Meistersinger only

De babyblauwe versie vind ik goed gelukt in combinatie met de strakke kast en band.
Die meneer Silberstein hadden ze wat mij betreft beter niet kunnen bellen :see_no_evil:

2 likes

Ik zou persoonlijk een Meistersinger niet op staal willen denk ik. Voor mij is het hele concept van een Meistersinger alles behalve sportief😄

Maar, vind ze wel mooi geworden.

Oh die Petrol kleurige met datum ring is gaaf. Lume is ook een mooie toevoeging, maar met 40mm wel aan de grote kant voor mij…

10 likes

Vandaag vieren we de bevrijding van Winterswijk. Maandag is dat 80 jaar geleden.

Welk horloge past er dan beter dan deze Meistersinger.

Wel heel vervelend hoe de sfeer om kan slaan.

2 likes

Hoorde zoiets op het nieuws, verdrietig ongeval op zo’n memorabele dag.

2 likes

Ik ben zelf een zeer blije bezitter van een Pangaea Day Date (2011). Vindt het een uniek speels stuk.
Kan er jammer genoeg geen foto van uploaden want hij ligt bij de horloge maker.

Ik heb ook een vraag betreffende service van een Meistersinger Pangaea Day Date horloge met uurwerk Sellita SW220. Als nieuwe gebruiker kan ik hier jammer genoeg geen nieuwe topic voor aanmaken dus hoop dat ik hier terecht kan.
De wissel raderen zijn versleten waardoor het horloge niet meer opwindt. Ik heb een lokale horloge maker (wat echt een top-tent is) die dit kan repareren maar geeft los van een goedkope EUR 30,-- reparatie kosten bovenop nog vereiste servicekosten aan van EUR 557,–.
Dit is significant hoger dan de standaard EUR 295,-- servicekosten die op de meistersinger site staan, maar de horlogemaker geeft aan dat dit “vanaf” prijzen zijn en dat dit snel minimaal oploopt naar zijn prijsopgave.
Normaal geloof ik hem graag op zijn woord (want alweer, is een top-tent) maar ik schrik toch van het prijsverschil. Is dit toch wat er ongeveer bij hoort of is het wijs om het klokje rechtstreeks naar meistersinger op te sturen? Ik heb niet eerder service laten uitvoeren dus ik wil dit wel graag ERGENS laten uitvoeren.

Bij voorbaat excuses als dit niet de correcte locatie ervoor is.

1 like

Hangt er allemaal van af wat er moet gedaan worden.
Onderdelen die niet meistersinger specifiek zijn maar deel van het basisuurwerk kosten enkele (tientallen) euro’s, niet meer.
Specifieke onderdelen zijn snel heel wat duurder.
Daarnaast heb je materiaal, ontvetter, olie etc.
De rest zijn werkuren, de vraag is

• hoeveel je voor vakkundig werk wil betalen
  • wat er juist allemaal aan gedaan wordt voor dat geld en of je dat überhaupt wil
  • welke garantie men daarop geeft

Via het forum zijn er zeker horlogemakers te vinden die een vrij standaard service - los van de onderdelen - zonder poespas voor significant minder geld willen klaren.

2 likes

Lekker van het zonnetje genieten :wink:

11 likes

Welkom hier,

Wanneer je dit draadje terugleest zal je merken dat ook MeistetSinger steken laten vallen. Bovendien ben je het horloge, zomaar zes weken kwijt.

Met prijsopgave en kosten vind ik ze wel fair.

De zogenaamde toptent die op voorhand € 557 durft te benoemen als servicekosten Lijkt mij niet zo’n toptent.
Dat is nogal een bedrag zonder onderbouwing. Ik zou Zoals al is voorgesteldnog even rondkijken Hier op het forum naar passende reparateur.
Succes met het maken van een keuze

2 likes

De Unomatik weer eens :slightly_smiling_face:

10 likes

Iedereen bedankt voor de terugkoppeling. Hier heb ik wat aan. Klopt mijn onderbuik gevoel toch.
Ik ga de meistersinger weer oppikken en zie de borg als verloren. Ik zal in de aankomende tijd op het forum gluren betreffende service en reparatie mogelijkheden.

Had jullie graag op een biertje getrakteerd met het bespaarde geld, maar jammer genoeg moeten jullie het doen met een bedankje.

2 likes

Moest je bij die

borg betalen? Als dat zo is twijfel ik of dat wel zo top is.

Mijn advies: Stuur hem op naar Meistersinger. Mijn ervaringen met de klantenservice zijn uitstekend en ze hanteren uiterst redelijke tarieven. Ik vermoed dat het bij de

blijft.

3 likes

Fijn om te kunnen helpen
Proost :beer:

1 like

We azijn al blij met het bedankje, voor het biertje zorg ik zelf wel.
Ik heb een geuze oud beersel koud staan, een triple karmeliet en een blonde kwak. Voorkeur? :beer:

3 likes

Kan uiteraard nooit misgaan met karmeliet. Proost.

1 like

Can confirm, MeisterSinger service was toen ik er gebruik van moest maken heel schappelijk. Ik had mijn Perigraph een keertje heel dom laten vallen. Hij glipte uit mijn vingers, viel op bed (phew) en stuiterde toen van bed zo op het laminaat (d’oh!). De binnenste schijf van de wijzerplaat was los gekomen en zat een beetje scheef. Via de juwelier van aanschaf (Koningsbrugge, toen nog in Zoetermeer) terug naar MS. Wel een paar weken geduurd maar netjes terug gekregen met nog een service op het uurwerk voor de valpartij. Hij had nog net garantie en zelfs door mijn eigen domme schuld, gewoon eerlijk over geweest, alsnog helemaal gratis afgehandeld. Het zijn echt geen beunhazen daar in Münster hoor.

3 likes

Toen ik aangaf interesse te hebben in de mijne, kreeg ik geheel toevallig (onbedoeld perfecte timing…) de uitnodiging persoonlijk het hoofdkantoor te gaan bezoeken, waar we met de eigenaar, hun horlogemaker en het hoofd van de marketing (een Nederlander, hoe kan het anders) konden keuvelen.
Leek toen een heel sympathieke, gepassioneerde crew.

1 like

Vandaag binnen gekomen :heart:
Ik heb one of 200 :joy:

15 likes

Die is mooi, geniet er van

2 likes