Ik heb voor jullie een vraagje. Recent is mij een horloge aangeboden van het merk Mido. (De baroncelli Heritage III). Nu vind ik dit een prachtig horloge, maar ik ben niet heel bekend met het merk, google geeft een positief beeld maar een check lijkt me toch handig. Vandaar dit topic, zijn er onder jullie mensen met meer verstand van het merk? Wat is jullie mening van Mido?
Heb enige tijd geleden een heritage big date gepast. Vond het een heel
clean klokje, maar mistte toch net iets. Ver kan ik je geen info over het merk geven.
Onderdeel van de swatch groep meen ik, kwaliteit vergelijkbaar met het bovensegment Tissot en Hamilton. Kwalitatief dus dik in orde vind je m mooi; ga ervoor
Swatch Group, prima merk ook! Heb er zelf twee van, waaronder de Baroncelli Heritage III in het rosé.
Leuk detail is dat dit horloge slechts 6,95mm dik is. De mijne draag ik nooit eigenlijk, kan hem maar beter eens te koop aanbieden, maar dat heeft niets met de merites van het horloge van doen. Probleem van te veel keus
@watchup: Nee, geen verkapte advertentie, want ik mag hier aanbieden
Meer een constatering dat ik een embarras de richesses heb in combinatie met het volgende fenomeen:
Anderzijds, het is geen veel voorkomend horloge en als iemand hem zoekt? En de mijne is in nieuwstaat?
Wie weet, win-win mogelijk. En tot aanbieden kom ik toch niet
Mensen die in de jaren 50 naar de tropen gingen hadden vaak een Mido. Dit omdat Mido in die tijd een van de weinige merken was die gegarandeerd waterdicht was. Ze hadden het aquadurasysteem, een kurken afsluiting in de kroon, die het uurwerk afsloot voor de hoge luchtvochtigheid. Het waren destijds en ook nu uitstekende horloges.