MeisterSinger

beste mensen,

ik wil graag een horloge van MeisterSinger aan gaan schaffen.
maar eerst wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met dit merk. (goed / slecht.)
het gaat om dit horloge :

alvast bedankt,

groetjes nelleke.

Gebruik de zoekfunctie.

ow ok dankje wel.
(ik ben hier nieuw dus sommige dingen weet k nog niet.)

Inderdaad, voor letterlijk 101 eerdere posts over dit merk/horloge MeisterSinger 1z: http://www.horlogeforum.nl/search.php?2,search=meistersinger+1z,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=ALL,body=1,author=1,subject=1

En let op!! De eerste MeisterSingers met de kroon aan de linker kant zijn niet bedacht of gemaakt door/voor de Nederlandse importeur maar door en voor ons! Dat herhaal ik nog wel graag eens omdat de NL importeur zelf beweert dat hij het heeft bedacht wat natuurlijk nonsense is :smiley:

Geeft niets, welkom!

beste henrik,

bedankt voor al je informatie!

groetjes nelleke

Hallo Nelleke,

wat leuk. Een vrouwelijk forumlid! :slight_smile:

Zoek je de Meistersinger voor eigen gebruik of als kado voor je man/vriend?

Er is nameiljk ook een damesversie (34mm) Meistersinger geloof ik. Je hebt ze ook in 38 en 40mm. Dus dat je wel de juiste maat neemt. :wink:

Zelf heb ik er ook een tijdje een gehad en vond het eerlijk gezegd wel een leuk horloge, maar voor alledag toch niet helemaal mijn ding. Daarnaast vond ik de 38mm toch ietwat te groot en kon ook niet bepaald wennen aan het 1-wijzer systeem. Dus tohc maar besloten deze te verkopen. Wat kwaliteit en afwerking betreft, er zit een goed en degelijk uurwerk in welke goed z’n werk doet, afwreking is voor de prijs verder prima! :slight_smile:

Hallo beste Forumleden,

Even een korte reactie van de “NL importeur” van MeisterSinger op het bericht dat wij claimen het concept kroon aan linkerzijde bedacht te hebben. Wij hebben nooit geclaimd dat het idee van de kroon aan de linkerzijde door ons bedacht is; dit is inderdaad iets wat wij hebben overgenomen van o.a. de horlogepagina limited. Wat wij wel claimen, en terecht denken wij, is het ontwerp van de rest van de NL limiteds d.w.z. met name het wijzerplaat ontwerp en tekst op achterzijde horloge, oplage, verpakking etc. Verder moeten wij eerlijk bekennen dat de eerste ideeën zijn ontstaan na/tijdens de horlogepagina limited. In dat kader gezien zijn wij jullie als forum wel degelijk erkentelijk. Verder onze complimenten over dit forum; er wordt over het algemeen heel nuttige informatie gegeven over de diverse merken en het uitwisselen van ervaringen is natuurlijk altijd zinvol. Draagt zeer zeker bij tot het beter begrijpen van de schoonheid en complexiteit van mechanische uurwerken door vele consumenten.

Met vriendelijke groeten,

John van Steen
Time Company

Mooi horloge, vooral als je niet precies wilt weten hoe laat het is :slight_smile:

hallo jaap-wim,

het is voor mezelf, ik weet dat er vrouwen modellen zijn maar die vind ik te klein. ik wil minimaal een horloge van 43 mm, en het eenwijzer systeem vind ik juist wel leuk omdat het niet zo standaard is. vandaar dat dit mijn keuze is.
verder bedankt voor je informatie.

groetjes nelleke.