Mening gevraagd tussen 2 handopwinders

Als jullie mochten kiezen tussen deze 2 hand opwinders, welke zou je dan nemen en waarom.
Beiden schitterende uurwerken om te zien. De Oris superdun en de Tissot wat dikker maar een mooiere inkijk.

Deze Oris handopwinder, de 396.7580.4051.


Of deze Tissot, de T0704061605700.

Wat me aan de Tissot aanspreekt is het vele glas aan de achterkant. Dat vind ik ook zo mooi aan de IWC handopwinders alleen zijn die 5x zo duur!

[edit] Even niet uitgaan van de kleur!

Vind de Oris het mooiste.

Ik vind de Oris gewoon mooier om te zien dus dat zou mijn keuze zijn.

Vind ook de Oris het mooist. Net iets subtieler/verfijnder.
En dat uurwerk zie je toch niet als je m draagt :smiley:

Voor mij de Oris, vanwege de meer klassieke looks van kast en kroon. De Tissot ook erg mooi maar voor een handopwinder misschien iets te modern qua looks.

succes met kiezen!

De zwarte :~

super dun is qua techniek mogelijk ook wel interessant, maar mijn ervaring is dat ik het aan de pols niet zo fijn vind zodra je het bandje een beetje strak trekt verdwijnt
zo’n platte kast nog meer uit het zicht
alsof het meer een armbandje is i.p.v. een horloge.

grtz. Gerard

Hebben ze niet beiden een unitas uurwerk? Lijken hetzelfde :wink:

De Tissot voor mij.
Beide mooi maar het modern klassiek van de Tissot spreekt mij iets meer aan. Is de kast ook gesatineerd zoals de sluiting van de band? Dat vind ik ook wel wat hebben.

de Tissot heeft zeker een Unitas uurwerk… de mij inmiddels van haver tot gort bekende 6498… ik weet alleen niet welk tikgetal hij heeft… als het een 6498-1 is dan heeft ie een tikgetal van 21600 in plaats van de in de P1lot One gebruikte 6498

't kaliber van de Oris is wel geinspireerd op de unitas… maar wel anders… bijvoorbeeld het opwindrad, met een plaatje en 2 schroeven, in plaats van 1 schroefje in het midden… dat soort details vind ik mooi…

de rest van de Oris vind ik persoonlijk ook mooier dan de Tissot…voor mij persoonlijk zou het dan de Oris worden vanwege het uurwerk, en de mooiere vormgeving…

een DUN horloge is in mijn ogen ook al een Complicatie.

Ik zou voor de Oris gaan, al lijkt de small second me wat groot in verhouding tot de rest.

Hier ook een plusje voor de Oris. Bijna alles vind ik mooier dan de Tissot. Alleen de tekst hand winder had van mij niet gehoeven.

gr, HJR

h_j_r_ Schreef:

Hier ook een plusje voor de Oris. Bijna alles vind
ik mooier dan de Tissot. Alleen de tekst hand
winder had van mij niet gehoeven.

gr, HJR

Nou, dat had ik ook precies. Vreemd genoeg vind ik een ‘automatic’ aanduiding dan weer niet zo raar. Chronograaf dan weer wel, misschien omdat ook zonder tekst overduidelijk is.

Enne, zit er in de Oris niet een afgeleide van de Peseux 7001?

Ferdinand Schreef:

Enne, zit er in de Oris niet een afgeleide van de
Peseux 7001?

Weet niet precies wat er aan afgeleid is, maar het is inderdaad een Peseux 7001.

Mijn keuze zou de Oris zijn .

Volgens mij inderdaad ongeveer hetzelfde Unitas uurwerk als in een Meistersinger No2.

jo Schreef:

Hebben ze niet beiden een unitas uurwerk? Lijken
hetzelfde :wink:

Het wordt eentonig maar ik zou ook voor de Oris gaan. Wat een schoonheid. (tu)

Ik persoonlijk zou voor de Oris gaan. Mooi klokje!

Oris al the way, alleen al vanwege het feit dat deze dunner is. Dit soor type horloges moeten dun zijn (mijn mening). De inkijk (ik neem aan dat je de achterkant bedoeld), zie je 9 van de 10x toch niet.

Oris. Heeft net dat iets meer.

Ik vind de Tissot het leuks, waar kan je die vinden online?