mening gevraagd

watchagain Schreef:

louis Schreef:

watchagain Schreef:

louis Schreef:

22 jaar?

Gaan met die banaan, doe wat je wil en kan
betalen.
Een huis, wasmachine of stofzuiger komt
vanzelf

wel…

Zie je wel, toch die bejaarde voordringer die
het
er op aan laat komen:):):slight_smile:
(blijf geen smileys tikken)

Bejaard?
Ik?

Sorry:)

No worries…

louis Schreef:

watchagain Schreef:

louis Schreef:

watchagain Schreef:

louis Schreef:

22 jaar?

Gaan met die banaan, doe wat je wil en
kan

betalen.
vanzelf

wel…

Zie je wel, toch die bejaarde voordringer
die

het

Bejaard?
Ik?

No worries…

Thanxx, om maar even hip te reageren:)

watchagain Schreef:

louis Schreef:

watchagain Schreef:

louis Schreef:

watchagain Schreef:

louis Schreef:

22 jaar?

Gaan met die banaan, doe wat je wil en
kan

betalen.
vanzelf

wel…

Zie je wel, toch die bejaarde voordringer
die

het

Bejaard?
Ik?

No worries…

Thanxx, om maar even hip te reageren:)

Een onderonsje van de forum heren :smiley:

edit. Sorry, foute post…

Ik ben nu dus aan het “hamsteren” voordat ik veel verplichtingen krijg :slight_smile:
:wink:

Welkom!

Voor mij is het allemaal heel simpel. Eerst de prioriteiten zoals rijbewijzen, auto, motor en huis. En dan de luxe uitgaven aan (bijv.) dure horloges :smiley:

Ik heb onlangs m’n hele huis van nieuwe kozijnen en deuren voorzien. Had ik ook een Daytona voor kunnen kopen. Maar kozijnen vindt ik wel even wat belangrijker :slight_smile:

lance_explorer Schreef:

Welkom!

Voor mij is het allemaal heel simpel. Eerst de
prioriteiten zoals rijbewijzen, auto, motor en
huis. En dan de luxe uitgaven aan (bijv.) dure
horloges :smiley:

Ik vind mijn motor leuk, maar uiteindelijk net zo noodzakelijk als mijn horloges :smiley:

Allemaal erg bedankt voor uw reacties.
Ben het eens met de meerderheid van de reacties.
Geniet maar spaar ook voor later. :~

op 14 maart a.s. herdenk ik de 30ste sterfdag van mijn vader. Hij was 55. Hij legde veel opzij voor na zijn pensioen. Nou, daar heeft hij van genoten!!!

Ik heb een wijze les geleerd. Zet niet alles op 1 kaart. Een mens is zeer sterfelijk. Geniet van het leven. Carpe Diem.

Lijkt mij de juiste conclusie!

Impulsbeheersing is het sleutelwoord bij de meeste belangrijke beslissingen in het leven, zowel lange als korte termijn. Combineer dat met enige ruimte voor spontaniteit en het komt allemaal goed.

Veel wijsheid toegewenst.

Als je goed verdient, dan kun je toch bijv. van de €100,- die je spaart (fictief/ bij wijze van!) €70 voor later en €30 voor iets leuks voor jezelf weg leggen? Het kan dan zijn dat het wellicht wat lang duurt en je geduld op de proef wordt gesteld, maar so what?

Maak je keuze wel heel bewust en weloverwogen. Want soms is het verlangen, mooier dan het bezitten. En dan heb je eigenlijk teveel betaald, om het even welk bedrag voor welk product.

Gewoon iets leuks kopen wat je je kunt veroorloven. Daarna inruilen en langzaam verder bouwen. Zo blijft het leuk en komt die Rolex vanzelf in zicht.

Ik geef veels te veel aan deze (qua aantallen zich razendsnel uitbreidende) hobby uit, maar zit er liever mee verlegen dan om verlegen.B)-

Ben absoluut niet rijk, maar heb 2 ‘duurdere’ (relatief 8-)) klokken, en een redelijk bonte verzameling van de wat goedkopere soort, maar imo wel bijzondere (vaak vintage) horloges.

Lekker vaak kunnen afwisselen is dan ‘in the bargain’.:smiley:

Uitgaven hangen sterk af van de persoonlijke situatie.
Als ik de “verantwoordelijkheid” heb voor vrouw, kinderen, huis, auto, etc. vind ik niet dat er ongelimiteerd geld uitgegeven kan worden aan horloges.
Echter als er een buffer is voor onverziene uitgaven, is het restant van wat er binnenkomt wel vrij te besteden naar eigen inzicht.
Zelf koop ik geen dure horloges als potje voor de toekomst.
Als iemand goede inkomsten heeft en daarbij weinig uitgaven en verantwoordelijkheden, kan er relatief meer uitgegeven worden aan bijv. horloges.

rogo Schreef:

Zelf koop ik geen dure horloges als potje voor de
toekomst.

ik ook niet. wel is t zo dat mocht de nood hoog zijn, je (misschien met verlies) toch aardig wat duiten kunt krijgen voor een rolex dan een maatpak ofzo.