Mening gevraagd Omega Seamaster 300

Op de site 2ehands.be staat een fraaie vintage Seamaster 300. Ik heb mijn twijfels over een aantal dingen. Zijn er hier kenners op dit gebied?

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/overig/1966-omega-seamaster-300-militaire-262276572.html

Wijzerplaat/wijzers lijken origineel te zijn, mooie patina. Twijfels bij de bezel, ziet er te nieuw uit en ik kan geen vergelijkbaar type vinden op internet. Lettertype is vergelijkbaar met andere bezels, maar dan wijkt de grootte van de driehoek af.

552 uurwerk ziet er goed uit. 247xxxxx serienummer komt overeen met een horloge uit '67. Caseback heeft ook de juiste graveringen voor een '66/'67 model (correct me if i’m wrong).

Grootste vraagtekens zet ik bij het militaire verhaal. Het horloge heeft fixed lugs, maar er is geen foto beschikbaar met graveringen. Staat iets over ā€œmilitaire zaak terug graverenā€, zal wel matig vertaalwerk uit het Frans zijn van Google translate.

Als het een legit military Seamaster 300 is, dan is de prijs waarschijnlijk ook veels te laag.

Of een foute Nigeriaan die vanuit het Engels translate gebruikt. Graveringen zouden op de deksel moeten staan. Is ook nog maar net actief op 2dehands

Zal niet de eerste keer zijn. Ik heb geen hoge pet op van de die Belgse Marktplaats. Meerdere keren met een $#@# Nigeriaan te maken gehad.

Ik zou foto`s van de deksel vragen. Dan weet je het snel genoeg.

Uiteraard nep/scam zie: http://www.ebay.co.uk/itm/Rare-1966-Omega-Seamaster-300-Military-165-024-0552-Watch-/311425585483?hash=item488269514b

Redelijk SM300 doet al EUR 2300 laat staan een militaire.

1 like

Duidelijk :slight_smile: Voor een echte military was het ook veels te goedkoop. Staat ook al tijden een Speedmaster op speurders met vage tekst en exact dezelfde foto’s als bij een advertentie @ Chrono24, maar dan wel 1000,- goedkoper. Triest gebeuren en helaas trappen er ook nog best veel mensen in.

Die heb je snel gevonden. Maar bevestigd wat ik al dacht.
@Lieuwedv ik zou die foto van de caseback zelf naar hem mailen. Lachen man :slight_smile:

1 like

ook een mailtje gestuurd, kijken hoe gek we hem kunnen krijgen :wink:

Ik ook al :smile:
Ik vind het ook leuk om zo iemand uit de tent te lokken.

Waarschijnlijk vraagt ie om een kopie van je paspoort en om vertrouwen te wekken krijg je er ook een van hem.

Misschien moeten we juist blij zijn met zulke mensen in Afrika.

Die zijn tenminste productief bezig en komen niet naar Europa.

Een aanzienlijk deel van dit soort scams wordt vanuit Amsterdam gerund.

+1. Want in Nederland wordt dat toch niet aangepakt

Ik had op die site ook contact met een halve tamme die een vintage sub aanbood. In gebrekkig Engels en hij zou hem uit Griekenland opsturen. Right…

Ik heb via dezelfde site ook zo’n verkoper gek gemaakt met vragen als: stuur eens een foto van het horloge op de krant van vandaag etc. Ze waren zo goed met fotoshop dat ik bijna aan mezelf twijfelde! Gelukkig kun je via Google ook foto’s zoeken dus heb hem aan het eind keurig alle originele foto’s gemaildšŸ˜€
Overigens was face2face ophalen geen probleem, je wilt er niet aan denken wat er gebeurd bij het ā€œophalenā€.

Of ze proberen zo de reis te financieren :smile:

Hallo,
Dank u voor uw interesse. De horloge is nog steeds te koop. Het is in uitstekende staat. Er is echter een probleem. Mijn bedrijf besloten om me terug in het Verenigd Koninkrijk in september te sturen, dus nu ben ik nu en de horloge hier goed. Dus als je wilt herstellen, heb ik mijn contactgegevens schrijven hieronder. Als je niet kan komen, kan ik zorgen voor de levering aan uw adres met een rederij die u de mogelijkheid om te onderzoeken voor 15 dagen zal geven en u zal alles slecht je zult in staat zijn om het terug te vinden en het bedrijf zal de betaling sturen. Maar ik ben ervan overtuigd dat u 100% tevreden. Als u geĆÆnteresseerd bent in deze optie, zal ik meer over die verklaren.
Ik zal betalen de verzendkosten.
hartelijk

Paul Ian Williamson
24 Levensgarth
Haverthwaite,
Ulverston LA12 8AG
United Kingdom

Ik keek even verkeerd,dus je kan het ophalen of hij verstuurd het vanuit U.K?

De adresgegevens kloppen wel met de naam.

Dit is de alarm bel :slight_smile:

btw ik heb (nog) geen reactie gehad mbt het voorzien van extra foto`s. Hoe zou dat nu komen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik bekijk dagelijks alle advertenties op 2dehands.be. De helft zijn scams, en de andere helft fake. Moeilijk om
nog iets eerlijks te vinden. En blijkbaar mag het allemaal.

1 like

Neem je deze toch:

Seamaster op Marktplaats

Een service dial / secondenwijzer + originele wijzers met patina = :confounded:

En dan ook nog de hoofdprijs vragen … no thanks.

Haha, volgens mij heeft hij net een update geplaatst over de dial.