Mening Oris TT1 Divers

Wat vinden jullie de mooiste Oris TT1 Diver?

de Oris TT1 Professional Divers

of de Oris TT1 Divers Titan

Ik ben er ernstig over aan het twijfelen er een te kopen, maar kan niet echt beslissen welke in nu mooier vindt. De Divers Titan is een stuk goedkoper en “rustiger” maar weer minder bijzonder de Professional Diver.

Ik weet dat iedereen een eigen smaak heeft, maar wat zijn jullie meningen?

gr Wilko

ik prefereer een gewone titan divers die ga ik ook bestellen ik zou alleen wel die minuten wijzer uit die Der meistertaucher willen hebben

ik ken nog wel een leuke plaats waar je em goedkoop kan halen

Wilko,

Als het uurwerk buiten de duikfunctie ook een beetje mooi mag zijn , gaat mijn voorkeur uit naar de regulatoruitvoering. Heeft toch een speciale uitstraling.Natuurlijk moet je het systeem van aflezen gewoon worden.
Zoals de titan zijn er 12 in een dozijn.

Freddy

Ik heb er ook serieus naar staan kijken en het zijn mooi afgewerkte klokjes, maar ik vind de ‘gewone’ Diver wat mooier en ik twijfelde of ik wel zou kunnen wennen aan de regulator wijzers…

Los van dat vond ik ze ik ze heel erg licht is en ik hou van horloges met een beetje massa, maar dat lichte kan natuurlijk ook een voordeel zijn!

Die regulator heeft zeker mijn voorkeur.

Ik zou voor de regulateur gaan. Naar mijn weten de enige in zijn soort.

gr,
Hans Mennink

Nivelacuso Schreef:

Ik zou voor de regulateur gaan. Naar mijn weten de
enige in zijn soort.

In welk opzicht dan?

gr Wilko

Ik zou kiezen voor de “gewone”. Het is namelijk een functioneel horloge (duikersklok), en dan zou ik het zo simpel mogelijk houden. Regulateurs (als klok) hebben in oorsprong een functie om daarmee andere horloges gelijk te zetten, bijvoorbeeld in een horlogeatelier. Daarom zie ik de relatie met duiken niet; het lijkt me lastig om onder water horloges gelijk te zetten…:wink:

Met name door Chronoswiss is de regulateur als horloge populair geworden, maar de voordelen bij normale horloges zie ik niet zo. Omdat we gewend zijn aan de gewone wijzeropstelling, is het wel even wennen met aflezen.

Het is wel zo dat bij duikerhorloge de minutenwijzer het belangrijkst is. Aangezien die wijzer bij een regulator de enige is die centraal geplaatst en dus duidelijk afleesbaar is en niet gestoord wordt door andere wijzers kun je het geheel op dit horloge best functioneel noemen.

Ik zou voor de gewone gaan, wil ik zelf ook graag een keer aanschaffen, gewoon een hele mooie klok om te zien.

P.S. Bobbejaan, kun je mij het adres geven waar je em goedkoop kan halen.

Raymond