Hoi, ik ben nog niet helemaal thuis in de wereld van horloges (understatement van de eeuw), maar mijn vriend is binnenkort jarig en hij wil graag een horloge. Nu weet ik alleen dat hij een leren bruine band wil en voor de rest maakt het hem niet veel uit, en mijn budget is ongeveer tot de 200 euro. nu heb ik twee horloges gevonden die ik persoonlijk mooi vind, één van Seiko en één Jacques Lemann. Plaatjes zijn erbij gevoegd. En nu komt het, zouden jullie kunnen helpen kiezen, en een ander voorstel voor een horloge is ook mogelijk…
Maakt het uit qua afkomst en qua merk welke je wilt kopen? Ik ga nu iets geks doen en ik dat deze, een Perigaum 1972, er erg leuk uitziet. Hij heeft een Miyota automatisch uurwerk, dat zijn wel betrouwbare uurwerken. Ik moet zeggen dat ik onbekend ben met dit merk, ik heb hem toevallig zojuist gevonden. http://bensontrade.nl/horloges/perigaum/perigaum-amadeus-bb/
EDIT: Ik neem het terug. Het schijnen horloges te zijn vergelijkebaar met Tauchmeister. Niet zo goed dus. Erg jammer, want ze hebben echt leuke modellen.
Ik vind de Seiko mooier.
Daarnaast is Seiko bijna altijd prima kwaliteit, terwijl ik ergens had gelezen dat Jacques LeMans een slechte Quality Control had.
Een tip: laat je NIET leiden door de kleur van het bandje dat standaard aan het horloge zit. Die is namelijk heel makkelijk te verwisselen voor een bruine. Koop iets wat je/jullie mooi vinden, ongeachte de kleur van de band.
Verder is het erg moeilijk om je vraag te beantwoorden: wat is de smaak van je vriend? Wil hij het horloge voor dagelijks gebruik, of voor wat meer geklede gelegenheden? Ik zou als ik jou was gezellig samen met hem gaan (window)-shoppen om te zien of jullie op een lijn zitten.
Een tip: laat je NIET leiden door de kleur van het
bandje dat standaard aan het horloge zit. Die is
namelijk heel makkelijk te verwisselen voor een
bruine. Koop iets wat je/jullie mooi vinden,
ongeachte de kleur van de band.
Verder is het erg moeilijk om je vraag te
beantwoorden: wat is de smaak van je vriend? Wil
hij het horloge voor dagelijks gebruik, of voor
wat meer geklede gelegenheden? Ik zou als ik jou
was gezellig samen met hem gaan (window)-shoppen
om te zien of jullie op een lijn zitten.
Succes!
+1!
staar je niet dood op dat bandje, die kan je nl heel snel en gemakkelijk verwisselen. Kijk naar wat je echt mooi vindt en bedenk wanneer en waarvoor…
Ik zou voor de Seiko gaan maar kijk ook eens naar een Citizen horloge.
Absoluut waar voor je geld en met een eco-drive hoef je nooit geen batterijtjes te wisselen (wordt opgeladen door licht)
Kijk voor een impressie hier eens wat er te koop is voor rond de 200 euro. http://www.juwelierswebshop.nl/citizen-horloges-citizen-horloges-chrono-c-63_65.html