Als we met zijn drietjes in de kroeg zaten, zaten we aan het bier met pinda’s. Ieder zijn mening.
Hemeltje, ik plaag ook maar een beetje. Ik heb in mijn goede tijden met horloges gelopen, waar een rationeel mens niet mee loopt. Puur sentiment.
Eh. Nee.
Duitse MeisterSinger:
Japanse Meesterzanger:
Ik ben aan het uitzieken van een griep en een hersenschudding, en zie hier een potentiele Miyota vs. Rolex flame-war.
Ga ik niet aan beginnen vanavond. Heb aan uurwerken van beiden gewerkt en je mag gerust denken wat je wilt hoor. Ik weet wat ik gezien heb, en wat ik weet.
Beetje jammer. Vind het trouwens geen mooi model. Ik ben blij met no1 en. No3:) en dit model komt er niet bij:slight_smile:
Beetje gevoel van iPhone 5c -> budgetversie
Dan gaat ‘t nog niet best…
Dat is het ijlen denk ik. Kan niet te stabiel zijn nog, anders moet ik morgen weer aan het werk.
Wanneer ik wat op heb, haal ik een antwoord vaak weer weg. Ik besef toch wel dat ik er morgen spijt van kan hebben, al zie ik dat nu niet.
Ik kreeg dit:
Bad Gateway. Precies wat het is om een Miyota in een MS te lepelen.,
Maar ik ga morgen Münster maar ‘s mailen…
Beetje een budget-model gevoel krijg ik erbij.
Net als dat je bijvoorbeeld bij Revolo kan kiezen wat voor een uurwerk je erin wil hebben.
Aan de andere kant, bij bijvoorbeeld auto’s en nieuwbouwhuizen kan je ook soms kiezen wat voor een motor of keuken je erin wilt hebben dus zo gek is het niet…
en Manfred moet nu geen gekke Miyota’s in zijn MeisterSingers gaan frutten.
Een BMW is een Duitse Honda zei mijn voormalige (Honda) dealer eens…
Met nog één incoming zit ik op 11 ‘Duitse’ horloges (van 20 totaal).
De vintage 1x Zwitsers en 4x Duits (!) kaliber.
De moderne 4x een Zwitsers, 1x een Japans en 1x een vintage Russisch kaliber.
Duitse horlogemakers spelen dus geregeld leentjebuur…
Ik snap 'm ook niet helemaal. Miyota heeft echt prima uurwerken maar dit is wel zo ongeveer de instapvariant. Erg degelijk, maar gemiddeld wat minder nauwkeurig, lager in bph, soms stotterende secondenwijzer en non-hacking.
Ze hadden veel beter een miyota uit de 9000 serie kunnen pakken, die hebben al die eigenschappen niet en ziet er beter uit. Ze zitten vaak al in horloges vanaf €250-300 dus zoveel duurder zullen ze qua inkoop ook niet zijn…
Haalt dit wat uit voor een einzeiger?
Haha nee, merk je niet al te veel van vermoed ik… Maar wilde even de verschillen achter de schermen aangeven (dat het een wat simpeler uurwerk is)… Het zal vast prima werken hoor, maar voor een luxemerk leek de 9000 serie mij passender.
Wat een ophef, het is een nieuwe variant, gericht op een ander segment in de markt en dus met een kwalitatief goed uurwerk dat minder kost dan zijn Zwitserse evenknieën.
Mits goed ingekleed doet dat geen afbreuk aan de rest van je gamma.
Denk bijvoorbeeld aan A. Lange & Söhne die inmiddels een Saxonia van eur. 15.000,- hebben. Zij zien dit trouwens niet als een “instapper” hun klantenkring koopt vrijwel zonder uitzondering eerst een duurder model.
Ik snap de keuze voor Miyota helemaal, topuurwerken met een lagere faillure rate dan de Seiko uurwerkjes in dit segment.