Mening over het graveren van een horloge

Hallo mede horlogefreaks…

Ik wil voor de geboorte van onze zoon in juni vorig jaar nog steeds een horloge aanschaffen.
Na lang wikken,wegen en sparen;) denk ik er uit te zijn. ( hier kom ik nog op terug:-)

nu wordt mij aangeboden om de achterkant van het horloge (op het glas van de open achterkant) te voorzien van naam en geboortedatum. nu heb ik hier eigenlijk nooit over nagedacht maar vind de gedachte om het echt persoonlijk te maken best wel cool.

en met de aanschaf van het horloge om deze reden heb ik geen behoefte deze nog te verkopen dus tja…

Wat zal ik doen?

Gewoon doen!

Gewoon doen Gerrit.
Je zou - alleen om dat beetje aanwezige twijfel weg te nemen - een extra achterdekseltje bij kunnnen bestellen, nu ze nog leverbaar zijn.

Ik heb, nadat het werd gevraagd of ik dat wilde, mijn naam door Dirk Dornblüth op de dekplaat van mijn DB99.1 laten graveren. Het is nu écht mijn horloge, wat dan ook niet meer weg gaat;)

Verder vind ik het ook niet bezwaarlijk om een vintagehorloge te kopen met een gravering. Het vintagegevoel wordt er alleen maar door vergroot! Het draagt immers bij aan de historie van het horloge.

Dergelijke klokjes verkoop je niet meer, dus geen enkele belemmering m.i.

Als je zeker weet dat je het horloge niet weg doet zou ik het gewoon doen. Je koopt het vanwege de geboorte dus waarom niet graveren. Geeft net dat extra gevoel er aan mee.

Gewoon doen, ik heb het zelf ook gedaan:

Brutus Schreef:

Gewoon doen Gerrit.
Je zou - alleen om dat beetje aanwezige twijfel
weg te nemen - een extra achterdekseltje bij
kunnnen bestellen, nu ze nog leverbaar zijn.

Ik heb, nadat het werd gevraagd of ik dat wilde,
mijn naam door Dirk Dornblüth op de dekplaat van
mijn DB99.1 laten graveren. Het is nu écht mijn
horloge, wat dan ook niet meer weg gaat;)

Verder vind ik het ook niet bezwaarlijk om een
vintagehorloge te kopen met een gravering. Het
vintagegevoel wordt er alleen maar door vergroot!
Het draagt immers bij aan de historie van het
horloge.

Helemaal mee eens!

Gerrit, gewoon doen! Maakt het een heel erg persoonlijk horloge. :slight_smile:

gr. Glenn

Ik zit er aan te denken om in de achterkant van mijn Portofino mijn familiewapen te laten graveren. Een nieuwe achterkant is nogal duur van IWC, dus hoe denken jullie hierover?

Ik zou het niet doen hoor, je kan nu zeggen ik verkoop hem nooit maar, maar mochten er financiële tegenslagen komen dan is het toch moeilijker om hem te verkopen.

Ik nijg ook naar het wél te doen.
Ik koop ook geen horloge van duizenden euro’s maar het voegt voor mij wel enorm veel waarde toe.
Iets wat niet altijd in geld uit te drukken is.

@Albranius… ook dit zou ik denk ik wel doen. Emotie is vaak niet rationeel te beredeneren.
M.a.w. de “waarde” in geld strookt vaak niet met de gevoelsmatige waarde van het horloge.

Bedankt voor de reacties!

Ik ga hopelijk snel over tot het bestellen van de nieuwe aanwinst.

Groeten Gerrit

Het levende bewijs van de datum kruipt of loopt toch rond.

…losse achterkant er bij kopen, voor het geval van jeweetmaarnooit ?

zou t wel doen denk ik. maar niet heel opzichtig in t midden. maar mooi met bijv de ronding mee. en als t kan aan de binnenzijde. blijft ook geen vuil in de gravering zitten (uit ervaring). kweenie om welke klok t gaat?

misschien ook leuk om t ooit aan hem te geven met zn 18e verjaardag, slagen, afstuderen, etc.

Mijn Festina Chrono is hier op t Forum niet zo bijzonder ( of juist wel omdat het een zo ‘gewoon’ klokje is :slight_smile: ) maar voor mij juist wél omdat deze gegraveerd is. Ik heb hem voor mijn afstuderen gekregen van mijn ouders en dit staat er achterop in gegraveerd. Het maakt dit horloge nét dat beetje specialer.
Doen dus!!!

Ik wil een chronograaf bij Guinand (van Helmut Sinn) gaan bestellen binnenkort.
De gravering is dus nog wel een twijfel gevalletje maar ik neig wel naar het te laten doen.
Ik ga er eens rustig over na denken. Ik laat wel het papierwerk op de geboortedatum zetten.
Gewoon leuk voor later als hij dit horloge erft:-)

Misschien laat ik alleen z’n initialen er in graveren dit is niet zo veel en groot.
Foto’s en ervaringen volgen zodra het zo ver is.

Bedankt voor de input is toch altijd wel leuk om meningen en ideeën zo met elkaar te delen.

Gerrit

Gerrit,

Wanneer je het horloge voor deze gelegenheid aanschaft kun je het zeker laten graveren.
Ik zou wel vragen om een voorbeeld van de gravering, zodat je van te voren ziet wat het lettertype is en hoe groot het wordt. Het moet wel mooi worden natuurlijk!

Gr. Rickover

ticothijs82 Schreef:

Gewoon doen, ik heb het zelf ook gedaan:

Grappig om je kind “Ja!” te noemen! :wink:

On topic: inderdaad, gewoon doen! En desnoods een tweede achterdeksel bijbestellen.