ik zou gaan voor de titanium band.
staat super dik.
Ik draag mijn Oris diver altijd op rubber.
Vind ik zelf mooier. Meer contrast.
Hans
Ik hou persoonlijk meer van metalen banden. Vind ze duurzamer en lekker zwaar. Maar deze van Oris is wel bling bling erg voor mijn smaak. Rubber staat em ook goed. Maar later rubber bijnemen is goedkoper dan later titanium bijkopen. Dacht dat in het pakketje al 2 banden bij zit.
De titanium band.
Het zijn hele mooie dikke schakels, dus hij gaat wel een flink stuk zwaarder worden.
Beide banden zitten er inderdaad bij, maar ik was benieuwd naar jullie mening. Zelf vind ik rubber de mooiste combinatie. Ik zit ook te denken aan een Toshi-strap via Rich: zwart met rood stiksel, lijkt mij ook een mooie combi!Ik kwam toevallig deze combi tegen:
Wauw, dat ziet er heel mooi uit.
Heb even gekeken op die website, maar zag niet waar je zulke banden kan bestellen (wel allerlei standaardmaten, maar niet met die rare hap die nodig is bij Der Meistertaucher).
Kijk bij de âgalleryâ, daar staat die tussen.
Dat zag ik wel, maar ik wilde eens kijken wat ie zou moeten kosten. Bij het invoeren van de horlogebandmaten zag ik geen optie voor zoân rare hap voor de aansluiting, enkel recht-toe-recht-aan-maten.
Klopt, maar Rich berekent geen extra kosten voor het aanpassen van de band voor de Meistertaucher, dit is zijn reactie per mail:
"I have made straps for the Oris TT series before, and Iâm happy to do so again, but I have to warn you about something first.
Because of the way the strap has to be cut (i.e. to 10mm wide where it attaches to the watch case) it can lead to a lot of stress through that area, and in time the leather can squash and cause gaps around the case. This is easy enough to correct (take the strap off and squeeze it to flatten it), but it is something I tell everyone who enquires about the Oris straps. Leather will never be as good a fit as the OEM rubbers straps (which are molded to fit precisely) or the bracelets.
If you are happy with what Iâve said and want to proceed knowing & accepting these issues, then please complete the online order form (http://www.toshi-straps.co.uk/order.html), but select a 24mm wide strap. Please state in âspecial instructionsâ that the strap is for an Oris TT watch and I will cut the strap accordingly.
Additionally, there are certain leathers that I wonât make an Oris strap from (they are too soft). Please avoid saddle, chocolate, ostrich print, cocoa & fudge. Everytthing else is suitable.
The costs are published on the website, and include shipping worldwide. there is no extra charge to make the strap fit the Oris.
Best wishes
Rich"
Eric
OK, dank je wel voor de info (gelijk maar even opgeslagen op mijn harde schijf voor ik het geval ik dit draadje later moeilijk kan terugvinden).
Ik vind het er wel erg vet uitzien, dus wie weetâŠ
Ik heb al een paar Toshi-straps gehad, altijd een geweldige mooie combi geweest. Als ie erop zit zal ik een foto posten. Welke Oris draag jij om jouw pols?
Eric
De Meistertaucher met de golfjes op de wijzerplaat en een stalen band eraan.
Of de BC4 Flight Timer (en daar hoef ik geen nieuwe band voor, die vind ik al supergaaf).
De gesp (maar dan bij een stalen band)
titanium vind ik bij dit horloge mooierâŠ