Helaas, er valt niets te winnen.
Ik ben op zoek naar een Meistersinger einzeiger met zwarte plaat met goudkleurige indices, 38mm en handopwinder. Het punt is alleen dat ik niet zeker weet of die in deze samenstelling bestaat.
Dit is wat ik heb gevonden-
Meistersinger nr01, 43mm handopwinder. Volgens mij hetzelfde Unitas werkje als wat ze enkele jaren terug al gebruikte, alleen nu lichtelijk bewerkt (als ik het goed zie)
€598,- :
Meistersinger nr03, 38mm automaat. Deze heeft zo te zien een ETA (2824-2?) onbewerkt uurwerk erin.
€965,- :
Meistersinger nr03, 43mm automaat.
€1.050,- (omgerekend vanuit USD) :
Er is volgens mij ook nog een speciale NL Limited Edition geweest, die ook een paar keer op het forum voorbij is gekomen. Maar deze was dacht ik ook 43mm.
Mijn vragen zijn:
A. is er ook een 38mm handopwinder (geweest) van deze serie? Dit zou dan denk ik de nr01 moeten zijn, aangezien de nr03 automaten zijn?
B. vanwaar het gigantische prijsverschil tussen de handopwindversie en de automaat? Een “gewone” 38mm kost zo’n €598,- de automaat gaat richting de €1.000,-
Is dit enkel vanwege het uurwerk; Unitas vs. ETA? Of misschien ook de afwerking van het uurwerk, kast, wijzers/plaat, etc.? De gouden indices lijken me eerder erin gedrukt/geperst en niet echt opgelegd, daar kan dan toch ook niet het verschil kwa prijs inzitten?
C. wat zijn jullie ervaringen van deze MS horloge’s? Heb er een tijdje terug ook een gehad (inkoopactie 2006) maar toen vrij snel weer verkocht. In deze samenstelling met gouden indices en zwarte plaat vind ik hem wel mooi, maar dan heb ik wel graag een handopwinder. Vind ik interessanter bij dit soort horloge’s en daarnaast vind ik het prijsverschil tussen de automaat en handopwinder toch vrij fors.
Graag uw reacties. (tu)