Meistersinger Unomatic

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Meistersinger Unomatic .

Er staat er nu 1 te koop op MP, https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1851974383-meistersinger-unomatik-um201.

Zijn vraagprijs lijkt me toch wel erg over de top, of is het horloge van meerwaarde door het 000001 serienummer?

Thx

Je schiet jezelf in de voet als je deze prijs ervoor betaald en verwacht dat ie meer waard wordt.

In 2012 heb ik de mijne gekocht. De listprijs was toen rond € 1800, maar ik had hem in de opruiming nog een heel stuk goedkoper.

Afhankelijk van staat/leeftijd doen die Unomatiks hier tussen de € 600 en € 1000 vraagprijs. En voor laatstgenoemde prijs zijn ze zelfs bijna niet te slijten…

Zijn ondergewaardeerde horloges maar ook niet ieders ding.

Thx maar ik was ook absoluut niet van plan om dit soort prijzen er voor te betalen, vroeg me af het eventueel door het serie nummer kwam. Ik er ooit 1 gehad maar deze met mn stomme kop verkocht :sleepy:, zelf ooit €650 voor betaald.

Tussen de €600 en €1000 lijkt me inderdaad een stuk reëler

1 like

Prijs komt vermoedelijk door het serienummer

Het mooiste model van Meistersinger.

Hier is er èèn van 1250€

Thx , kijk eens wat een prijs verschil…

Misschien is het proberen waard, maar zijn er echt MS verzamelaars die zo veel geld uitgeven aan een serienummer? Van bepaalde merken/types kan ik het me voorstellen, maar Meistersinger is daar niet een van :grimacing:

1 like

Specifieke meistersinger verzamelaars misschien wel. Maarja vind die ene persoon maar eens

Ik ga de verkopen van EBay een bericht sturen , ik k an niet op maken uit de foto’s of tekst of de wijzer zwart of blauw is , blauwe wijzer is voor mij top.

Duidelijk blauw als je vergelijkt met de uurmarkeringen.

Haha ok, ik zie het niet , misschien moet ik mn monitor eens laten kalibreren :smile:

Zonder garantie en eventuele terugname, daar twijfel ik nog wel over , verkoper heeft wel zeer goede score .

Verkoper heeft een tegenvoorstel van €1100 gedaan op mijn bieding van €1000.

Opzicht ok voor mij , alleen zijn voorwaarden “geen garantie en geen retour mogelijkheid” doen mij nog twijfelen, wat is jullie advies in deze ?

Particuliere verkoop dus waarom retour of garantir

Prijs lijkt me prima maar Yrseke ver weg. Het hele account doet me wel denken aan een horlogemaker aldaar. Kan je het halen of gaat het verzenden worden?

Denk wel dat het horloge mogelijk geserviced moet worden… gezien het 10 jaar oud is. Zit er een standaard uurwerk in? Zo ja, dan kan iedereen het servicen en zou in het risico wel durven nemen.

Of het limited verhaal wat uitmaakt… dikke premium lijkt er niet op te zitten.

Ik heb het over het Ebay horloge, niet over die overgeprijsde op Marktplaats, waar jij het nu over hebt.

En anders gaan voor de nieuwe unomatik.

De Meistersinger Primatic

Thx maar vindt ik minder dan het origineel , tekst bij de 9 en die datum zijn to much voor mij.

1 like

Deze week toch nog de Unomatic van EBay kunnen kopen , in top staat en compleet met alle accessoires. Blij mee .

1 like

Proficiat, ge zult het u zeker niet beklagen.

Is dat toevallig dat zoekertje dat ik geplaatst heb.

Unimatik is voor mij persoonlijk de mooiste MeisterSinger die er is.

Laat de foto’s maar komen.

1 like

Ja dat is van jou link, thx daar nog voor. :ok_hand: