Meistersinger Only

Dat is sterk , want ik ben ook met deze bezig geweest op de duitse baai
en heb nog flink wat van de vraagprijs afgekregen.

Ik ga eerst nog even op vakantie en als ie er daarna nog is, dan ga ik hem toch aanschaffen :sunglasses: want ik vind hem werkelijk prachtig.

:slight_smile:ļø:+1:t2:

Vind de vroege Jaaro wel wat voor jou Jan.:wink:

En anders wat licht in het donker. Mooi met die stalen bandā€¦

Dat waren nog eens MeisterSingers!

Ach jaā€¦

1 like

Die Jaaro is idd prachtig,
Ken hem niet, waar staat Jaaro voor???

Volgens mij 1 van de eerste met een Unitas.(?) Zoiets. Voorloper No.2 ?

Daarna No 1 , 2 , 3 gaan noemen?

Die man van BOFB Amsterdam had er jaren geleden al 1 om. Was er toen lyrisch over.

Wat een grappige vent is/was dat!

Zelfde koperen plaat als die Karelia. Op zich zie je die kleurstelling nauwelijks.

Stopte op gegeven moment met MeisterSinger toen er waarschijnlijk hogere eisen gesteld gingen worden en ze echt duurder werdenā€¦

Die Karelia oorspronkelijk 1 en 3 wijzers , daarna een re-launch naar Carelia (1 wijzer) Op het achterdeksel van een Carelia staat alsnog dan weer Kareliaā€¦:upside_down_face:

Denk dat dat ook een beetje het verhaal is van die naam ā€˜Jaaroā€™

Dit is een No.2 met dezelfde plaat. Dus een overgang vermoed ikā€¦:wink:

Ik had die 38mm Feintaster nog ergens in mijn favorieten staan.
Maar allang verkocht natuurlijkā€¦:joy::wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

Weekendā€¦, en daarna zomaar eens een weekje vrijā€¦:slight_smile:ļø:flushed:

Ontspannen met de MeisterSingerā€¦:hugs::sunglasses:

Hier : http://creditreform-magazin.de/2017/04/02/erfolgreich/redaktion/sekunden-nebensache/ , een vrij aardig stukje ā€˜geschiedenisā€™ over Brassler/MeisterSinger voor wie het interesseert.

Geen hele schokkende bekentenissenšŸ˜‰ , maar wel grappig/informatiefā€¦ WĆ©l in het Duits , maar misschien nog te vertalen voor degenen die het Duits (net) niet genoeg machtig zijnā€¦

5 likes

3 likes

Als je deze ooit gaat verkopen dan let me knowā€¦ :slight_smile:

Sinds vorige week zondag de trotse bezitter van een Meistersinger Circularis CC103

Lang gezocht naar een Meistersinger. Meerdere modellen omgehad en uiteindelijk gekozen voor de Circularis. Mooi en tijdloos.
Op naar mijn volgende project. Iemand nog ideeƫn voor een horloge.

12 likes

Gefeliciteerd met de aankoop! Hij is prachtig.

thx. Ik hou van aparte horloges. Horloges die niet door de meerderheid gedragen wordt.
Ik heb ook de Hermes Squelette, Ook zoā€™n zeldzaamheid

mooi klokkie

1 like

Wil het toch ff kwijt, gruwelijk mooi! :heart_eyes:

1 like

Twijfelde tussen een blauwe Perigraph, ivory Pangea en de ivory Adhesio en toen zag ik de Circularis voorbijkomen en was meteen verkocht.

1 like

Tjaā€¦ die Circularisā€¦

Fraai. ? Zeker.:+1:t2:

Duur. ? Hmmā€¦ tjaā€¦ hmmmā€¦ Hmmā€¦:flushed::flushed::grimacing:

:wink:
Dat kaliber wat erin zit is ook wat Christopher Ward gebruikt en wat door Synergies HorlogĆØres gemaakt/ & ontwikkeld word/isā€¦

Waar en bij wie nou weer wel of niet wat aan de strijkstok blijft hangenā€¦ ?

Dit is gƩƩn feit maar (zoals ik meen te zien) heeft MeisterSinger in ruil een paar kastjes naar Engeland gestuurd?:upside_down_face:

Je komt tegenwoordig ā€˜natuurlijkā€™ bijna niet meer onder een bepaalde? samenwerking uit,ā€¦

Maar die kast ā€˜uitlenenā€™ vind ik dan wat minderā€¦:roll_eyes:Zacht uitgedrukt.,:grimacing: Gebruik juist dan die specifiek voor MeisterSingerā€¦

1 like

De ChrWard ziet er ook goed uit. Maar vindt alleen de Meistersinger mooier.
Dank je wel voor wat extra achtergrond informatie

Niet gezond zoā€™n topicā€‹:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Hoe dragen deze 43 mm. ten opzichte van een 42 mm. Speed- of Seamaster? Ik heb een geringe polsomtrek, maar 42 mm. Is geen enkel probleem.

Wat zou jullie voorkeur hebben, een no.1 of een no.3?

Mannen,

Wat een fraaie einzeigers kom ik tegen in dit draadje :+1: !

Van enkele merken weet ik best wat (soms zelfs meer dan me lief isā€¦) maar op het gebied van Meistersinger ben ik een absolute no-no. Ik heb jullie expertise dan ook hard nodig.

Ik kwam een gebruikte No. 01 tegen (geen dozen of papieren) die me te koop wordt aangeboden maarrrā€¦ er zit een automatisch uurwerk in (de slinger is ook Meistersinger gegraveerd). Wat ik via het web echter heb kunnen achterhalen is dat No. 01 modellen alleen worden/zijn uitgerust met een handopwinder. Kortom: twijfel over de authenticiteit!

De NL importeur van Meistersinger is ook al benaderd over dit twijfelgeval en dat ongebruikelijke automatische uurwerk. Vooralsnog geen reactie dus vandaar hier even in de groep: is de No. 01 ooit met automaat uitgebracht dus kan dit exemplaar the real thing zijn?

Hoor graag, bij voorbaat dank natuurlijk!

Cheers, Otto

Ja. Er bestaan No.1ā€™s met automatisch uurwerk.

Niet heel veel , maar op zich niet vreemd dus.:wink:

Het vergelijk met een 42mm Speedmaster is net wat ongelukkig gekozen denk ik.

Een 43mm MeisterSinger is ā€™ aardig aanwezig ā€™ op de pols.

Niet echt klein te noemen.

Daarbij buigen de lugs wel wat af , maar zit je aan de onderkant met een vrij groot ā€™ plat vlak '.

Je moet er dus echt wel een beetje de pols voor hebben.

Je zou kunnen kijken naar een 38mm ( die nu uit de collectie is ) , of in de tegenwoordige collectie zitten diverse 40mm modellen.

De Pangaea heeft hierbij een wat slankere kastvorm , maar je hebt nu ook bijv. een No.3 in 40mm in de ā€˜normale/oorspronkelijkeā€™ kastvorm

Voor mij mag een MeisterSinger nog steeds wel wat ā€˜bodyā€™ hebbenā€¦

De keuze No.1 of No.3 ?

Om te beginnen een mooie ā€˜basicā€™ No.1 ?:slight_smile:ļø

Maar als ik het zo inschat word een 43mm op het randjeā€¦ ā€”> passen!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Pfjoehhhā€¦ dus geen gevalletje ā€˜walk awayā€™ dus :+1:!

Dank voor je feedback. Zijn er andere Meistersinger fans/experts die dit backen?

Ik kan t niet helpen maar ik kom echt nergens op de bekende plekken of bij de bekende aanbieders een automaat in een No. 01 tegenā€¦

Hellup??!!

Cheers, Otto