Mening gevraagd over Sinn>>>>>

en dan met name de 103 modellen.
Tevens zoek ik Europese koop en verkoop sites zoals de Salescorner van b.v. Timezone.

Alvast bedankt.

Ik vind 'm heel erg aardig. Maar welk model?

Hallo,

Zoals mijn Forumnaam reeds doet vermoeden ben ik een grote fan van Sinn horloges.De mogelijkheid bestaat om een catalogus via" www.sinn.de" aan te vragen.De kwaliteit van dit merk staat buiten kijf, alleen moet je wel de instelling hebben dat je een horloge koopt voor jezelf en niet om anderen een plezier te doen, het is namelijk geen merk wat bekend is bij het grote plubliek.De 103 is er in verschillende uitvoeringen, kies degene die je het meeste aanspreekt, veel succes.Kijk ook eens op Chrono24.com voor modellen.

Dit is een van de verstandigste post die ik hier ooit gelezen heb, bravo!

Ik zat te denken aan de Sinn 103 met witte subdials die opnieuw is uitgebracht.
Ook de gelimiteerde van 200 stuks met witte wijzerplaat is mmoooooiiii!
Maar daar is al niet meer aan te komen.
Hoewel ik de witte subdials gaaf vind heb ik ook een voorkeur voor de Arabische urenaanduiding op de 103 St Sa, maar die is weer helemaal zwart.
Keuzes, keuzes, keuzes, het valt allemaal niet mee.
En ik zou hem inderdaad voor mezelf kopen.

ik vind ze ook mooi , en volgens mij heb je er geen verkeerde keus aan.
jammer alleen dat er niet meer dealers zijn…

Waarom maak je geen tripje naar Frankfurt. Valt best wel mee qua afstand(ong. 5 uurtjes/130km/u van Enschede naar Ff en prachtige stukken snelweg). De brochure is idd mooi maar ik zie het horloge liefst eerst met m’n eigen ogen.

Idd Tom,
Als het zover komt ga ik naar Frankfurt. Ik gooi er dan nog wat liters benzine tegenaan.
Ik vindt het een kick om zo’n kloke direkt bij de fabriek te kopen en daar proberen effe
rond te kijken.

Doe ze ginds de groeten van die met z’n nrtje 39/40(6000.20). De enige Belg met eentje.(Jihaaa)
Veel succes.

Wanneer je niet zo ver wilt rijden en ze toch wilt zien:

Sinn heeft altijd een complete stand met alle modellen tijden “Boot 2007” in Düsseldorf.

Alle modellen zijn aanwezig en men is zeer behulpzaam.

Een aantal gelimiteerde 103’s waren handopwinders met een schroefkroon, daar heb ik mijn twijfels over dat moet een keertje fout gaan.
Mijn keus voor de 103 is een 103 st sa, echter zonder glazen bodem.

Zonder glazen bodem ??
Dat vind ik juist een van de charmes van mijn 103 St Sa…
Hoewel er geen mooi bewerkte 7750 inzit vind ik de zichtbare mechaniek wel mooi om naar te kijken.
Daarnaast vind ik 't wel passen bij zo’n klassieker.

Beste Lucien.
Het is juist wat je zegt ivm Sinn in Dusseldorf. Maar het zijn showmodellen en geen echte. 'k Heb het zelf al voorgehad, enkele jaren terug. Effe naar Boot om 'n klokje, het is niet zo ver als Frankfurt en blijkt dat het geen echte horloges zijn. Was me dat effe balen. Misschien als je het tel. besteld?

Hmmm, Ik heb begin dit jaar enkele modellen van Sinn in mijn handen gehad tijdens Boot 2006.
Nergens iets opgevallen van “showmodellen”, een Sinn 903 liep verder normaal :S . Zal er in Januari extra op gaan letten.

Een 103 St Sa valt mij bij onder “toolwatch” en daar heb IK liever geen glazen bodem in. Vaak is een stalen bodem nog mooier bewerkt/gegraveerd als een standaard uurwerkje… Een glasbodem is vaak zo plat, terwijl een stalen bodem altijd nog wat reliëf heeft.
Een Speedmaster stalen bodem is heel mooi bewerkt en ook bij dit horloge geef ik de voorkeur aan een stalen bodem ipv glas.
Bij een Eberhard traversetolo vitre is dat een ander verhaal, daar geef ik de voorkeur aan een glazen bodem.

Beste Lucien. Misschien was/is dit voor enkele duurdere modellen? Ik weet het niet juist. Alleszins had ik op Boot 2003 'n mooi klokje gezien, bij toeval. Het was nogal prijzig dus ik 's avonds naar huis en mijn vriendin verteld van het horloge. Bang dat het snel uitverkocht zou zijn, had ik dan maar gebeld naar Sinn om te vragen of ik het horloge kon komen kopen in Dusseldorf. Zegt de lieve juffrouw aan de telefoon dat dit showmodellen zijn en dat de echte enkel in Frankfurt te verkrijgen zijn of na tel. afspraak.'k Ben dan maar naar Frankfurt gereden, war ik tot op heden geen spijt van heb. Mvg, Tom.

Ik zal voor de gein effe naar Sinn mailen met de vraag of de modellen in Dusseldorf op de Boot 2007
ook te koop zijn.
En verder, ik vindt het uurwerk toch het hart van het horloge en zie dit graag “kloppen” ook als het een Toolwatch is.
Een stalen achterkant kan noch zo mooi gegraveerd zijn, het blijft voor mij een statische afdichting op de kijk op een kloppend uurwerk.

Ik heb deze, een absoluut top horloge m.i. Zonder glasbodem, als die er op gezeten zou hebben had ik
die laten vervangen door een dichte. Dit soort horloges horen zonder glasbodem.
Mijn Omega’s (een vintage speedmaster en een vintage Seamaster) zijn gelukkig ook dicht, de afbeeldingen
op het achterdeksel dragen juist bij aan “de schoonheid” van die horloges.

Enne…een hart moet het gewoon doen, hoef ik niet te zien :slight_smile:

Heb inmiddels gemailed met Sinn en daar maak ik uit op dat de modellen op de Expo 2007
in Dusseldorf allemaal showmodellen zijn.
De dame van Sinn nodigde mij uit een model op te geven welke ik wilde
en zij zou die dan in Dusseldorf voor mij hebben om te kopen.
Ik ga dan liever bij het Horlogeplatform in Den Haag kijken.

LeenV Schreef:

Ik heb deze, een absoluut top horloge m.i. Zonder
glasbodem, als die er op gezeten zou hebben had ik

die laten vervangen door een dichte. Dit soort
horloges horen zonder glasbodem.
Mijn Omega’s (een vintage speedmaster en een
vintage Seamaster) zijn gelukkig ook dicht, de
afbeeldingen
op het achterdeksel dragen juist bij aan “de
schoonheid” van die horloges.

Enne…een hart moet het gewoon doen, hoef
ik niet te zien

Deze Sinn vind ik ook mooi Leen ik begin steeds meer respect te krijgen voor het merk, wat ik er allemaal over gelezen heb en van anderen hoor.
Waarom zit de kroon links ?
Ik heb trouwens ook een Sinn besteld kan in Nederland alleen bij Horloge Platform In Den Haag.
Wachten tot hij komt…