Meistersinger prijsvraag!

Helaas, er valt niets te winnen. :wink: :smiley: :stuck_out_tongue:

Ik ben op zoek naar een Meistersinger einzeiger met zwarte plaat met goudkleurige indices, 38mm en handopwinder. Het punt is alleen dat ik niet zeker weet of die in deze samenstelling bestaat.

Dit is wat ik heb gevonden-

Meistersinger nr01, 43mm handopwinder. Volgens mij hetzelfde Unitas werkje als wat ze enkele jaren terug al gebruikte, alleen nu lichtelijk bewerkt (als ik het goed zie)
€598,- :

Meistersinger nr03, 38mm automaat. Deze heeft zo te zien een ETA (2824-2?) onbewerkt uurwerk erin.
€965,- :

Meistersinger nr03, 43mm automaat.
€1.050,- (omgerekend vanuit USD) :

Er is volgens mij ook nog een speciale NL Limited Edition geweest, die ook een paar keer op het forum voorbij is gekomen. Maar deze was dacht ik ook 43mm.

Mijn vragen zijn:

A. is er ook een 38mm handopwinder (geweest) van deze serie? Dit zou dan denk ik de nr01 moeten zijn, aangezien de nr03 automaten zijn?

B. vanwaar het gigantische prijsverschil tussen de handopwindversie en de automaat? Een “gewone” 38mm kost zo’n €598,- de automaat gaat richting de €1.000,-
Is dit enkel vanwege het uurwerk; Unitas vs. ETA? Of misschien ook de afwerking van het uurwerk, kast, wijzers/plaat, etc.? De gouden indices lijken me eerder erin gedrukt/geperst en niet echt opgelegd, daar kan dan toch ook niet het verschil kwa prijs inzitten?

C. wat zijn jullie ervaringen van deze MS horloge’s? Heb er een tijdje terug ook een gehad (inkoopactie 2006) maar toen vrij snel weer verkocht. In deze samenstelling met gouden indices en zwarte plaat vind ik hem wel mooi, maar dan heb ik wel graag een handopwinder. Vind ik interessanter bij dit soort horloge’s en daarnaast vind ik het prijsverschil tussen de automaat en handopwinder toch vrij fors.

Graag uw reacties. (tu)

Er is de afgelopen jaren elk jaar een gelimiteerde NL editie op de markt gekomen, 43 mm. automaat, kroon links. De eerste als limited van het horlogeforum.
Voor de overige vragen kun je denk het beste de website van MeisterSinger raadplegen en eventueel een mail naar de fabrikant sturen voor meer informatie.
Succes.

PS mijn ervaringen met mijn eigen MeisterSinger zijn postitief, goed afgewerkt horloge met, een voor mij, erg aansprekend design en gedachte achter het 1z concept.

Dag Tobias,

bedankt voor je reactie. Ik zal de fabrikant eens een mail toesturen, die zullen het vast wel weten! Goed advies, als ik meer weet zal ik het op het forum plaatsen.

Ik ben zelf in het bezit van een no1 automaat, zwarte wijzerplaat en witte cijfers.
Nu weet ik niet uit mijn hoofd hoeveel mm hij is maar ik heb er toen(2 jaar terug 600 euro voor betaald)
Verder is het een prima horloge wat ik nog met veel plezier draag.

Dennis en Tobias bedankt.

Hebben jullie trouwens een model met de No. aanduiding of de 1Z Mechanik aanduiding? Iemand enig idee wanneer Meistersinger is overgegaan op het No. type aanduiding?

Deze Meistersinger is volgens mij zowel in de N01 als N03 verkrijgbaar in 38mm.

N01 heeft geen Unitas uurwerk,maar een Eta uurwerk. (N02 is de Unitas)

Dennis24, de N01 bestaat volgens mij niet in automaat, dat is N03.

Ik heb zelf de Meistersinger met bruine band en creme kleurige wijzerplaat,omdat die combinatie in mijn ogen het best bij het horloge past.

Jaap-Wim,ik zou hem kopen,maar ik ben ook Meistersingerfan haha.

Groeten,Stef.

Hoi Jaap-Wim,

Geen nummer op de wijzerplaat, wel op de achterzijde maar dat verwijst uiteraard naar de plek in de limited reeks.

Stef,

Ik heb nog even gekeken ik wel een no1 automaat, maar hij is sowieso wel uit 2005/2006. Op de website van meistersinger is de no1 wel een handopwinder.
wat foto’s ter verduidelijking(wel slecht maar het licht werkt niet me)

Groeten

Je hebt helemaal gelijk Dennis.

Nooit geweten,maar heb Meistersinger ook pas begin 2008 ontdekt.

Mooie foto’s heren, bedankt!

Stef, heb me dan vergist iin het uurwerk, zijn dus beiden ETA, toch vreemd dan dat hoge prijsverschil. En je zou haast gaan denken dat zowel de 01 als 03 als 38mm verkrijgbaar zou zijn, maar kan 'm helaas nergens vinden.

Tobias, dat is een aparte zeg, een bruine wijzerplaat of zie ik dit verkeerd? Mooi zeg! (tu)

ps. mailtje is verstuurd naar MS voor meer info.

Dit is de NL Ltd uit 2005, 43 mm automaat.
Ik heb er eens een paar banden op geprobeerd.

met een Seiko jubilee-band

met een crocoband

met de originele MS-band

Groet Jan

Misdadig met die Seiko band, daarvoor zou je bestraft moeten worden :slight_smile:

Dat zie je goed Jaap-Wim, is inderdaad een donkerbruine wijzerplaat, het is de NL limited van 2008. is hier en daar nog wel te krijgen geloof ik.

hcptdg Schreef:

Misdadig met die Seiko band, daarvoor zou je
bestraft moeten worden :slight_smile:

Ik zal het nooit meer doen :smiley:

Beetje mee eens… De band past wel als het gaat om de compositie maar zeker niet als het om de pasvorm gaat. Misschien ging het dan ook om de compositie, hcptdg :smiley:

Gr Ron

Majary, zitten leuke combinaties tussen, al blijft de donkerbruine het mooiste met de struis als goede 2e. :slight_smile:

Ik zag trouwens dat Meistersinger nu zelf ook een originele stalenband heeft uitgebracht:

http://www.misterquality.nl/nl/pages/productDetail.php?h=4&s=25&p=2729&mister_Quality=Meistersinger_Stalen_Band

Moet wel nog 400 euro’s opbrengen. ::o

Tobias Schreef:

Voor de overige vragen kun je denk het beste de
website van MeisterSinger raadplegen en eventueel
een mail naar de fabrikant sturen voor meer
informatie.
Succes.

Heb een mailtje gestuurd en kreeg deze reactie:

Een erg keurige mail terug met de verwijzing naar het door mij gewenste model en zelfs een cadeau’tje toegestuurd. Super (tu) :~

Mooi resultaat Jaap-Wim! en helemaal gratis een stuk Wagner is een mooi gebaar van MeisterSinger. (althans ik neem even aan dat het daarom gaat wat beterft de CD, laat anders even weten al ie binnen is.)

Tobias Schreef:

Mooi resultaat Jaap-Wim! en helemaal gratis een
stuk Wagner is een mooi gebaar van MeisterSinger.
(althans ik neem even aan dat het daarom gaat wat
beterft de CD, laat anders even weten al ie binnen
is.)

Ik denk niet, dat het de Meistersinger van Wagner is, maar de promotie-CD van MS.

@ Opdakje:

[quote]door Opdakje op vr maart 06, 2009 11:49

De mijne ( dezelfde uitvoering als Lunar ) heb ik net weggedaan. Heb ik spijt van mwa. Het is een prachtig apperaat, echter hij was me te groot. En hoe je het wend of keert niet erg praktisch voor mij in het dagelijkse gebruik.

Wel zo ik graag weer eentje willen hebben maar dan de 38mm versie. Persoonlijk vind ik ze wel wat te duur voor hetgeen wat je krijgt. De afwerking van de wijzer vond ik prima, apart maar prima. Alleen waar ik me wel aagestoord heb zijn de lugs en de kroon. De kroon is te ’ groot ’ voor de kast.

Helaas is de 38mm versie er enkel in de zwart wit uitvoering dus zonder gestanste/ gedrukte koperkleurige cijfers.

[/quote]

De 38mm is er in automaat en handopwind versie mét de opgelegde koperkleurige cijfers!

Just so you know. :wink: