Graag zou ik nog een Meistersinger aan mijn collectie toevoegen, echter zijn er diverse uurwerken in diverse modellen. Ik vind de niet alle modellen mooi maar twijfel tussen “goedkopere” versie en een wat duurdere en ben benieuwd naar de verschillen in kwaliteit tussen een Miyota 8285, een ETA 2824-2 en een Sellita SW 200-1 uurwerk.
Ik heb de wat N01 dat is samen met de NO2 het basismodel en handopwinder… bij mij zit een Sellita in… N03 is een automaat… ik dacht dat de Urbans Miyota uurwerken hadden… die zijn ook prima maar wel wat minder dan een ETA of een Sellita.
Ik zou gewoon kijken wat je qua prijs wil en wat je mooi vind… zelf voor de N0 series gekozen omdat ze heel clean zijn qua dial. De duurdere hebben meestal ook allemaal kalenders etc.
Sluit niet uit dat één van deze twee een keer aan mijn collectie toegevoegd worden. Helaas schrik ik wel telkens van de prijs van de Lunascope. Meer dan 3000 ballen vind ik toch wel erg fors…
De Editie 75 jaar Vrijheid valt me met 1000 ekkies dan wel weer enigszins mee…
Grosso modo zijn deze merken lood om oud ijzer
en houden wat kwaliteit betreft min of meer gelijke tred.
Het ene doet dus weinig onder voor het andere.
heb ooit eens, in mijn nog niet horlogeverslaafde periode, een einzeiger gehad, maar kon er prima mee overweg, Ik snap ook best dat het niet voor iedereeen een aanwinst zal zijn
Zelf koop ik horloges met name voor de looks. Movement moet het doen en een beetje nauwkeurig lopen. Dat is met alle 3 movements wel te doen.
Praktisch identiek. Selilita maakte vroeger ook ETAs en nu het patent verlopen is zelf onder eigen naam… goeie movements.
Instap japans uurwerk. Miyota 82xx serie is wat gehorig omdat de rotor maar in 1 richting opwindt. Best prima verder. Maar meer de budget optie.
Zou zelf tot 250 euro ok zijn met Miyota en daarna toch wel beter/mooier willen. En een dichte caseback. Zijn niet de mooiste movements. Je ziet ze met name in < 500 euro horloges.
Eta/sellita zijn ook meerdere grades. Hoe hoger hoe gedecoreerder en je krijgt wat performance tweaks.
Zijn dus wat leuker om te zien.
Deze movements zie je vaak in 500-1000 euro horloges…
Bedankt voor de uitgebreide uitleg @Ruud , je ziet wel de merken en typenummers staan, maar ik als leek kan daar (nog) geen chocolade van maken. Ik snap wel dat er prijsverschillen zijn, maar wil niet altijd zeggen dat dat ook in kwaliteit geldt. Ik ben het tevens met je eens dat je een horloge voor de looks koopt, alleen zit ik te dubben tussen een paar modellen met een verschillend uurwerk, misschien dat de vraag over de uurwerken iets zou kunnen afstrepen
Eens. De lunascope is een MS die ik nog redelijk serieus overweeg. Maar de prijs houdt mij echt tegen. De Christopher Ward Moonglow heeft een listprijs van €2100,- met vergelijkbare specs. Waarom de Lunascope dan €3300,- zou moeten kosten, snap ik niet. Op chrono vind je ze wel rond de €2600 nieuw, maar dat vind ik nog een stapje te ver. Als er een keer een fatsoenlijk geprijsd gebruikt exemplaar langskomt, is het misschien een optie.
Dat is inderdaad ook mijn reden dat ik nog even afwacht.
De lunascope is voor mij een van de volgende grote aankopen van Meistersinger, maar de prijs.
Eventueel met een korting of de juiste actie ga ik er toch voor gaan.
De lunascope maar ook de bronze zitten tussen de nieuwe aanschaf opties.