Meistertaucher: op titanium of rubberen band?

Hallo allemaal,

even jullie mening over de Oris Meistertaucher. Wat heeft jullie voorkeur/vinden jullie mooier: op de titaium of rubberen band?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Eric

titanium … op rubber vond ik de aansluiting vaak wat minder omdat de uiteinde wat omhoog gingen staan.

Hallo Eric,

Nogmaals bedankt voor de tip waar ik de meistertaucher het beste kan kopen.
Voor jouw vraag welke band,gaat mijn voorkeur uit naar het titanium.
Straalt meer uit vind ik,de gepolijste schakels aan de buitenkant en de matte schakel in het midden,schitterend gewoon.
Prachtige foto trouwens.

Groet,

Richard.

Geleend…:frowning:

Titanium!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hoi Eric,

Nog een vraagje;ik zie op de wijzerplaat geen “golfjes”.
Zijn er dan meerdere uitvoeringen van dit type?

Richard.

TITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUM
TITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUM

Veel mooier!

ik sluit mij bij houthakker aan

Hier is eigenlijk niet eens een topic voor nodig… titanium natuurlijk! :P:~

44magnum Schreef:

ik sluit mij bij houthakker aan

Wat schreef Houthakker dan :sunglasses:

Het vorige type had geen golfjes en dit type had ook de rubberband met de lijntjes er in.(zoals afgebeeld)

De nieuwere heeft wel golfjes en er staat oris in het rubber van de band vlakbij de lugs.

ik vind de nieuwe wijzerplaat niet per sé mooier wel vind ik de nieuwe rubberband een stuk aantrekkelijker.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

volgens mij dit: TITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUMTITANIUM

Hallo Richard,

Er zijn inderdaad twee versies. De eerste versie is de versie met de wijzerplaat zonder golfjes en met de ISO 2281 aanduiding. Deze aanduiding is verkregen na het testen van de waterdichtheid tot 1.000 meter door het Duitse leger. Bij deze uitvoering bestaat de kast en de bezel uit 1 stuk titanium. Dus als je de bezel wilt vervangen wordt dat een hele dure grap. Bij het nieuwe model (dus zonder golfjes en ISO-aanduiding) bestaat het horloge dus uit twee stukken. Bijgaand een mooie review: http://www.knology.net/~holt/Watch%20Asylum/Oris%20TT1%20Diver%20Pro%20Regulator.htm

Groet,
Eric

Inderdaad, maar ik neig om een of andere reden toch naar rubber. Het geeft het horloge een totaal andere uitstraling, qua gewicht is het eigenlijk te verwaarlozen. Maar volgens mij is jullie mening wel duidelijk: titanium!

Eric

Ja Eric hier ben ik weer,

Sorry dat ik je weer lastigval

Maar ik vind het jammer dat er geen lum zit op de sec-wijzer maar wel op de streepjes daarvan.
Lijkt me niet onmogelijk om ook lum op de sec-wijzer te doen daar deze ongeveer even groot is als de minutenwijzer.
Dan had ik liever gezien dat ze de streepjes van de sec ook niet verlicht hadden.

Of is er een speciale reden voor?

Gr,

Richard.

Ik draag de mijne 90% op rubber, draagt heerlijk en staat lekker sportief.
Maar titanium is ook erg mooi, en staat mooi robuust.

ps. er zijn van de 44mm Meistertaucher 3 wijzer platen:
-zwart met ISO
-zwart zonder Iso
-met golfjes

Hallo Richard, geen enkel probleem hoor, leuk om jouw interesse te zien. Ik heb echter geen flauw idee waarom men ook niet even wat lume op de secondenwijzer heeft gedaan, nu is het een open wijzertje met geen enkele zichtbaarheid 's nachts. Iemand anders een idee???

EricPP Schreef:

Hallo Richard, geen enkel probleem hoor, leuk om
jouw interesse te zien. Ik heb echter geen flauw
idee waarom men ook niet even wat lume op de
secondenwijzer heeft gedaan, nu is het een open
wijzertje met geen enkele zichtbaarheid 's nachts.
Iemand anders een idee???

Raar, inderdaad. Want volgens mij moet een seconde wijzer lume hebben om een ‘echte duiker’ te zijn. Anders kan men nl. niet in één ogopslag zien dat het horloge nog loopt wanneer men onderwater is.

Wat betreft de band, bij dit horloge vind ik rubber mooier staan. Meer contrast tussen band en kast.

Groeten,

Martin

Gewoon doen wat jezelf wilt :slight_smile:

Beide banden vind ik mooi. Zelf draag ik 'm altijd op titanium, staat wat netter en kan dan evt ook nog gewoon onder overhemd/jasje.

Met rubber band dus ook mooi, maar gelijk wat sportiever. Gewoon af en toe wisselen, even oppassen met de schroevendraaier zodat je geen krassen maakt.