger verstandig is om ze op tijd te laten servicen ivm de matige gebruikte olie.

Wie heeft hier ervaring met het laten servicen van een Meistersinger en kan me zeggen wat de kosten ongeveer gaan zijn? Wil er morgen mee naar Ron Sonders gaan.

""Als wij uw horloge opsturen naar MeisterSinger rekenen zij 290,–

Het is ook mogelijk als er geen vitale onderdelen stuk zijn om het horloge
in eigen atelier te maken dan berekenen we 175,-""

Ik zou mij er persoonlijk nog niet zo’n zorgen over maken.,.:slight_smile:

Waar heb je dat vandaan? €175 per horloge zou idd prima zijn!

Geerling Bussum , officiële AD.
Heeft een horlogemaker ‘in huis’.

Maar ik snap je zorg op zich wel.
Maar persoonlijk zou ik het gewoon nog eens aanzien.

Maar dat ben ik. Niet aan kloten als het niet echt nodig is.

Dit had ik gevraagd voor een exemplaar uit 2005. Kijk. Dat zijn dan jaren dat ik zeg : Ok.,:wink:

De Meistersinger Unomatik 203. Mijn eerste “luxe” horloge. Altijd gedragen op de orginele croco bruine band. Deze mag wel vervangen worden maar dan wel graag eens voor heel iets anders. Net deze licht bruine band erop gezet die mee was geleverd met me nieuwe Halios Seaforth en ik moet zeggen hij staat best goed!

Wat vinden jullie ervan? Andere suggesties? Blijft lastig iets te vinden wat past met die creme dial.

12 likes

Halios & MeisterSinger.:flushed: En daar een combinatie van?

Ik heb er wat mee.:slight_smile:️:+1:t2:

Tja. Ik ben altijd met die MeisterSingers voor een gewone normale originele band.
Zwart met wit stiksel. Of bruin. Wat je dan wil…:roll_eyes: Klapsluitingkje erop. Klaar.

Errug fraai die Unomatik!:ok_hand:t2:

Ik zeg toch zwart met crème stiksel o.i.d…
Stowa heeft soms ook van dat soort…?

Of ‘gewoon’ ff een dik gepolsterde Graf-croc.:sunglasses:

Maar een MS zeker nooit op van die banden met van die ‘steekjes’…:grimacing:

Bij de crème wijzerplaat staat zwart wellicht wat ‘heavy & hard’ , maar haalt m.i altijd mooi de blauwe wijzer ‘naar voren’.
Daarbij matcht het ook weer met de cijfers & blijft het lekker klassiek.:wink:

Hahaha, ik vond deze kunnen. Maar met witte stiksels heb je wellicht gelijk :relaxed: Probeer het horloge net wat moderner/sportiever te maken dan puur het klassiek uiterlijke met de croco strap. Zal zeker een zwarte strap erbij overwegen …

Nog even een plaatje, nu het nog kan…

13 likes

Stiekem even de Karelia die ik voor haar verjaardag heb gekocht.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Beetje ‘Nomos Orion’-idee… kwa maat.
Mij allemaal net iets te fragiel voor een MeisterSinger , maar voor haar perfect.

Koperen/zalmkleurige wijzerplaat met de min of meer niet al te veel voorkomende ‘verdikte’ cijfers.

Vouwsluitingkje erop. Klaar.:sunglasses:

Een champagne-kleurige Neo deed 't niet voor haar…:roll_eyes: Ja , portretje hoor!! :money_mouth_face: dus dan maar terug naar het allereerste ( als bedoelde ) damesmodel.:wink:

Vers ( mag je deze al NOS noemen? ) uit Duitsieland.:wink:
Een Karelia , niet te verwarren met een Carelia…:grimacing:

Voor de goede orde : mijn pols dus.:clown_face:

11 likes

. NL Edition beide met datum

6 likes

Had ze al gezien Frans.

De bovenste is prachtig.
Maar zoals het bericht waar je op reageert; het is een Neo geworden!

Kwam deze toevallig tegen.
Een Turkse editie.:tr:

Hmm…tja.:roll_eyes:

Met een ‘dubbele fermate’.Laten we 't zo maar zeggen…

Hoi Niels,

Je bent weer flink actief met de Meistersinger.
Leuk om te zien.:+1:
Ik had er op een gegeven ogenblik, zoals je misschien nog weet, 6 .
En nu alles verkocht, maar als ik jou zo bezig zie,
dan begint het toch weer te kriebelen.
Volgende maand voor zoveelste keer naar Turkije op vakantie,
misschien kom ik deze wel eens tegen.

Groetjes Jan

Niemand met een Neo Q ?

Ze bliefte 'm niet Igor!:joy:

1 like

Alles!!??

Hmm… tjee.:flushed:

Nou ja. Het heeft altijd nog gesluimerd bij mij natuurlijk. Zoals je weet. Eigenlijk sinds ik zware neigingen kreeg van jouw Feintaster.:wink: … Hmm.

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb hè?!:clown_face: En die limited 2007!! Oh oh oh…
Jan,:roll_eyes:

Maar goed.

Ja. Ik zou het allemaal wel weten… Maar die prijzen tegenwoordig joh.,

Ik ben maar trouw gebleven aan mijn ‘gezeik’ van vroeger over Romeinse cijfers…:wink:

In de huiskleur , Duitse editie , Romeinse cijfers , uit Nürnberg , en nummer 007…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Meer MeisterSinger word het ( voor mij ) niet.

Ik twijfel om het verzoek te gaan doen er een geblauwde wijzer op te zetten , maar vind hem zo in en in sober eigenlijk wel het guurst.:hugs:

Daarbij vroeger mijn vrouw altijd al een Karelia willen geven…maar door zware tijden gegaan…:roll_eyes: En die ze nu uiteindelijk voor haar 45ste verjaardag heeft.:slight_smile:

2 likes

Vind 'm althans wel gaaf😄

En lekker makkelijk dat quartz😅

Is ie ook wel.

Maar ja. Directrice’s hè?

1 like