Mening gevraagd: Polijsten...wel of niet laten doen bij service?

Polijsten zou ik in dit geval niet doen. Dan moet je de rest ook vernieuwen anders is het geen gezicht

2 likes

Op basis van deze chrono24 foto’s lastig te zeggen, maar (met een flinke slag om de arm) denk ik dat deze reeds eerder gepolijst is, maar dan vrij authentiek.

Het ‘starburst’ patroon is namelijk (nog/weer) aanwezig en beunhazen poetsen er dat vaak vanaf. Maar tegelijkertijd ziet het er iets te perfect uit voor een 120. Ook het deksel oogt (te?) strak. Nogmaals: beste gok op basis van vrij onscherpe shots.

Ik zou het in elk geval zo laten. Prachtige Seamaster. Niks meer aan doen behalve een service. En daarna in de blauwe hoek gooien :wink:

2 likes

Als je twijfelt en het niet stoort, zo laten. Polijsten kan later alsnog

Van een perfect goed gepolijst horloge kan je niet zien dat ie gepolijst is. Dat is echt een vak.

4 likes

Wat vind je zelf het fijnst? Ik heb graag krasvrije horloges dus vind een klein polijstbeurtje geen probleem. Hetcmoet wel bij oppervlakkig polijsten blijven: ondiepe krasjes weg en dan even borstelen en/of polijsten. Dat betekent dan dus dat de wat diepere krassen nog zichtbaar zijn. Ik zou nooit met polijsten de kastvorm willen laten aanpassen.

1 like

Word je er zelf gelukkig van, doen, in geval van twijfel…….

1 like

Verwerken: 6011a69f50ef07f4d9231a0cfc03008b4794b004_2_750x1000.jpeg…

Je hebt 2 mogelijkheden
Optie 1
de horlogemaker, die houd hem tegen het polijstwiel aan en hoppa weg kast krijg je een blinkend hoopje staal terug.
Nooit doen met een mooie vintage kast. Ruïneert je hele horloge.
Optie 2
Je zoekt naar een Lapinist die brengt de kast terug naar de originele staat.
Ik heb 1 Vintage Grand Seiko laten doen.
Zie hier het resultaat.

7 likes

Bedankt allemaal voor het meedenken! Voorlopig zal er geen polijst- werk plaatsvinden, we gaan 'm lekker zo laten :wink:

1 like

Laatst een horloge weggebracht voor onderhoud waarbij ik het niet wilde polijsten. Gewoon zo laten, wordt ook gewoon gebruikt dus, na drie keer dragen zitten er weer krassen op. Werd toch lichtelijk en dringend verzocht om het wel te polijsten. Lekker doen wat jij wilt, en je niet gek laten maken.

1 like

Vandaag terug van de full service en schoonmaak bij W&V (ongepolijst gehouden:-). Alleen een nieuw origineel kroon en glas voor de waterdichtheid/ Omega garantie. Heb een nato kunnen bestellen die de lichtblauwe kleur van de seconde wijzer heeft. Erg blij mee!!

11 likes

Wat een heerlijkheid zo! :sunglasses::+1:t3:

1 like

Lekker zo!

1 like

Goede keuze (vind ik).

1 like

Goed keuze. De staat van de kast past perfect bij de bezel en wijzerplaat. Mooie gelijkmatige vintage look.

1 like

Dank! Dat was idd de voornaamste reden om 'm zo te laten.