Zoals jullie misschien al voorbij hebben zien komen ben ik op zoek naar een vintage Omega voor een vriend van mij. Hoewel ik de Seamasters het mooiste vindt, heb ik het idee dat hij de Geneve het mooiste vindt.
Hoewel het een juwelier betreft, staat er haast geen informatie bij (ben vooral benieuwd naar de diameter en de case back…).
Ik vind de dial er wel erg wit uit zien. Verder viel mij op dat de onderste lugs wat beschadigd zijn.
Mochten jullie zelf nog wat voorbij zien komen, dan hoor ik dat uiteraard graag!
Diameter zal circa 35mm zijn, caseback is volgens mij van goud net als het hele horloge.
Als je vriend niet perse een gouden horloge wilt zou je ook kunnen kijken naar stalen versies, scheelt een stuk in de prijs.
Je zou @gekkehuus een berichtje kunnen sturen, hij heeft wellicht nog iets liggen wat in de smaak valt. Altijd prettig in de communicatie en eerlijk
Gek dat je als professionele partij zulke matige foto’s plaatst. En waarom heeft de website een Tuvaluaans topleveldomein? Ook hebben ze wel een erg gediversifieerde handel. Soit, allemaal geen redenen om gelijk met zekerheid te zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn, maar ik zou zeker even nazoeken of het klopt allemaal. Bij mij rinkelen er al wel een paar alarmbelletjes.
Daarnaast ik zou zeker je huiswerk doen en er even fysiek langsgaan. Ervan uitgaand dat het een integere handelaar is, geeft het mij nog steeds de indruk dat als er iets mis zou zijn met het horloge, dat ze dat dan zelf waarschijnlijk niet eens doorhebben.
edit: Ik heb die zaak even bekeken via google maps en het lijkt me een prima integere dorpszaak. Ik ben er alleen niet voor de volle 100% van overtuigd dat het ook daadwerkelijk hun website is, maar misschien vinden ze .tv wel gewoon knallend klinken. Ik zou in ieder geval eens in de gele gids (dus niet op die website) hun telefoonnummer opzoeken en ze bellen en vragen of het klopt dat dat hun website is. Het horloge zou ik vanaf de foto’s niet kopen, want ik blijf erbij dat ik het niet onwaarschijnlijk vindt dat een ‘brillenverkoper die ook in horloges doet’ (om het maar even oneerbiedig uit te drukken) zelf niet doorheeft wat er mis mee zou kunnen zijn.
Bandje is inderdaad verrot, maar dat maakt op zich niet uit toch? Geeft juist wat ruimte om te onderhandelen en uiteindelijk kies je dan zelf een mooie nieuwe band.
Maar het is inderdaad wel exemplarisch voor hoe deze zaak horloges presenteert.
Deze juwelier zit bij mij in de buurt en het is idd een hele grote dorpsjuwelier die ook brillen en alles verkoopt.
Dit om dat het anders mss met alleen horloges geen bestaansrecht zou hebben in zo een klein dorp.
Verder is de eigenaar een eerlijke man.
Maar idd mss van dit soort vintage horloges niet het meeste verstand.
Dit betreffen over het algemeen inruil horloges.
Let op: geneve vaak gold plated en 33-34mm. En deze prijs is niet uitzonderlijk laag. Maar ga vooral even kijken. Buckle lijkt origineel (strap misschien ook, al vergaan) en dat is wel leuk.
Het zou misschien ook een monobloc kast kunnen zijn, dan is de achterkant ook bij verguld goudkleurig. Kan niet goed zien of het hier om een dergelijjke kast gaat.
Vond de website zelf ook een beetje opmerkelijk opgezet maar blijkt toch een vertrouwde winkel te zijn als ik het zo hoor. Inderdaad, wie weet vinden ze .tv wel gewoon mooi klinken We gaan het in overweging nemen!