Meistersinger only

Yep, helemaal de seventies @MaartenBastiaan . Zelfs Rolex droeg je toen op een bund :joy:
Je krijgt er geen spijt van.

1 like

In zomeroutfit.

10 likes

7 likes

Heb je toch geen klik met het horloge?? :cry: (herkende de foto op mp)

Nee helaas. Ik merk dat ik tijdens het dragen van de meistersinger te voorzichtig ben ivm het glas. De meistersinger draagt wel heel fijn en een erg mooi horloge…

Jammer dat het niet de zwarte is, een keertje jaren geleden eentje misgelopen hier… Misschien kom ik er nog eens een tegen

1 like

Af en toe polijsten, het kan wel tegen wat.

1 like

Hoewel geen Meistersinger eigenaar/liefhebber toch wel onder de indruk van deze presentatie.

Stiekem best eens genieten in een regio waar je eens niet overstelpt wordt met honderden limited Seiko editions bij elke juwelier :innocent:

10 likes

Tja, weet niet wat ik van een 24-uurs horloge dat ‘achteruit’ loopt moet vinden. Zijn er hier HFers die het zien zitten? Limited op 25 st.

Een plaatje en de uitleg uit mail MS

Bij een 24-uurs horloge draait de individuele uurwijzer niet twee keer per dag rond de wijzerplaat, zoals meestal het geval is, maar slechts één keer. Hierdoor is het hele verloop van de dag in één oogopslag zichtbaar. De fijne schaalverdeling verdeelt de dag in fijne stappen van 15 minuten.

Het beste moet nog komen” - zo dient de Latijnse naam Melius Nondum Est te worden vertaald. Dit horloge maakt deze instelling zichtbaar: de cijfers van 01 tot 24 zijn tegen de klok in gerangschikt - de enkele, lichtblauwe uurwijzer draait echter zoals gebruikelijk met de klok mee. Wat op het eerste gezicht irritant is, blijkt een uitnodiging te zijn om van perspectief te veranderen: in plaats van te volgen wat al voorbij is, richt de klok de blik op de uren die nog voor ons liggen - op de mogelijkheden van de dag.

5 likes

Mooi uitgangspunt wel. Vergt wat omdenken maar gezien de tijd die wij (maatschappij) vaak verspilllen aan nutteloze dingen vind ik het een mooie gedachte! Ik kan mij in de gedachtegang wel vinden.

Edit; zie overigens geen specificaties qua maten in de mail staan. Dat is jammer.

1 like

Het idee is inderdaad wel leuk, maar wel onpraktisch. Lelijk is het horloge in mijn ogen niet.

Ja dat ben ik met je eens. En op zich wel deprimerend dat als je wekker gaat er al flink wat uren verstreken zijn zonder dat je iets gedaan hebt :joy:

2 likes

Ik vind ‘m wel leuk, maar ik ben dan ook écht een idioot.

1 like

Maar, wacht even. Als ik het goed begrijp is er op dit plaatje nog 20 uur en 10 minuten over in de dag en is het dus 03:50? Ook goed voor je hoofrekenskills dit.

2 likes

Ja, inderdaad. Mijn conclusie is dat het horloge een ‘vrouw’ is, erg mooi maar voor de meeste mannen lastig te begrijpen.

4 likes

Of is het “gewoon” 20.15 uur :face_with_monocle:

Het horloge zorgt er ook voor dat de term “tegen de klok in” zo de kliko in kan :rofl:

1 like

Zoals het klokje thuis tikt…, wordt dan ook steeds vager.

@Thyssendo kom er maar in :hugs:

Hier ben ik.

Ik vind het een mooie kleurstelling, grijs en blauw, zeer geslaagd
Afleesbaarheid is wel een punt, en dat is toch minder bij deze.

Weet er iemand iets over de prijs, want daar vind ik niets van terug.

2 likes

Over de prijs heb ik niets kunnen vinden. Het model staat niet op de site van Reijersen en is enkel daar te koop.