Sinds vanmorgen heeft mijn Meistersinger een probleem met opwinden. Het horloge tikt, loopt nog steeds op tijd, maar bij het opwinden merk ik na ongeveer iedere 4e ‘slag’ dat het opwindsysteem over lijkt te slaan. Het slipt als het ware (dit is ook licht hoorbaar). Daarnaast kan ik het horloge blijven opwinden, er zit geen blokkade meer op zoals normaal het geval was wanneer het voldoende opgewonden was.
Ik heb het horloge niet laten vallen, en ook niet te ver opgewonden/doorgedraaid. Het heeft wel ruim een week stilgelegen tot ik het vanmorgen wilde opwinden.
Vanmorgen meteen even langs de juwelier (van willigen den haag), en zij kunnen het horloge opsturen naar Meistersinger voor een servicebeurt. Kosten 290 euro. Opzich nooit verkeerd een goede servicebeurt, maar het horloge is ‘pas’ 2,5 jaar oud (dus net buiten garantie). Bij 5 jaar had ik de servicebeurt meteen gedaan, maar nu lijkt het me erg vroeg. Misschien is het een optie om het naar een lokale horlogemaker te brengen, aangezien het misschien een klein probleem is dat simpel te verhelpen is.
Wat zijn jullie ideeen hierover? Alvast dank!
Betreft een Meistersinger no. 1 (handopwinder), model AM3301 (okt 2015)
@NicknameHor, Dank voor je snelle (en geruststellende) reactie. Klinkt als een kleine reparatie, of vergis ik me daar in? Klusje voor een horlogemaker, of moet het horloge daarvoor naar MS?
Behalve als je er met een hamer op hebt geslagen zit de veer nog steeds in de veerton, dus eventuele losse deeltjes zullen zich niet door het horloge verspreiden