Mening over Elysee

Hallo

Ik ben nieuw hier op dit forum. Heb hier al heel wat mooie klokjes op zien staan. Nu mijn eerste vraag die ik hier ga stellen wat is julie mening over Het Duitse merk Elysee na wat bladeren op het forum heb ik begrepen dat dit een ‘plakmerk’ is. Maar zijn ze daarom ook slechter. Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet gelijk is aan Rolex (het zou erg zijn moest het zo zijn). Dus om een lang verhaal kort te maken wat vinden julie van Elysee?

Hoi John,

Allereerst welkom om dit wonderschone forum.
Ik ken het bewuste merk niet. Zelf heb ik niets tegen plakmerken ansich, zolang de prijs maar in verhouding tot het gebodene is. Chinese uurwerken zijn helemaal niet zo slecht, dus je kunt er best lang plezier van hebben. Sea-gull maakt zelfs hele fraaie, en ook prijzige, tourbillon uurwerken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Uiteindelijk gaat het er om wat je er zelf voor over hebt, en of je het mooi vindt.

Success met je keuze,

Martin

Welkom op dit forum. Ik weet niet veel van Elysee, heb ze wel in de etalage gezien. Er zijn best mooie horloges bij. Over de kwaliteit kan ik niets zeggen. Als je belangstelling hebt moet je bij de juwelier vragen wat voor uurwerk er in zit en dan eerst eens op internet kijken of op dit forum vragen of dat bewuste uurwerk iets is. Als het een chinees uurwerk is, niet te veel geld aan uitgeven. Maar ja als je het een leuk horloge vindt…
Zelf heb ik vorig jaar een poos naar een GMT versie van Elysee gekeken (in de uitverkoop), toch maar iets meer uitgegeven en een Fortis gekocht (ook in de uitverkoop!).

Groeten, Tom Vreeken.

Soms wel aardige modellen. Kwaliteit is niet zo best. Laat je niet wijsmaken dat de UVP (niet verplichte adviesprijs) ook maar iets met de werkelijke waarde te maken heeft. Een voorbeeld: een bepaald model wordt aangeboden voor 79,00 euro. Er staat bij dat de UVP 229,00 euro is. Meer dan die 79 euro is het horloge zeker niet waard, en dat is al aan de hoge kant. Voor dat geld kun je een kwalitatief beter horloge kopen zoals Seiko of Citizen. Maar ach, als je een bepaald model echt mooi vindt, zul je je aan zo’n bedrag nu ook weer niet echt een buil vallen.

Dit merk kom je veel op Ebay tegen en zijn veelal tegen spotprijzen te koop. Ik vermoed ook wel dat er een Chinees uurwerk in zit, want als er wat anders in zit wordt het wel vermeld.
Desondanks maken ze mooie modellen en zeker als je er voor valt zou je het gerust kunnen wagen.

Overigens ben ik het ook met vreugd2 eens dat als je voor meer zekerheid en dus kwaliteit wilt gaan Seiko of Citizen een betere keuze is.

groet

Ed

Allen al bedankt voor de reacties hier is voor degenen die niet zo bekend zijn met het merk de site ervan
http://www.elysee-uhren.de/

Na een oppervlakkige google sessie vind ik het mooie horloges. Mooie klassieke uitstraling. Ik vind niet veel info over de uurwerken en dat zou erop kunnen duiden dat het om chinezen gaat. Als er bijv. een Eta werk inzit wordt dat altijd prominent vermeld. Met prijzen tussen de 200 en 500 euro zou ik dus eerst wat onderzoek plegen alvorens tot aanschaf over te gaan.

Het zijn inderdaad Chinese uurwerken, de mechanische althans.

Ze gebruiken chinese mechanische uurwerken, echter als je nu gaat kijken wat de kwaliteit ervan is, daar is vandaag de dag weinig meer op aan te merken gezien prijs kwaliteit verhouding.

Voor de quartz serie gebruiken seiko/citizen uurwerken

En dan hebben ze nog een hogere lijn waarin ze wel Zwitsers ETA gebruiken.

Ik ben er iig positief over!

Ik denk geen Seiko-uurwerken. Voor zover ik weet, levert Seiko geen uurwerken aan anderen.

vreugd2 Schreef:

Ik denk geen Seiko-uurwerken. Voor zover ik weet,
levert Seiko geen uurwerken aan anderen.

er zitten ook seiko uurwerken in sommige guess horloges, sommige danish design enz. Wordt dus blijkbaar wel uitgeleverd. Alleen niet op zulke grote schaal als bij Citizen ( miyota ).

O, dat wist ik niet.

Ik ben ook ligt positief, al vind ik wel dat ze gezien de prijs er op z’n minst een miyota in hadden kunnen bouwen. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met chinezen die je niet kunt eten :smiley:

Hm dus niemand is er echt negatief over. Ik zag namelijk een mooi model bij de juwelier liggen wat ik serieus overweeg om te kopen. Zelf ben ik geen verzamelaar van horloges (misschien komt dat nog) maar wou nu wel eens een automaat hebben (heb wel al een 15 euro nep rolex die om de 2 dagen 5 min voorloopt) dus wou nu wel eens iets van degelijke kwaliteit.

Nou, echt degelijk zijn die Elysees nou ook weer niet.

Volkomen met vreugd2 eens…! Als je iets echt “degelijks” wil voor weinig geld, kijk dan beter bij Seiko, Citizen, de Russen of bvb Orient.

En als je er echt geen geld wil aan geven en toch een Chinees mechanisch horloge wil: Alpha bvb…

Maar als die “Elyséé” voor jou een mooi horloge is, dan ben ik de laatste om je ervan te weerhouden.

Bedenk wel dat het een vroeg “paddenstoel”-merk is en ze geen “collector waarde” hebben.

Met Adviserende Groeten,

Chris.