Ik vind MeisterSinger mooi maar heb niks met (maar ook niks tegen) Jan des Bouvrie. Het model waar ik bij MeisterSinger wel altijd wat tegen had was de Perigraph, het sprak me het minste aan van alle modellen.
Maar ik moet zeggen dat Jan des Bouvrie daar veradnering in heeft gebracht, ik vind zijn Edition erg fraai! Ik denk dat het komt door het weglaten van de cijfers van de indexering, waardoor er meer ruimte is op de plaat. Het zal niet mijn derde MeisterSinger worden, maar ik kan mij voorstellen dat de 109 stuks (ondanks de forse prijs van € 1.699,-) niet lang op de plank zullen liggen.
Leuk, precies wat de wereld mist, weer een limited van Meistersinger.
Afgezien van het uiterlijk van het horloge (en ik kan me best voorstellen dat het aanspreekt), maar wie wil er nu iets van Jan de Bouvrie? Deze man is de nederlandse equivalent van de alles-voor-iedereen ontwerper Yves St. Laurent. Alles berust slechts op een inspiratie, het gebruik van zwart en wit. Wat afgezaagd. En de beste man is ook de huisontwerper van Praxis. Wat een uitstraling, leuk voor mensen die denken dat je goed kunt eten bij McDonalds…
Afschuwelijk, en wat er ook gezegt is weer een limited van MeisterSinger, er moet een limited op het aantal limiteds komen bij MeisterSinger, ik vind mijn No 02 nog steeds geweldig, maar ze helpen het merk om zeep zo, vind het bijna niet meer leuk, en ga bijna in een hoekje zitten huilen
Hij kan mij niet bekoren, en al helemaal niet met dat debiele Jan des Bouvrie zo groot op de wijzerplaat, en ook nog eens met een afschuwelijk lettertype. Hoe verzinnen ze het?
In huize Jan des Bouvrie rinkelde een tijdje geleden de telefoon.
Jan neemt op en krijgt te horen: "Met Meistersinger, horlogeabrikant. We willen weer een nieuw model horloge op de markt brengen en dachten aan jou als promotor. Lijkt dat je wat?"
Jan: "Zit er wit in?"
Meistersinger: "Ja, met een beetje zwart, grijs en rood, maar de wijzerplaat is overwegend wit."
Jan: “Ok,daar zet ik mijn handtekening wel voor. Wat schuift dat?”
De moraal: Probeert Meistersinger nu echt de indruk te wekken dat Jan des Bouvrie enige inbreng heeft gehad in het ontwerp van dit model.
Ons maken ze toch niet gek?!?!
@ Sparks. Denk dat je aan de denkbeeldige discussie nog had kunnen toevoegen:
Meistersinger: "Wilt U het resultaat nog zien?"
Jan: "Nee, is echt niet nodig. Er zit toch wit en zwart in?
Meistersinger: "Inderdaad, meneer de Bouvrie"
Jan: “Dan is het altijd goed”
@ Sparks. Denk dat je aan de denkbeeldige
discussie nog had kunnen toevoegen:
Meistersinger: "Wilt U het resultaat nog zien?"
Jan: "Nee, is echt niet nodig. Er zit toch wit en
zwart in?
Meistersinger: "Inderdaad, meneer de Bouvrie"
Jan: “Dan is het altijd goed”
Hahaha ja zo gaat dat nog echt ook volgens mij, net als al die rommel van de Gamma, zit gewoon een groepje mensen te ontwerpen in de stijl van Jan voor Jan, En die ontwerpen van hem zijn niks vind ik, de huizen in zijn stijl zijn leeg kaal en totaal zonder persoonlijkheid, de beste inrichting van een huis is toch echt je eigen smaak en persoonlijkheid in je huis steken, dat maakt het een thuis, niet een strakke witte vloer in combinatie met een witte muur, met 1 kastje en 1 rode bank voor het warme in huis… allemaal gebakken lucht verkopen is het. Maar ja dat geld voor heel veel dingen natuurlijk, we leven in een gebakken lucht samenleving
Zo! Dat is nogal wat kritiek, ik ben blijkbaar de enige die 'm mooi vind. Dat er jdb op staat kan mij niets schelen, de man is de ontwerper - we wie ere toekomt.
En weer een limited? Tja, daar hebben zo veel merken last van. Het goede aan de limiteds van MeisterSinger is dat ze echt limited zijn en dan ook snel uitverkopen. Niet van die tot 999 gelimiteerde stuks, waardoor de limiteds van dit merk soms ook echt gezocht worden en meer waard worden.
Ik vind het wel weer een originelere ltd dan de meest andere versies van Meistersinger, juist door het gebruik van de Perigraph.
Ook het kleurgebruik en de witte band is heeft het een leuke uitstraling. Ik ben wel benieuwd hoe “wit” de datumring is en in net zo wit als de wijzerplaat.