Mening gevraagd over Omega op Catawiki

Wat jullie mening over dit horloge? Lijkt mij een samengesteld geval uit India. Redial, case niet van Omega. Ik wil hier melding van maken bij Catawiki maar wil het eerst zeker weten. Groet, Niels

Absoluut een fantasie re-dial maar de kast denk ik niet gezien de deksel inscriptie…

Bespaar je de moeite. Ik heb al een paar keer melding gemaakt, maar de veilingmeester is heel duidelijk. Als het geen replica is, mag iedereen aanbieden wat hij wil. Of het een redial is of niet, moet iemand maar zelf uitvogelen voordat hij biedt.

Vintage1982 Schreef:

Bespaar je de moeite. Ik heb al een paar keer
melding gemaakt, maar de veilingmeester is heel
duidelijk. Als het geen replica is, mag iedereen
aanbieden wat hij wil. Of het een redial is of
niet, moet iemand maar zelf uitvogelen voordat hij
biedt.

Dat is triest zeg. Het is gewoon een vorm van oplichting. De verkoper (meneer de ‘horlogeman’) weet heel goed wat hij verkoopt.

Ja, ik vond het ook zeer vreemd. Ik had namelijk nog nooit een Omega Seamaster gezien met fluorblauwe wijzerplaat. Maar ja, het antwoord en de regels waren duidelijk.
Ook mijn argument dat als de winnende bieder er achterkomt, Catawiki een slechte naam krijgt, maakte geen indruk.

Vintage1982 Schreef:

Ja, ik vond het ook zeer vreemd. Ik had namelijk
nog nooit een Omega Seamaster gezien met
fluorblauwe wijzerplaat. Maar ja, het antwoord en
de regels waren duidelijk.
Ook mijn argument dat als de winnende bieder er
achterkomt, Catawiki een slechte naam krijgt,
maakte geen indruk.

Ik ga hem toch mailen. Hij komt waarschijnlijk met een zelfde antwoord maar misschien valt het kwartje een keer. Toch triest voor degene die dit koopt!

Ok veel succes. Het initiatief is goed. Waarschijnlijk gaat hij er nog eens “goed naar kijken”, maar het wordt gewoon geveild.
Aan de andere kant kan hij ook niet alle advertenties verwijderen waarop gereageerd wordt natuurlijk. Iedereen heeft een mening en ik kan er net zo goed als jij of iemand anders ook naast zitten. En om 2x per week 200 horloges te beoordelen via foto’s…lastig. Maar in zo’n geval als deze lijkt het me duidelijk.

Wijzerplaat is zeker een redial dat moet elke veilingmeester wel kunnen zien.

gekkehuus Schreef:

Wijzerplaat is zeker een redial dat moet elke
veilingmeester wel kunnen zien.

Dat vind ik ook. Hij krijgt er immers voor betaald.

Als dit dezelfde “Horlogeman” is als die van Marktplaats, dan zou ik er hard van weg rennen.

Ferdinand Schreef:

Als dit dezelfde “Horlogeman” is als die van
Marktplaats, dan zou ik er hard van weg rennen.

Is volgens mij dezelfde…

Denk dat het inderdaad dezelfde meneer is.

Ferdinand Schreef:

Als dit dezelfde “Horlogeman” is als die van
Marktplaats, dan zou ik er hard van weg rennen.

Ik kreeg zojuist een reactie van de veilingmeester dat hij de vragen gaat voorleggen aan de verkoper. Ben benieuwd.

Waarom zouden jullie hard wegrennen als het dezelfde Horlogeman is als van marktplaats?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,337267,337267#msg-337267

In de veilinghuizen scene is het volstrekt normaal dat je iets koopt op zicht, wat zoveel betekent als geen garantie. Wel moet het object more or less origineel zijn, in dit geval kan ik me wel voorstellen dat ze hem gewoon laten staan.

Vergeet niet dat we hier een relatief hoge kwaliteitsstandaard hanteren, maar veel mensen hebben helemaal niet zo’n probleem met een opnieuw opgemaakte wijzerplaat. En laten we wel zijn, er zijn genoeg horloges waarbij de wijzerplaat in zo’n verre staat van ontbinding is dat je hier eigenlijk niks meer mee kunt, in zo’n geval is een redial helemaal niet erg maar het is wel netjes om dit even te vermelden.

Ik ben ook wel van mening dat je als koper ook gewoon moet weten wat je koopt, en twijfels moet incalculeren. Wat mij blijft verbazen zijn de schandalig hoge biedingen op Catawiki. Ik heb daar laatst een Vostok verkocht met een geschatte waarde van mijn kant van 50-60 die uiteindelijk op 135 euro is afgehamerd (en dat is nog exclusief veilingtoeslag).

Sssssst! Ik raak daar al mijn Pontiacs kwijt voor 4-5 keer zoveel. Blijkbaar is Pontiac nog heel gewild in de Benelux. Laatst nog een dameshorloge voor 90 euro :wink:

gschoots Schreef:

In de veilinghuizen scene is het volstrekt normaal
dat je iets koopt op zicht, wat zoveel betekent
als geen garantie. Wel moet het object more or
less origineel zijn, in dit geval kan ik me wel
voorstellen dat ze hem gewoon laten staan.

Vergeet niet dat we hier een relatief hoge
kwaliteitsstandaard hanteren, maar veel mensen
hebben helemaal niet zo’n probleem met een opnieuw
opgemaakte wijzerplaat. En laten we wel zijn, er
zijn genoeg horloges waarbij de wijzerplaat in
zo’n verre staat van ontbinding is dat je hier
eigenlijk niks meer mee kunt, in zo’n geval is een
redial helemaal niet erg maar het is wel netjes om
dit even te vermelden.

Ik ben ook wel van mening dat je als koper ook
gewoon moet weten wat je koopt, en twijfels moet
incalculeren. Wat mij blijft verbazen zijn de
schandalig hoge biedingen op Catawiki. Ik heb daar
laatst een Vostok verkocht met een geschatte
waarde van mijn kant van 50-60 die uiteindelijk op
135 euro is afgehamerd (en dat is nog exclusief
veilingtoeslag).

Ik verbaas me daar ook over. Mensen worden schijnbaar toch hebberig van zo’n veilinggebeuren. Misschien gaat dat ook weer voorbij op een gegeven moment. (al hoop ik het niet, want ik verkoop ook leuk en niet alleen met horloges :-)).

Wat ik niet uit kan staan is wanneer er info bewust wordt achtergehouden. Als je wel een lap tekst kan schrijven over hoe fantastisch iets is, vertel dan ook de gebreken. Ik vind ook dat dit een taak van de veilingmeester is. Bij een gewone veiling heb je tenminste nog de gelegenheid om het object live te bekijken. Hier kun je alleen afgaan op de tekst en foto’s. Daarbij heb je uiteraard als koper ook je verantwoordelijkheden.

Vintage1982 Schreef:

Sssssst! Ik raak daar al mijn Pontiacs kwijt voor
4-5 keer zoveel. Blijkbaar is Pontiac nog heel
gewild in de Benelux. Laatst nog een dameshorloge
voor 90 euro :wink:

Dat is opvallend idd. Vooral de goedkopere klokkies doen het goed.

Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Als de prijs van eenvoudige vintage horloges zo omhoog gaat word de hobby een stuk minder leuk.