Ik ben op zoek naar een vintage Eterna Matic en kwam deze tegen op chrono24 voor €1150.
Ik heb deze horloges altijd al heel mooi gevonden, zeker die zonder datum.
Nu weet ik dat chrono24 niet bepaald de goedkoopste plek is, maar op ebay zie ik soortgelijke prijzen voorbij komen voor naar mijn mening mindere horloges. Daarnaast ziet deze er heel goed uit, ook het uurwerk en heeft zelfs de orginele doos nog.
Maar misschien mis ik iets, want dit zou pas m’n tweede vintage worden. Ik hou er rekening mee dat er nog iets van €200 bij kan komen voor een service en heb ook al een goede horlogemaker gevonden die dat kan doen.
Wat vinden jullie?
De prijs wordt bepaald door de waarde die mensen er aan hangen natuurlijk. Het is een enorm mooie, ultrathin dresser in 18kt, met erg weinig gebruikssporen. Als je ze met vergelijkbare prijzen tegen komt, en ze jou echt aanspreekt, zou ik niet weten wat je tegenhoud!
Je kan altijd eens polsen of het horloge onlangs nog een servicebeurt gehad heeft? Kan je die €200 al even uitsparen
Weet niks van Eterna. Dus ik ben niet de beste raadgever.
Vind de prijs persoonlijk aan de dure kant. Kom ze tegen met een Google lens search (zoeken op afbeelding) voor een stuk minder. Echter zonder originele doos en heb nog geen onderzoek gedaan naar die verkopers.
Dit exemplaar ziet er wel heel mooi uit. 18k solide goud en in heel mooie staat.
Het is ook een beetje “buy the seller”. En veel die er te koop staan gaan voor dezelfde prijs.